Είναι έτοιμος ο Τουρισμός για τη «μεγάλη επιστροφή»;

Με τις κρατήσεις να σημειώνουν σημαντική αύξηση, το 2022, και τους ταξιδιώτες να επιθυμούν να «αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο», προκύπτει η απορία εάν η βιομηχανία του τουρισμού είναι έτοιμη να αντέξει αυτή την ανοδική πορεία. Ποιος ο ρόλος της τεχνολογίας;

44

Με το 2021 να μην είναι η καλύτερη χρονιά για τα ταξίδια, οι ταξιδιώτες έχουν εναποθέσει όλες τους τις ελπίδες στο 2022, μία χρονιά όπου παρατηρείται αύξηση των κρατήσεων, η οποία, εάν συνεχιστεί, θα επωφελήσει και θα αποτελέσει και σημαντική πρόκληση για τους ταξιδιώτες.

Όπως αναφέρει το CNBC, οι ταξιδιώτες επιθυμούν να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο, με τους περισσότερους να υποστηρίζουν ότι η επιθυμία τους να ταξιδέψουν έχει αυξηθεί αρκετά μετά την πανδημία, ενώ, παράλληλα, ο Μπεν Ντρου, διευθυντής της ταξιδιωτικής εταιρείας, Viator, της TripAdvisor, ανέφερε ότι η ζήτηση για ταξίδια, σήμερα, είναι εντυπωσιακή.

«Ακόμη και εν όψει της Όμικρον, οι ταξιδιώτες κλείνουν περισσότερα ταξίδια απ’ό,τι έκαναν την ίδια περίοδο το 2019, πριν την πανδημία», συνέχισε ο ίδιος.
Είναι, όμως, η βιομηχανία του τουρισμού έτοιμη;

Ωστόσο, η αύξηση αυτή στη ζήτηση, μπορεί να αποδειχθεί προβληματική, εάν είναι απότομη, ανέφερε ο εκτελεστικός υποδιευθυντής της εταιρείας διαχείρισης επιχειρήσεων, WNS.

Ο ίδιος συνέχισε αναφέροντας ότι: «Η δυναμική και η ταχύτητα της ζήτησης, ενδεχομένως, να αιφνιδιάσουν ορισμένους φορείς του κλάδου», ενώ προσέθεσε ότι: «Οι αεροπορικές, για παράδειγμα, ίσως δυσκολευθούν στην επαναπρόσληψη πιλότων, οι οποίοι, με τη σειρά τους, ίσως χρειαστούν κάποια εκπαίδευση ή να συμμετέχουν σε προγράμματα δεξιοτήτων».

Παράλληλα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού, το 2020, χάθηκαν περίπου 62 εκατ. θέσεις εργασίας στον τομέα του τουρισμού. Παρόλο που πολλές από αυτές τις θέσεις εργασίας επιστρέφουν στον κλάδο, με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού να επισημαίνει, τον Οκτώβριο, ότι θα σημειωθεί αύξηση κατά 18% στις θέσεις εργασίας στον κλάδο του τουσρισμού, το 2022, οι υπάλληλοι δεν βιάζονται να επιστρέψουν στους παλιούς τους ρόλους.

Ακόμη, σε έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού, η οποία δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο, εκτιμήθηκε ότι 1 στις 13 θέσεις εργασίας στη βιομηχανία του τουρισμού θα παραμείνουν κενές, με την αναλογία αυτή στην Πορτογαλία να αυξάνεται στις 1 στις 9 θέσεις εργασίας.

Αυτή η έλλειψη προσωπικού, ενδεχομένως, να προκαλέσει καθυστερήσεις στις μετακινήσεις και μείωση των υπηρεσιών που προσφέρονται στον κλάδο ( π.χ. λιγότερες κρατήσεις σε εστιατόρια, μείωση υπηρεσιών καθαρισμού κ.λπ.).
H συμβολή της τεχνολογίας

Όπως είναι φυσικό, η εν λόγω έλλειψη έκανε τον κλάδο να στραφεί στην αξιοποίηση της τεχνολογίας, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά και να αρχίσουν να εκτελούνται σωστά όσες εργασίες αφορούν τη βιομηχανία του τουρισμού.

«Η σοφή χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μειώσει σημαντικά το κόστος εργασίας», δήλωσε η Ρέιτσελ Φου, πρόεδρος του τμήματος Τουρισμού, Φιλοξενίας και Διαχείρισης Εκδηλώσεων του Πανεπιστημίου της Φλόριντα. Η ίδια συνέχισε επισημαίνοντας τη χρήση ρομπότ για να καλυφθούν κενά σε υπηρεσίες, όπως η παράδοση δωματίων ή ο καθαρισμός των αεροδρομίων, ενώ τα ρομπότ μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως θυρωροί για να βοηθούν τους πελάτες με τις κρατήσεις.

Υπάρχουν, ακόμη, και διάφορες εφαρμογές που μπορούν να βοηθήσουν τους επισκέπτες να κάνουν check in και check out σε ξενοδοχεία, να κλείνουν αεροπορικά εισιτήρια ακόμη και να κλείνουν ραντεβού σε σπα, όπως η εφαρμογή της πολυτελούς επωνυμίας Four Seasons.

Tαυτόχρονα, το τελευταίο χρονικό διάστημα, παρατηρείται η καινοτομία των ανελκυστήρων χωρίς επαφή, δημιουργία της τεχνολογικής εταιρείας, NZ Technologies, οι οποίοι αναμένεται να αυξηθούν κατά το επόμενο έτος, με την τεχνολογία αυτή να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε επιφάνεια υψηλής αφής. Η εν λόγω εταιρεία πρόκειται να επεκτείνει τις υπηρεσίες της σε περίπτερα αυτοεξυπηρέτησης σε αεροδρόμια, εστιατόρια και ξενοδοχεία, καθώς και σε ΑΤΜ.

Με την εξέλιξη της τεχνολογίας είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι προσδοκίες των πελατών στον τομέα της ανέπαφης τεχνολογίας θα αυξηθούν. Συνεπώς, όσες εταιρείες υιοθετήσουν τις καινοτομίες αυτές θα αποκτήσουν σημαντικό πλεονέκτημα στην αγορά, έχοντας, έτσι, τη δυνατότητα να διαφοροποιηθούν από τις υπόλοιπες και να «πρωτοστατήσουν» στον κλάδο του τουρισμού.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις