«Κατάλοιπο του παρελθόντος» χαρακτηρίζει την εργασία με φυσική παρουσία στο γραφείο ο CEO της Airbnb, Μπράιαν Τσέσκι.
Σε συνέντευξή του στο The Leadership Brief του Time, που δημοσιεύθηκε την Κυριακή, ο Τσέσκι δήλωσε ότι η δουλειά στο γραφείο αποτελεί «μια αναχρονιστική μορφή» εργασίας προερχόμενη «από μια προ-ψηφιακή εποχή».
Τηλεργασία στο 100%
Των δηλώσεων Τσέσκι είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της απόφασης της Airbnb να επιτρέψει στους υπαλλήλους της να εργάζονται στο εξής εξ αποστάσεως, χωρίς περικοπές μισθών. Η πλατφόρμα επικαλέστηκε τη δυνατότητά της να διευρύνει τις δυνατότητες στρατολόγησης ταλέντων, σημειώνοντας ότι η διετία της τηλεργασίας ήταν η πιο παραγωγική που είχε ποτέ.
«Το γραφείο έχει τελειώσει»
«Νομίζω ότι το γραφείο όπως το ξέρουμε έχει τελειώσει», είπε ο Τσέσκι. «Αν δεν υπήρχε το γραφείο, θα το εφευρίσκαμε;», διερωτήθηκε. «Και αν το εφευρίσκαμε, για ποιο λόγο θα το κάναμε; Προφανώς, οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να πηγαίνουν στα νοσοκομεία για να δουλέψουν, όπως και στις καφετέριες – γι’ αυτούς τους χώρους είναι απολύτως λογικό. Αλλά νομίζω ότι για κάποιον που η δουλειά του είναι σε φορητό υπολογιστή το ερώτημα είναι, τι έχει να του προσφέρει ένα γραφείο;»
Σύμφωνα με το Tech Insider, τον Ιανουάριο ο CEO της δημοφιλούς πλατφόρμας βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων είχε δηλώσει ότι «ζούσε στο Airbnb» και εργαζόταν από διαφορετικές πόλεις των ΗΠΑ. Στη συνέντευξή του στο Time, υποστήριξε θα συνεχίσει να υπάρχει «κάποια ανάγκη» για γραφεία, στα οποία όμως θα γίνονται πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν από το σπίτι.
«Χώροι συνεργασίας»
«Οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να πηγαίνουν στα γραφεία, αλλά θα είναι για διαφορετικούς σκοπούς: θα αποτελούν χώρους συνεργασίας», είπε.
Όσον αφορά τα πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις, ο Τσέσκι υποστήριξε ότι η τηλεργασία μπορεί να οδηγήσει σε διαφοροποίηση των προσλήψεων, καθώς οι εργαζόμενοι μπορούν να βρίσκονται οπουδήποτε. Μάλιστα λίγο μετά την ανακοίνωση της Airbnb για την τηλεργασία, ο σελίδα καριέρας της εταιρείας είχε πάνω από 800.000 προβολές.
Από την άλλη βέβαια, μπορεί δημιουργήσει σε κάποιους εργαζόμενους το αίσθημα της αποκοπής από τους συναδέλφους και την εταιρεία τους. Κατά τον ίδιο πάντως, δεν μπορεί να αποτελέσει απάντηση το υβριδικό μοντέλο εργασίας που έχουν υιοθετήσει Google και Apple, σύμφωνα με το οποίο οι εργαζόμενοι παρουσιάζονται στο γραφείο τρεις φορές την εβδομάδα.
Η πλατφόρμα προκρίνει την φυσική παρουσία των εργαζομένων στο γραφείο για μία εβδομάδα ανά τρίμηνο.