Expedia | Τα 5 σημάδια της ταξιδιωτικής ανάκαμψης

41
Φωτογραφία από Jim Semonik από το Pixabay

Την έκθεση των τάσεων της ταξιδιωτικής ανάκαμψης του 4ου τριμήνου 2021 δημοσίευσε πρόσφατα η Expedia Group Media Solutions, η οποία περιλαμβάνει τα τελευταία δεδομένα και στοιχεία σχετικά με τον τρόπο επιστροφής των ταξιδιών, καθώς και χρήσιμες πληροφορίες για την προώθηση προορισμών, καταλυμάτων και άλλων τομέων του κλάδου.

Με τους περιορισμούς και τα lockdown να χαλαρώνουν σε όλο τον κόσμο, ο ταξιδιωτικός κλάδος ελπίζει ότι το 2022 θα είναι μια εμβληματική χρονιά για τα ταξίδια. Ενώ το 4ο τρίμηνο του 2021 η εμφάνιση της παραλλαγής Όμικρον απέτρεψε πολλούς ταξιδιώτες από το να μετακινηθούν, δεν τους εμπόδισε να ονειρεύονται  και να σχεδιάζουν τα μελλοντικά τους ταξίδια, με αποτέλεσμα ο παγκόσμιος όγκος αναζητήσεων να κινείται αυξητικά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, οδηγώντας σε ετήσια αύξηση 70%.

Καθώς η διάθεση για ταξίδια αναψυχής συνέχισε να αυξάνεται το 4ο τρίμηνο του περασμένου έτους, κυρίως στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, αυξήθηκαν με τη σειρά τους και οι αναζητήσεις, ενώ οι μακρινοί προορισμοί έγιναν πιο ελκυστικοί. Σταθερή και βιώσιμη ανάπτυξη για το επόμενο έτος, υποδηλώνουν επίσης η δημοτικότητα των ενοικιαζόμενων παραθεριστικών καταλυμάτων και η αυξημένη χρήση των προγραμμάτων αφοσίωσης.

Σχετικά, η κα Jennifer Andre,  αντιπρόεδρος της Expedia Group Media Solutions, ανέφερε ότι στο 4ο τρίμηνο αποδείχθηκε πόσο ανθεκτικοί έχουν γίνει τόσο οι ταξιδιώτες, όσο και ο κλάδος, αφού έζησαν με τον κορωνοϊό για σχεδόν δύο χρόνια. Μπορεί τα εμπόδια όπως η παραλλαγή Όμικρον να είχαν αντίκτυπο, αλλά όχι  στον ίδιο βαθμό,  ούτε για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα,  όπως είχε συμβεί νωρίτερα στην πανδημία.

Καθώς λοιπόν η ζήτηση αυξάνεται, το SkiftX αναλύει τις θετικές τάσεις που παρατηρήθηκαν στα τέλη του 2021, υπογραμμίζοντας τα πολλά υποσχόμενα δεδομένα του Ομίλου Expedia, τα οποία θα βοηθήσουν το ταξιδιωτικό μάρκετινγκ να συνδεθεί καλύτερα με τους ταξιδιώτες.

Η διάθεση για ταξίδια αυξάνεται

Οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να ξεφύγουν από την καθημερινότητα, όπως υποδεικνύει ο παγκόσμιος όγκος αναζητήσεων, ο οποίος αυξήθηκε κατά 70% σε σύγκριση με το 2020. Ειδικότερα, μετά από κάθε εβδομαδιαία ανακοίνωση χαλάρωσης των μέτρων, όπως ήταν για παράδειγμα το άνοιγμα των συνόρων των ΗΠΑ τον Νοέμβριο, σε εμβολιασμένους ταξιδιώτες από 33 χώρες, οι αναζητήσεις αυξάνονταν κατακόρυφα.

Η εν λόγω αύξηση, ευθυγραμμίζεται με τις πληροφορίες από την έκθεση Traveler Value Index: 2022 Outlook του Expedia Group, η οποία διαπίστωσε ότι το 81% των ταξιδιωτών σχεδιάζει να κάνει ένα ταξίδι αναψυχής τους επόμενους 6 μήνες και 1 στους 5 ταξιδιώτες σχεδιάζει να κάνει 3 ή περισσότερα ταξίδια.

Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, ο όγκος αναζητήσεων αυξήθηκε σχεδόν κατά 35% κατά το 3ο  τρίμηνο του 2021, λόγω της αύξηση των εμβολιασμών και της επαναλειτουργίας των συνόρων σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Σιγκαπούρης και των Φίτζι. Τα προηγούμενα τρίμηνα, η ανάκαμψη στην Ασία-Ειρηνικό υστερούσε σε σχέση με την ανάπτυξη σε άλλες περιοχές, επομένως αυτό είναι ένα ενθαρρυντικό ορόσημο για το ταξιδιωτικό μάρκετινγκ που επιδιώκει να καλύψει τη ζήτηση.

Η διεύρυνση των μακροπρόθεσμων ταξιδιών

Καθώς τα σύνορα άνοιξαν ξανά και οι περιορισμοί χαλάρωσαν, οι διεθνείς ταξιδιώτες άρχισαν να σχεδιάζουν πιο μακροπρόθεσμα ταξίδια, διευρύνοντας σημαντικά το πλαίσιο των αναζητήσεων, με το 40% των παγκόσμιων αναζητήσεων να εμπίπτει σε ένα παράθυρο αναζήτησης 31 ή περισσότερων ημερών, ήτοι αύξηση 15% κατά το 3ο  τρίμηνο του έτους. Η στροφή στην αναζήτηση πιο μακροπρόθεσμων ταξιδιών,  ήταν μεγαλύτερη στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, με αύξηση 30%κατά το γ’ τρίμηνο του έτους.

