Σε ποιο μοντέλο τουρισμού εστιάζει η Airbnb

73

Στα μέσα του 2020 η Airbnb ήταν στη χειρότερη στιγμή της ιστορίας της. Μετά από χρόνια ανάπτυξης, η πανδημία απείλησε να ανατρέψει τη βασική δραστηριότητα της εταιρείας.
Την ενοικίαση δωματίων και ιδιωτικών κατοικιών για διακοπές μικρής διάρκειας. Για να ανακόψουν την αιμορραγία, απέλυσαν σχεδόν 2.000 υπαλλήλους και μείωσαν τα έξοδα διαφήμισης και μάρκετινγκ.

Ακόμα κι έτσι, εκείνο το πρώτο έτος της πανδημίας είχε ως αποτέλεσμα ζημία περίπου 3,8 δις ευρώ.

Δεδομένης της αβεβαιότητας σχετικά με το τέλος της πανδημίας και εκμεταλλευόμενοι τις νέες τάσεις εργασίας, οι διαχειριστές της πλατφόρμας αποφάσισαν να εξερευνήσουν ένα νέο μοντέλο.
Να προσφέρουν μεγαλύτερη διαμονή σε απομακρυσμένους εργαζόμενους (digital nomads) που ήθελαν να αλλάξουν σκηνικό μετά από μήνες εγκλεισμού.

Ένα στοίχημα που μόλις ένα χρόνο αργότερα φαίνεται σωστό, αφού η Airbnb ανέφερε, στον τελευταίο ισολογισμό αποτελεσμάτων της, ότι τα έσοδα της αυξήθηκαν κατά 25% το 2021 και ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους υπερέβησαν σε κέρδη την ίδια περίοδο του 2019, κερδίζοντας 55 δολάρια εκατομμύρια εκείνη την περίοδο.

Οι μακροχρόνιες διαμονές

Μέρος αυτής της ανάκαμψης αποδίδεται σε μια αλλαγή στη στρατηγική κρατήσεων τους, καθώς ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για μακροχρόνιες διαμονές έχει αυξηθεί σημαντικά από το 2020.

Προηγουμένως, η δραστηριότητα της Airbnb επικεντρωνόταν σε σύντομες διαμονές.
Έτσι, σχεδόν οι μισές κρατήσεις της πλατφόρμας τα δύο τελευταία χρόνια παρατάθηκαν για περισσότερες από επτά διανυκτερεύσεις και αυτές που ξεπέρασαν τις 28 διανυκτερεύσεις αντιπροσωπεύουν πλέον το 22% του συνόλου.

Αυτά τα δεδομένα αποδίδονται στον αυξανόμενο αριθμό ψηφιακών νομάδων που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του για να μετακινηθούν σε όλο τον κόσμο ενώ εργάζονται εξ αποστάσεως.

Για να προσελκύσει ψηφιακούς νομάδες να εργάζονται εξ αποστάσεως, η Airbnb κυκλοφόρησε την άνοιξη του 2021 μια σειρά εργαλείων και πλεονεκτημάτων για να ενθαρρύνει τη μακροχρόνια διαμονή σε καταλύματα εξοπλισμένα με στοιχεία απαραίτητα για απομακρυσμένους εργαζόμενους, όπως το internet υψηλής ταχύτητας.

Έτσι, τον Μάιο του 2021, η τουριστική πλατφόρμα ανακοίνωσε συμφωνίες με διαφορετικές πόλεις για να προσφέρει σημαντικές εκπτώσεις σε άτομα που αποφασίζουν να κάνουν κράτηση για μακροχρόνιες διαμονές σε αυτές τις πόλεις.

Όσον αφορά τα νέα φίλτρα αναζήτησης, εκτός από το φίλτρο διαθεσιμότητας στο διαδίκτυο, εισήγαγαν τη δυνατότητα αναζήτησης κατοικιών που συνδέονται με μια περιοχή ενδιαφέροντος. Όπως το βουνό ή η παραλία, αντί για συγκεκριμένες πόλεις, με τη δυνατότητα να συμπεριληφθούν πολύ συγκεκριμένες χαρακτηριστικά, όπως θέα στη θάλασσα ή τζάκι.

Το παράδειγμα της Μαδρίτης

Η Μαδρίτη είναι μια από τις πόλεις όπου οι μακροχρόνιες διαμονές έχουν αγκαλιάσει απομακρυσμένους εργαζόμενους.

Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν ένας στους πέντε επισκέπτες στη Μαδρίτη βρίσκεται σε «εργασία», δηλαδή συνδυάζει εργασία και τουρισμό στο ίδιο ταξίδι.

Το 5% δηλώνει ότι απασχολείται με τηλεργασία προσωρινά από τη Μαδρίτη και θα μείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Σχεδόν οι μισοί από αυτούς που βρίσκονται σε «εργασία» λένε ότι κατάφεραν να αλλάξουν τόπο διαμονής κάποια στιγμή φέτος χάρη στην τηλεργασία.

«Η Airbnb και η ευελιξία που παρέχει η πλατφόρμα επέτρεψαν στην εταιρεία να επωφεληθεί από αυτήν την αλλαγή στον τρόπο που ταξιδεύουν οι άνθρωποι, λέει η Mónica Casañas, Γενική Διευθύντρια της Airbnb Marketing Services.

Η Airbnb θέλει να υποστηρίξει την πόλη της Μαδρίτης ώστε να συνεχίσει να αναπτύσσεται ως πόλος έλξης για διεθνή ταλέντα και καινοτομία.

Θέλουμε να συνεργαστούμε με τη Μαδρίτη σε στρατηγικές συνεργασίες που βοηθούν στην προσέλκυση και διατήρηση των πλεονεκτημάτων με τα οποία οι επισκέπτες έρχονται να ζήσουν και να εργαστούν».

Συνολικά, το ποσοστό των χρηστών που έκαναν κράτηση για μακροχρόνιες διαμονές για να ακολουθήσουν έναν νομαδικό τρόπο ζωής αυξήθηκε από 9% το 2020 σε 12% το 2021.

Οι παραμονές μεγάλης διάρκειας παρέμειναν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της Airbnb (με βάση τη διάρκεια του ταξιδιού) και αντιστοιχούσαν στο 22% των διανυκτερεύσεων που κρατήθηκαν στο τέταρτο τρίμηνο.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις