Η αγορά ταξιδιών, αξιοθέατων και δραστηριοτήτων (ΤΑΑ) αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, με στόχο τη δημιουργία πιο μοναδικών και ολοκληρωμένων εμπειριών για ολοένα και περισσότερους καταναλωτές με ψηφιακές δεξιότητες. Η πανδημία το κορωνοϊού πυροδότησε μια ψηφιακή επανάσταση σε έναν τομέα στον οποίο -αν και ορισμένοι “εμπλεκόμενοι”, όπως τα ξενοδοχεία και οι αεροπορικές εταιρίες βρίσκονταν ήδη σε πορεία προς μεγαλύτερη ψηφιοποίηση- συγκεκριμένες διαδικασίες επιταχύνθηκαν.
Σύμφωνα με τη μελέτη “Are You Experienced?” της NTT DATA, της έκτης μεγαλύτερης εταιρίας πληροφορικής στον κόσμο, σε συνεργασία με την Globick, η επιτάχυνση αυτή οφείλεται κυρίως στην αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών.
Υπερέχουν οι κρατήσεις μέσω κινητών συσκευών και OTAs
Οι κινητές συσκευές έχουν γίνει οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενες συσκευές, και μάλιστα μερικές φορές οι μόνες, για την αλληλεπίδραση με τις τουριστικές επιχειρήσεις. Η πανδημία επηρέασε, επίσης, σημαντικά αυτή την αλλαγή στη συμπεριφορά. Λόγω των περιορισμών στη χωρητικότητα, οι καταναλωτές άλλαξαν τη στρατηγική των κρατήσεών τους, από το να περιμένουν να κάνουν τα πάντα την τελευταία στιγμή στο να προγραμματίζουν τα ταξίδια τους όλο και πιο έγκαιρα.
Σύμφωνα με την NTT DATA, το ποσοστό των ταξιδιωτών που περιμένουν μέχρι την τελευταία στιγμή έχει μειωθεί από 38% το 2019 σε 14% το 2021. Στην πραγματικότητα, το 46% αγοράζει τα εισιτήριά του μια εβδομάδα νωρίτερα ή και περισσότερο, σύμφωνα με στοιχεία της Arival. Αποτέλεσμα αυτού είναι η αλματώδης αύξηση της χρήσης των ψηφιακών καναλιών για την πραγματοποίηση αυτών των κρατήσεων, με το 47% των καταναλωτών να αγοράζουν τα εισιτήριά τους online, είτε μέσω υπολογιστή είτε μέσω smartphone, σε σύγκριση με το 28% το 2019.
Οι ταξιδιωτικές εταιρίες που θέλουν να επωφεληθούν από αυτές τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών πρέπει να καταστήσουν τη διαδικασία αναζήτησης, την πραγματοποίηση κρατήσεων και την επιβεβαίωση των προϊόντων στον προορισμό σε πραγματικό χρόνο, περισσότερο απλουστευμένη και φιλική προς το χρήστη. Σε αυτό το σημείο οι OTAs (Online Travel Agency) έχουν ένα μικρό πλεονέκτημα.
Μια συνεκτική, ολοκληρωμένη και προσβάσιμη εμπειρία
Ένας από τους κύριους παράγοντες είναι να προσφέρονται τα κατάλληλα προϊόντα με βάση την αγορά-στόχο κάθε τουριστικής εταιρίας, να εξατομικεύονται οι προσφορές και να διευκολύνεται η αναζήτηση των πελατών.
Οι ταξιδιωτικές εταιρίες πρέπει, επίσης, να διασφαλίζουν ότι όλα τα προϊόντα ΤΑΑ τρίτων που πωλούνται στις ιστοσελίδες τους είναι εξίσου εύκολα στην ανάγνωση, την αναζήτηση, την κατανόηση και την πραγματοποίηση κρατήσεων, ακόμη και όταν το περιεχόμενο παρέχεται από τρίτους. Οι συστάσεις για εξατομικευμένα προϊόντα υπερβαίνουν κατά πολύ τις γενικές προσφορές. Εάν ένας καταναλωτής κάνει “κλικ” σε μία μόνο εξατομικευμένη πρόταση, το ποσοστό αλλαγής αυξάνεται από 1% σε 4%. Υπάρχουν ακόμη και εξελιγμένοι αλγόριθμοι που κάνουν εξατομικευμένες και αποτελεσματικές προτάσεις, οι οποίες καταλήγουν να μειώνουν τους χρόνους αναζήτησης και αυξάνουν τις πωλήσεις.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της μελέτηςς, ο Javier Martí, επικεφαλής του τομέα Φιλοξενίας, Ταξιδιών και Αναψυχής στην NTT DATA Ευρώπης & Λατινικής Αμερικής επισημαίνει: “Όπως και στην περίπτωση της διανομής πτήσεων και ξενοδοχείων, μια νέα γενιά “παικτών” θα προφέρουν τη συνδεσιμότητα και την ενοποίηση στον κλάδο για να “ξεκλειδώσει” τις δυνατότητες των επιχειρήσεων ΤΑΑ”.