Οι μακρινοί προορισμοί επιστρέφουν

Τα ταξίδια εσωτερικού συνεχίζουν να βοηθούν στην ταξιδιωτική ανάκαμψη, ειδικά στη Βόρεια Αμερική, αλλά τα διεθνή ταξίδια που είναι και ο καίριος μοχλός της τουριστικής ανάκαμψης, επιστρέφουν θριαμβευτικά. Πλέον, από το β’ τρίμηνο του 2021, οι ταξιδιώτες αναζητούν προορισμούς εκτός των περιοχών τους.

Της τάσης αυτής ηγήθηκαν οι ταξιδιώτες με έδρα τη Λατινική Αμερική, με 5 από τους 10 πιο περιζήτητους προορισμούς τους να βρίσκονται σε διαφορετικά μέρη του κόσμου: Νέα Υόρκη, Παρίσι, Λας Βέγκας, Μαδρίτη και Ορλάντο. Για τους ταξιδιώτες που ζουν στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, οι δύο προορισμοί μεγάλων αποστάσεων που μπήκαν στην ταξιδιωτική τους λίστα, ήταν το Ντουμπάι και η Χονολουλού.

Εν τω μεταξύ, οι ταξιδιώτες που ζουν στη Βόρεια Αμερική συνέχισαν να κάνουν κρατήσεις πιο κοντά στο σπίτι τους, με το Κανκούν να είναι ο μόνος διεθνής προορισμός στη λίστα των 10 κορυφαίων προορισμών. Ωστόσο, οι ορίζοντες είναι πιθανό να διευρυνθούν, καθώς ο σχετικός δείκτης ταξιδιωτών του Expedia Group διαπίστωσε ότι για το 2022, το 68% των Αμερικανών σκέφτονται μεγαλύτερα ταξίδια σε διηπειρωτικούς προορισμούς, όπως η Ρώμη, το Μπαλί, το Λονδίνο και το Παρίσι.

Η δημοφιλία των παραθεριστικών καταλυμάτων

Τα ενοικιαζόμενα καταλύματα, ένας από τους πιο δημοφιλείς τύπους καταλυμάτων μεταξύ των ταξιδιωτών καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, συνέχισαν να είναι ελκυστικά, κερδίζοντας περισσότερο μερίδιο από όλες τις κρατήσεις καταλυμάτων το 4ο τρίμηνο σε σύγκριση με το γ’ τρίμηνο, ενώ η μέση διάρκεια διαμονής αυξήθηκε ελαφρά από 5,2 σε 5,4 ημέρες. Στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, η μέση διάρκεια ενοικίασης για διακοπές αυξήθηκε από 6,8 σε 7,1 ημέρες.

Σύμφωνα με την Έκθεση Vrbo Trend 2022, οι ταξιδιώτες του 2021 έκαναν κράτηση για ενοικιαζόμενα καταλύματα δύο με τρεις μήνες νωρίτερα από ό,τι συνήθως, ενώ πλέον σχεδιάζουν να κάνουν κράτηση για μελλοντικές διακοπές νωρίτερα από ό,τι πριν από την πανδημία.

Καθώς η σεζόν μετατοπίστηκε από το φθινόπωρο στο χειμώνα, οι Αμερικανοί ταξιδιώτες συνέχισαν να αναζητούν αποδράσεις με ζεστό καιρό, στη Φλόριντα, τη Χαβάη και τη Νότια Καρολίνα – με δύο νέους προορισμούς να βρίσκονται στη λίστα των κορυφαίων 10: Μπρέκενριτζ, Κολοράντο και Νάπολη, Φλόριντα. Δημοφιλή μεταξύ των οικογενειών, τα ενοικιαζόμενα καταλύματα θα εξακολουθήσουν να είναι κορυφαία στις ταξιδιωτικές αποφάσεις, ειδικά για τις εγχώριες αγορές.

Ο ρόλος των προγραμμάτων επιβράβευσης

Ενόψει του 2022, τα προγράμματα επιβράβευσης θα διαδραματίσουν έναν σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις των ταξιδιωτών.  Ο σχετικός δείκτης του Ομίλου Expedia, διαπίστωσε ότι φέτος, το 40% των ταξιδιωτών σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν πόντους αφοσίωσης για τα ταξίδια τους. Η αύξηση των συνδρομών στο πρόγραμμα αφοσίωσης, είναι εντυπωσιακή, αφού τον Δεκέμβριο του 2021, εντάχθηκαν στο Expedia Rewards 140% περισσότεροι ταξιδιώτες, έναντι του Δεκεμβρίου 2019.

Ενώ η εκκίνηση ενός προγράμματος επιβράβευσης προαπαιτεί την πραγματοποίηση μίας αγοράς, οι ταξιδιωτικοί έμποροι θα πρέπει να τα θεωρούν ως μια αξιόλογη επένδυση απόκτησης πελατών που δημιουργεί επαναλαμβανόμενες κρατήσεις.

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις