Τη δρομολόγηση αναγκαίων μέτρων, απαραίτητων για την επιβίωση του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων και γραφείων, ζήτησε από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα το προεδρείο τη Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού σε χθεσινή συνάντηση εργασίας.
Η σύσκεψη που έλαβε χώρα στο υπουργείο Οικονομικών αποτελεί συνέχεια προηγούμενων επιστολών της ΓΕΠΟΕΤ προς την πολιτεία, μέσω των οποίων είχαν γνωστοποιηθεί οι τεράστιες προκλήσεις επιβίωσης και η δραματική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων και τα τουριστικά γραφεία την τελευταία διετία, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, Στο πλαίσιο της συνάντησης ζητήθηκε η εφαρμογή 8 μέτρων που η υλοποίηση τους αποτελεί μονόδρομο για τη στήριξη του κλάδου. Ειδικότερα αυτά είναι:
Β) Διαγραφή των τόκων και των προσαυξήσεων που δημιουργήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια από ρυθμίσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών που προϋπήρχαν έως 31/12/2019 με το πρόγραμμα των 120 δόσεων και οι οποίες χάθηκαν και δυνατότητα επαναρύθμισης. Αναστολή πληρωμής των νέων υποχρεώσεων που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του κορονοϊού (κορονοχρέη) έως το τέλος του 2022 και μετέπειτα αποπληρωμή τους σε αρκετές δόσεις,
Γ) Επανάληψη της επιδότησης- αποζημίωσης των τουριστικών λεωφορείων για τη μειωμένη πληρότητα 85%.
Τα τουριστικά λεωφορεία έχουν λάβει επιδότηση 3.600 ευρώ για το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου 2020 και ζητείται το μέτρο να επαναληφθεί με βάση αναφοράς το τελευταίο δίμηνο του 2020 ή το πρώτο του 2021,
Δ) Επιδότηση ανανέωσης του στόλου των τουριστικών λεωφορείων στα πλαίσια του καινούριου ΕΣΠΑ μέσω του γενικού απαλλακτικού, καθώς εξαιρέθηκαν από τον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο,
Ε) Ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έτους 2022 και 2023 του ΚΑΔ 49.39 – τουριστικά λεωφορεία για τη διενέργεια επενδύσεων αντικατάστασης στόλου και δημιουργία εγκαταστάσεων στάθμευσης και υποστήριξης τουριστικών λεωφορείων,
ΣΤ) Εξομοίωση των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων με αυτά των ΚΤΕΛ που είναι 50% χαμηλότερα, αφού και οι δύο αποτελούν μεταφορικούς φορείς που χρησιμοποιούν το ίδιο οδικό δίκτυο,
Ζ) Ένταξη των ΚΑΔ 49.39 – τουριστικά λεωφορεία και 79.11 – τουριστικά γραφεία σε όλα τα μέτρα στήριξης που σχεδιάζονται για τις καθολικά πληττόμενες επιχειρήσεις,
Η) Μονιμοποίηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ 13% στις μεταφορές και μείωση στα ίδια επίπεδα του αντίστοιχου συντελεστή ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο που βρίσκεται στο 24%.