Με τη σειρά του, ο Xavier Boixeda, διευθύνων σύμβουλος της Globick, σχολιάζει ότι “οι δραστηριότητες εντός του τομέα προορισμού -ο τρίτος μεγαλύτερος στον τουρισμό- πρέπει να γίνει κεντρικό χαρακτηριστικό στις προσφορές των διαδικτυακών και offline ταξιδιωτικών γραφείων και μπορεί επίσης να αποτελείται από παρόχους καταλυμάτων και μεταφορικές επιχειρήσεις. Πρόκειται για μια αναπτυσσόμενη αγορά εν μέσω μιας ιδιαίτερα σημαντικής διαδικασίας ψηφιοποίησης, η οποία βρίσκεται σε μια καίρια στιγμή κατά την οποία όσοι τη χειρίζονται ως κεντρικό προϊόν και όχι ως ένα ταξιδιωτικό “αξεσουάρ”, μπορούν να αποκτήσουν μεγάλη αξία με υψηλές αποδόσεις”.
Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που πρέπει να λαμβάνεται κατά νου είναι η δημιουργία εταιρικής σχέσης με μεσάζοντες που ειδικεύονται στην αγορά ΤΑΑ, οι οποίοι μπορούν να διευκολύνουν την πρόσβαση στα καλύτερα προϊόντα υπό τους καλύτερους δυνατούς όρους. Σύμφωνα με την NTT, οι μάρκες που θέλουν να πουλήσουν με επιτυχία προϊόντα ΤΑΑ πρέπει να διασφαλίσουν ότι η ροή των κρατήσεων, η εξυπηρέτηση των πελατών και η προσέγγιση πωλήσεων για τα προϊόντα αυτά είναι ευθυγραμμισμένη με το εμπορικό σήμα, ολοκληρωμένη και συνεκτική. Εν ολίγοις, η πώληση προϊόντων ΤΑΑ παρέχει στις ταξιδιωτικές μάρκες ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών για να εξασφαλίσουν πιστότητα των πελατών, προσφέροντάς τους μοναδικές εμπειρίες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ταξίδι τους.
“Η εμπειρία του καταναλωτή πρέπει να είναι πλήρως προσαρμοσμένη και ευθυγραμμισμένη με το εμπορικό σήμα και να διαθέτει μια τεχνολογική πλατφόρμα που καθιστά εύκολη την πρόσβαση στο χαρτοφυλάκιο διαφόρων φορέων εκμετάλλευσης ΤΑΑ”, υποστηρίζει η NTT.
Σχετικά με την NTT DATA
Η NTT DATA, μέρος του ομίλου NTT, είναι μια καινοτόμος εταιρία παγκοσμίως, που παρέχει επιχειρηματικές υπηρεσίες και υπηρεσίες πληροφορικής με έδρα το Τόκιο. Η εταιρία βοηθά τους πελάτες της στις διαδικασίες μετασχηματισμού τους μέσω συμβουλευτικών υπηρεσιών, βιομηχανικών λύσεων, υπηρεσιών εμπορικών διαδικασιών, ψηφιακού εκσυγχρονισμού και εκσυγχρονισμού της πληροφορικής και διαχειριζόμενων υπηρεσιών. Η NTT DATA τους παρέχει τη δυνατότητα -και στην κοινωνία στο σύνολό της- να κινηθούν με αυτοπεποίθηση προς το ψηφιακό μέλλον. Η εταιρία αποδεικνύει τη δέσμευσή της για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία των πελατών της, συνδυάζοντας ένα παγκόσμιο εύρος με τοπικές υπηρεσίες, σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο.