Αντιμέτωποι με αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων ενδέχεται να βρεθούν οι ταξιδιώτες το επόμενο διάστημα, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία δημιουργεί αβεβαιότητα και σπρώχνει τις τιμές πετρελαίου σημαντικά προς τα επάνω.
Η τιμή του πετρελαίου έχει φτάσει στο ανώτατο επίπεδο από το 2008, σε μια εποχή που οι αεροπορικές εταιρίες πασχίζουν να ανακάμψουν από τη μειωμένη ζήτησης της προηγούμενης διετίας, και η τιμή καυσίμων των αεροσκαφών στη βορειοδυτική Ευρώπη εκτινάχθηκε την Τετάρτη κατά 85% έναντι των επιπέδων του Φεβρουαρίου, στα 1.649 δολάρια ανά τόνο.
Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες δεν έχουν προβεί σε ανακοινώσεις σχετικά με το εάν θα επηρεαστούν οι τιμές των εισιτηρίων στις πτήσεις τους.
Ωστόσο, το Σάββατο, η Μαλαισιανή AirAsia ανακοίνωσε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων της κατά 13 δολάρια, για πρώτη φορά από το 2015. Η Chinese airlines αύξησε το κόστος των εισιτηρίων εσωτερικών πτήσεων και οι Emirates, Japan Airlines και ANA Holdings ανέβασαν επίσης τις τιμές τους πρόσφατα.
Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν μηχανισμούς αντιστάθμισης μέρους της αύξησης της τιμής, όμως άλλες δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τις αυξήσεις πλήρως, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων αμερικανικών εταιρειών United Airlines, American Airlines και Delta Air Lines, αν και η τελευταία διαθέτει διυλιστήριο πετρελαίου.
Εάν οι αυξημένες τιμές καυσίμων δεν αντισταθμιστούν με επιπλέον χρεώσεις, μπορεί οι αερομεταφορείς να προσφέρουν λιγότερες οικονομικές θέσεις ή καθόλου. Οι αεροπορικές εταιρίες δεν δύνανται να λαμβάνουν μεγάλα ποσοστά καυσίμων σε «κλειδωμένο» χαμηλότερο κόστος, με εξαίρεση τη Ryanair, της οποίας ο διευθύνων σύμβουλος ισχυρίζεται ότι έχει «κλειδώσει» το 80% των καυσίμων.
Επιπλέον, πολλές εταιρίες υποχρεώθηκαν να ακολουθήσουν μακρινότερα δρομολόγια λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, αποφεύγοντας το ρωσικό και τον Ουκρανικό εναέριο χώρο.
Τι συμβαίνει με τις υπόλοιπες αεροπορικές εταιρίες
Air France KLM | Η αεροπορική εταιρεία έχει αντισταθμίσει το 72% της κατανάλωσης πετρελαίου για το πρώτο τρίμηνο και το 63% για το δεύτερο τρίμηνο στα 90 δολάρια το βαρέλι, με μικρότερα ποσά να αντισταθμίζονται το δεύτερο εξάμηνο, όπως ανακοίνωσε στην παρουσίαση αποτελεσμάτων της στις 17 Φεβρουαρίου.
Air New Zealand | Έχει αντισταθμίσει 1,34 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου το εξάμηνο έως τις 30 Ιουνίου και 707.500 βαρέλια το επόμενο εξάμηνο, όπως αναφέρθηκε κατά την παρουσίαση αποτελεσμάτων της στις 24 Φεβρουαρίου. Στα τέλη Φεβρουαρίου αύξησε τους διεθνείς ναύλους κατά περίπου 5%, αναφέροντας ως αιτολόγηση την αύξηση των τιμών του πετρελαίου και τον πληθωρισμό.
