Έρευνα από τον Όμιλο Expedia , σε συνεργασία με την Environics Analytics, διαπίστωσε ότι υπάρχει αύξηση 25% από μήνα σε μήνα στη ζήτηση αναζήτησης κρουαζιέρας από τότε που το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) όρισε τη λήξη της εντολής ιστιοπλοΐας υπό όρους (CSO) για τον Ιανουάριο του 2022.
Τα δημογραφικά που αναφέρονται συγκεκριμένα είναι οι ταξιδιώτες που έχουν κάνει κράτηση για ταξίδια μετά την 1η Μαρτίου 2021, τα οποία αναχωρούν μεταξύ 1ης Ιουλίου 2021 και 31ης Μαρτίου 2022. Η πλειοψηφία αυτών των ταξιδιωτών είναι Αμερικανοί μεσαίου εισοδήματος ηλικίας 65 ετών και άνω.
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε την αυξημένη επιθυμία για κρουαζιέρες μετά την πανδημία», δήλωσε ο Matthew Eichhorst, πρόεδρος της Expedia Cruises και παγκόσμιος ηγέτης κρουαζιέρας στο Expedia Group.
«Οι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να πλεύσουν ξανά, όπως είναι και οι συνεργάτες μας στην κρουαζιέρα», είπε. «Μπορούμε να δούμε ότι οι ζεστοί προορισμοί βρίσκονται στην κορυφή της λίστας για άλλη μια φορά, καθώς οι άνθρωποι προσπαθούν να χαλαρώσουν και να ανανεωθούν μετά από μια δύσκολη διετία. Αυτές οι πληροφορίες θα είναι κρίσιμες για να βοηθήσουν τους συνεργάτες μας στην κρουαζιέρα να αξιολογήσουν τη ζήτηση και να διασφαλίσουν ότι υπάρχουν οι απαραίτητες διαδικασίες για να συνεχίσουν να παρέχουν τις ασφαλείς και εκπληκτικές υπηρεσίες που περιμένουν οι ταξιδιώτες κρουαζιέρας στο σημερινό εξελιγμένο τοπίο».
Μεταξύ των εν λόγω αναζητήσεων ιστού που βασίζονται στις ΗΠΑ είναι οι ακόλουθες κατατάξεις, ανά προορισμό: Καραϊβική (30%), Μπαχάμες (15%), Μεξικό (10%) και Ευρώπη (5%).
Επιπλέον, η Expedia δείχνει ότι περισσότερες από τις μισές αναζητήσεις στον ιστό αφορούσαν προηγουμένως προγραμματισμένα ταξίδια για δύο μήνες ή περισσότερο, αλλά τώρα, από την τελευταία ανακοίνωση της CSO, το 60% αναζητά δρομολόγια εντός δύο μηνών.
Αυτό είναι κάπως αντίθετο με τα αποτελέσματα της έρευνας που συγκεντρώθηκαν από την Cruise Critic , η οποία αναφέρει κάποια ανησυχία για την παραλλαγή Delta του COVID-19 που ωθεί το ενδιαφέρον περαιτέρω στο μέλλον. Από τους περισσότερους από 5.000 ερωτηθέντες που ερωτήθηκαν από τον ιστότοπο των καταναλωτών, το 19% είπε ότι κάνει κράτηση περαιτέρω, ενώ λιγότερο από το 6% δήλωσε ότι θέλει να κάνει κρουαζιέρα το συντομότερο δυνατό.
Ωστόσο, καθώς αφορά την τελευταία παραλλαγή Omicron , η Cruise Planners δεν βλέπει καμία ύφεση στις πωλήσεις. Η American Express Travel Representative και το δίκτυο franchise ταξιδιωτικών πρακτόρων με έδρα το σπίτι είναι μάρτυρες αυξημένων κρατήσεων στους τρεις κορυφαίους προορισμούς της: Αλάσκα, Καραϊβική και Ευρώπη.
«Καθώς συνεχίζουμε να παρακολουθούμε την παραλλαγή Omicron, ενθαρρυνόμαστε ότι οι προκαταρκτικές μελέτες δείχνουν ότι είναι λιγότερο επικίνδυνη από την παραλλαγή Delta και η αγοραστική μας δραστηριότητα δεν επηρεάστηκε αρνητικά από τα νέα», δήλωσε η Michelle Fee, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Cruise Planners. «Στην πραγματικότητα, οι αγορές της περασμένης εβδομάδας αυξήθηκαν κατά 35% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πριν από δύο χρόνια».
Ο οργανισμός πιστεύει ότι το μάρκετινγκ της εταιρείας και η δημοσίευση του Οδηγού Προγραμματισμού Διακοπών για το 2022 έχουν συμβάλει στη διατήρηση της αδρανούς ζήτησης για ταξίδια κρουαζιέρας.
Ειδικά για την προαναφερθείσα τριάδα προορισμών, οι κρατήσεις για ευρωπαϊκές κρουαζιέρες έχουν αυξηθεί κατά 26% σε σύγκριση με τη φετινή σεζόν το 2019. Ωστόσο, στην πραγματικότητα, η Καραϊβική είναι αυτή που ξεπερνά τις πωλήσεις στην Ευρώπη και οι πωλήσεις στην Αλάσκα για τα ταξίδια του 2022 έχουν διπλασιαστεί σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019.
Όσον αφορά το 2023 και μετά, το 10% των κρατήσεων των Cruise Planners είναι για ταξίδια δύο ετών και οι πρόσθετες τάσεις περιλαμβάνουν κρατήσεις πολυτελείας και παγκόσμιων κρουαζιέρων . Συνολικά, το franchise αναμένει ότι η ζήτηση θα ξεπεράσει την προσφορά τα επόμενα δύο χρόνια.