Αξιόλογη άνοδο 40% κατέγραψαν οι κρατήσεις πτήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, σε διάστημα μόλις έξι εβδομάδων, μετά την ελάφρυνση των ταξιδιωτικών περιορισμών νωρίτερα φέτος, όπως αποκαλύπτει έρευνα του Mastercard Economics Institute.
Σύμφωνα με την έρευνα, του ινστιτούτου με τίτλο “Travel 2022: Trends and Transitions”, η οποία εξετάζει 37 αγορές σε όλο τον κόσμο, με την κατάργηση των περιορισμών στις ταξιδιωτικές αφίξεις στο Ηνωμένο Βασίλειο οι κρατήσεις “εκτινάχθηκαν” από 59% κάτω από τα επίπεδα του 2019 σε 40% πάνω από αυτά, κατά τη διάρκεια μιας περιόδου από τα μέσα Μαρτίου έως τα τέλη Απριλίου.
Όπως διαπιστώνει το Mastercard Economics Institute, εάν οι τάσεις των αεροπορικών κρατήσεων συνεχίσουν με τον τρέχοντα ρυθμό, εκτιμάται ότι 550 εκατομμύρια περισσότεροι επιβάτες στην Ευρώπη και 1,5 δισεκατομμύριο παγκοσμίως θα μετακινηθούν αεροπορικώς το 2022, σε σύγκριση με πέρυσι.
Η έρευνα αναλύει δημόσια διαθέσιμα ταξιδιωτικά δεδομένα, καθώς και συγκεντρωτική και ανώνυμη δραστηριότητα πωλήσεων στο δίκτυο της Mastercard κι εντοπίζει τάσεις όπως η προτίμηση των ταξιδιωτών να αγοράζουν εμπειρίες αντί για αναμνηστικά και η ανάκαμψη των πτήσεων για επαγγελματικά ταξίδια.
Μέχρι τα τέλη Απριλίου, οι κρατήσεις πτήσεων αναψυχής παγκοσμίως ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019 κατά 25% και οι κρατήσεις επαγγελματικών πτήσεων παγκοσμίως ξεπέρασαν για πρώτη φορά τον Μάρτιο τα προ-πανδημικά επίπεδα.
Οι παγκόσμιες δαπάνες για κρουαζιέρες αυξήθηκαν κατά 62 ποσοστιαίες μονάδες από τον Ιανουάριο έως το τέλος Απριλίου, αν και παραμένουν κάτω από τα επίπεδα του 2019.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα αυτά, η ανώτερη οικονομολόγος της Mastercard για την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, Natalia Lechmanova, δήλωσε: “Η συσσωρευμένη επιθυμία των καταναλωτών να βιώσουν μια από τις μεγαλύτερες χαρές της ζωής πριν από την πανδημία -τα ταξίδια- φαίνεται να υπερισχύει των παρατεταμένων ανησυχιών για την αύξηση του πληθωρισμού, τον ιό ή τη γεωπολιτική αστάθεια. Η ανθεκτικότητα των καταναλωτών και η επιθυμία τους να επιστρέψουν στην “κανονικότητα” και να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο δημιουργεί αισιοδοξία ότι η ανάκαμψη θα συνεχιστεί, ακόμη και αν υπάρχουν προσκρούσεις στην πορεία”.
Η αύξηση του κόστους της ενέργειας, των τροφίμων, των αγαθών και των υπηρεσιών θα μειώσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, ιδίως για αγορές διακριτικής ευχέρειας, όπως τα ταξίδια, προστίθεται στην έρευνα.
“Αυτή η δυναμική είναι πιθανό να διατηρηθεί για το υπόλοιπο του 2022 για τις περισσότερες αγορές. Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ, ο πληθωρισμός αναμένεται να παραμείνει κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερος από τα εισοδήματα, μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2022”, σύμφωνα με το οικονομικό ινστιτούτο της Mastercard.