Cathay Pacific Airways | Η αεροπορική εταιρεία του Χονγκ Κονγκ έχει αντισταθμίσει ολόκληρη την κατανάλωση του πρώτου τριμήνου και περίπου το ήμισυ της αναμενόμενης κατανάλωσης για το δεύτερο τρίμηνο, όπως ανέφερε την Τετάρτη. Έχει επίσης αντισταθμίσει χαμηλότερα ποσά μέχρι το τέλος του 2023.
easyJet | Αντιστάθμισε το 60% για καύσιμα κατά το οικονομικό έτος έως τις 30 Σεπτεμβρίου σε περίπου 504 δολάρια ανά μετρικό τόνο, όπως ανέφερε στις 27 Ιανουαρίου.
IAG | Η ιδιοκτήτρια της British Airways προστατεύθηκε από τις ασταθείς τιμές του αργού για δύο χρόνια, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Luis Gallego στις 25 Φεβρουαρίου. Έχει καλύψει περίπου το 60% για ολόκληρο το 2022. Με βάση ένα σενάριο τιμής καυσίμου 900 $ ανά τόνο, η εταιρεία θα να πληρώνει 690 δολάρια τον τόνο το πρώτο τρίμηνο μετά την αντιστάθμιση του 70% των καυσίμων και του συναλλάγματος, σύμφωνα με παρουσίαση των αποτελεσμάτων της, στις 25 Φεβρουαρίου.
Το δεύτερο τρίμηνο η τιμή θα αυξηθεί στα 750 $ μετά την αντιστάθμιση του 65% των καυσίμων και του συναλλάγματος, στα 775 $ το τρίτο τρίμηνο με το 56% των καυσίμων και του συναλλάγματος και 795 $ το τελευταίο τρίμηνο με λίγο λιγότερο από το μισό των καυσίμων και του συναλλάγματος.
Lufthansa | Η γερμανική αεροπορική εταιρεία έχει ποσοστό αντιστάθμισης 63% για το 2022 στη σταθερή τιμή των 74 δολαρίων το βαρέλι, όπως ανέφερε σε παρουσίαση των αποτελεσμάτων της στις 3 Μαρτίου.
Qantas Airways | Η αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία έχει αντισταθμίσει πάνω από το 90% των καυσίμων της για τους έξι μήνες έως τις 30 Ιουνίου, δήλωσε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος Άλαν Τζόις, προσθέτοντας ότι είχε επίσης αντισταθμίσει το 50% των καυσίμων της για το επόμενο τρίμηνο.
Ryanair | Έχει αντισταθμίσει το 80% των καυσίμων έως το 2023, αλλά η αύξηση τιμών θα κοστίσει στον όμιλο περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ (54,2 εκατομμύρια δολάρια) τους επόμενους 12 μήνες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Michael O’Leary στις 2 Μαρτίου, προσθέτοντας ότι η Ryanair δεν θα να επιβάλει τέλη καυσίμων το καλοκαίρι.
Singapore Airlines | Η αεροπορική εταιρεία αντιστάθμισε το 30% των αναγκών της σε πετρέλαιο με μέση τιμή αργού Brent στα 57 δολάρια το βαρέλι για τους έξι μήνες έως τις 31 Μαρτίου, όπως ανέφερε σε παρουσίαση των αποτελεσμάτων της το Νοέμβριο. Είχε επίσης αντισταθμίσει το 40% των αναγκών της σε μέση τιμή 60 $ για τα επόμενα πέντε τρίμηνα.
Wizz Air | Ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι έχει καλύψει το κόστος των καυσίμων για τους επόμενους τέσσερις μήνες με αντισταθμίσεις μηδενικού κόστους. Για τον Μάρτιο, έχει καλύψει τις μισές ανάγκες της με ανώτατο όριο τιμής 1.172 $ ανά τόνο και το 40% των αναγκών της για το πρώτο τρίμηνο έως το τέλος Ιουνίου στα 1.142 $ ανά τόνο. Το οικονομικό έτος λήγει στις 31 Μαρτίου 2023.