Γράφει Θανάσης Παπαδής
Ενα μεγάλο και ανέλπιστο αγκάθι προέκυψε για τον ελληνικό τουρισμό και έχει να κάνει με τις σημαντικές καθυστερήσεις που έχουν ανακύψει στις πτήσεις σχεδόν σε όλα τα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.
Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για δυσφορία από την πλευρά των επιβατών, που έχει ως αποτέλεσμα να ακυρώνονται κρατήσεις. Όσο και αν οι τουριστικοί παράγοντες του Νησιού, αναφέρουν ότι η επιστροφή στην κανονικότητα είναι θέμα χρόνου και δεν πρόκειται να υπάρξει σοβαρό θέμα στην γενικότερη εικόνα του καλοκαιριού, εντούτοις ένας σημαντικός προβληματισμός έχει ανακύψει και απομένει εν τοις πράγμασι να αποκατασταθεί η ηρεμία.
Τουριστικοί πράκτορες αναφέρουν ότι έχει υπάρξει ένας σημαντικός αριθμός τηλεφωνημάτων από ταξιδιώτες που τουλάχιστον σε πρώτη φάση μεταφράζεται σε ανησυχία και σε δεύτερη προχωρούν ή απειλούν ότι θα προχωρήσουν σε ακυρώσεις. Δύο οι βασικές τους ανησυχίες.
Η πρώτη έχει να κάνει με το αν τελικά αυτοί που έχουν προχωρήσει σε κρατήσεις θα μπορέσουν να ταξιδέψουν στην ώρα τους και η άλλη εάν θα μπορέσουν, στην περίπτωση που όλα κυλήσουν κατ’ ευχήν και κάνουν το ταξίδι τους, να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, την ώρα που έχουν προγραμματίσει.
Μεγάλες καθυστερήσεις και ακυρώσεις
Το περασμένο σαββατοκύριακο μεγάλες αεροπορικές εταιρίες όπως η easyJet, η British Airways, η TUI, η Wizz Air και η Vueling ήταν μεταξύ εκείνων που ακύρωσαν πτήσεις κατά τη διάρκεια του περασμένου Σαββατοκύριακου, με τα αεροδρόμια Gatwick, Bristol και Luton να είναι μεταξύ των αεροδρομίων που επλήγησαν περισσότερο.
Η Advantage Travel Partnership δήλωσε ότι το ένα τρίτο των κλήσεων προς τα μέλη της ήταν από πελάτες που αγωνιούσαν για τα ταξίδια. Η διευθύντρια ψυχαγωγίας της εταιρίας, Kelly Cookes, είπε σε δηλώσεις της πως είναι κατανοητή η ανησυχία των πελατών για το αν θα μπορέσουν να ταξιδέψουν χωρίς απρόοπτα στο άμεσο μέλλον και το καλοκαίρι. «Η τρέχουσα κατάσταση πλήττει την ακόμα εύθραυστη εμπιστοσύνη των πελατών», τόνισε με έμφαση.
Η ίδια είπε ότι ο όγκος των κρατήσεων δεν έχει μειωθεί, αλλά παραδέχθηκε ότι ορισμένα μέλη είναι πλέον «πιο επιλεκτικά ως προς το τι και σε ποιον».
Η easyJet Holidays δέχθηκε ιδιαίτερα έντονη κριτική από τους πράκτορες, οι οποίοι δυσκολεύονταν να επικοινωνήσουν με την εταιρία κι εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για την έλλειψη προσωπικού στα αεροδρόμια, που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τους ταξιδιώτες.
Προμήθεια για ακυρώσεις
Ωστόσο, ο αερομεταφορέας εξέδωσε στο μεταξύ επιστολή προς τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, με την οποία τους διαβεβαιώνει ότι θα καταβάλει οποιαδήποτε προμήθεια των πρακτόρων για κρατήσεις που ακυρώθηκαν εντός 48 ωρών από την αναχώρηση.
Η Resfeber Travel στο Gloucester έχει κατεβάσει την easyJet Holidays από την πώληση. «Είδα ο ίδιος τι συμβαίνει στο αεροδρόμιο του Bristol. Δεν μπορώ να διακινδυνεύσω να υποβάλω τους πελάτες μας σε αυτό», είπε ο διευθυντής τους τουριστικού γραφείου, Arron Mitchell.
Η TUI ζήτησε συγγνώμη για τις ακυρώσεις και τις καθυστερήσεις της. «Μπορούμε να καθησυχάσουμε τους πελάτες μας και τους συνεργάτες μας ταξιδιωτικούς πράκτορες ότι επρόκειτο για μια έκτακτη κατάσταση και πως οι περισσότερες πτήσεις μας λειτουργούν τώρα κανονικά», είπε εκπρόσωπος της εταιρίας.