Ιδιαίτερα δημοφιλή αναδεικνύονται τα ταξίδια κληρονομιάς καθώς οι χώρες παγκοσμίως αρχίζουν να χαλαρώνουν τους περιορισμούς εισόδου που σχετίζονται με την πανδημία.
Πρόκειται για το είδος ταξιδιού που φέρνει κάποιον πιο κοντά στις ρίζες του. Το ταξίδι κληρονομιάς είναι μια βαθιά συναισθηματική εμπειρία που συνδυάζει την πολιτιστική εμβάπτιση με την κληρονομιά του ίδιου του ταξιδιώτη.
Οι Αμερικανοί θεωρούν ιδιαίτερα σημαντικά τα ταξίδια πολιτιστικής κληρονομιάς. Αυτό συμβαίνει καθώς πολλοί κατάγονται από μετανάστες από όλο τον κόσμο.
Σε νέα έρευνα που διεξήχθη από την Priceline ρωτήθηκαν πάνω από 1.300 ενήλικες σε ολόκληρη τη χώρα στα τέλη Ιανουαρίου.
- Ένας στους τρεις Αμερικανούς (34%) πιστεύει ότι τα ταξίδια κληρονομιάς είναι ένας ουσιαστικός τρόπος για ταξίδια.
- Τα εν λόγω ταξίδια είναι μια δημοφιλής τάση για νεότερες γενιές κάτω των 55 ετών.
- Οι ταξιδιώτες ηλικίας 18-34 ετών έδειξαν σε ποσοστό 38% την υψηλότερη επιθυμία για ταξίδια πολιτιστικής κληρονομιάς.
- Περίπου ένας στους πέντε Αμερικανούς πιστεύει ότι τα συγκεκριμένα ταξίδια είναι ένας σημαντικός στόχος.
- Μόνο το 22% των Αμερικανών έχουν κάνει πραγματικά ένα ταξίδι κληρονομιάς.
- Μόνο το 15% των 55 ετών και άνω ανέφεραν ότι έχουν πραγματοποιήσει ένα.
Τι προσφέρει ένα ταξίδι κληρονομιάς
Από όσους έχουν πραγματοποιήσει ένα ταξίδι κληρονομιάς, το 49% ανέφερε ότι αισθάνθηκε μια βαθύτερη σύνδεση με το παρελθόν και τις ρίζες τους.
Το 25% είπε ότι έμαθαν περισσότερα για τον εαυτό τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.
Το 26% των ταξιδιωτών αναφέρει ότι τα ταξίδια τους στην πολιτιστική κληρονομιά ήταν μερικά από τα καλύτερα ταξίδια που έχουν κάνει ποτέ.
Ποιους προορισμούς επιλέγουν
Οι Αμερικανοί που ενδιαφέρονται να κάνουν ένα ταξίδι κληρονομιάς είναι πολύ πιθανό να πάνε στο εξωτερικό. Το 68% συμφωνεί, πιθανώς επειδή πολλοί Αμερικανοί μπορούν να εντοπίσουν την κληρονομιά τους σε άλλες χώρες.
Ωστόσο το 60% των Αμερικανών προτιμάει τα ταξίδια πολιτιστικής κληρονομιάς εσωτερικού.
Οι Αμερικανοί επιθυμούν προορισμούς που έχουν κάποιου είδους σημασία για την προσωπική ιστορία της οικογένειάς τους (33%).
Ταυτόχρονα επιλέγουν προορισμούς και που τους επιτρέπουν να κάνουν επιτόπια έρευνα για να μάθουν περισσότερα (29%) για την οικογένειά τους.
Οι πολιτιστικές εμπειρίες και τα αξιοθέατα θα ήταν το γενικό επίκεντρο για τους περισσότερους Αμερικανούς ταξιδιώτες πολιτιστικής κληρονομιάς (45%).
Το 43% θα περνούσε το μεγαλύτερο μέρος του ταξιδιού του ερευνώντας ή επανασυνδέοντας την οικογένεια.
Τέλος, ορισμένοι προορισμοί αρχίζουν ήδη να αυτοπροβάλλονται ως ταξιδιωτικοί προορισμοί κληρονομιάς.
Η Γερμανία, για παράδειγμα, γνωρίζει ότι περίπου 40 εκατ. Αμερικανοί θεωρούν τους εαυτούς τους γερμανικής καταγωγής. Για το λόγο αυτό έχει δημιουργήσει έναν μικροϊστότοπο μόνο για να μαθαίνουν οι άνθρωποι για τα ταξίδια της κληρονομιάς της χώρας.