Oι τουρίστες αγαπούν τη Βαρκελώνη, όμως η ισπανική πόλη ασφυκτιά από τον υπερτουρισμό που επανέρχεται μαζί με τις μεταπανδημικές ορδές επισκεπτών. Η κυβέρνηση της Καταλονίας αποφάσισε να αντιμετωπίσει την αναγέννηση του μαζικού τουρισμού κι έτσι οι Αρχές της Βαρκελώνης επιβάλλουν περιορισμούς στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που θα μπορούν να μπαίνουν στο λιμάνι της πόλης.
Μόνο τον Μάιο 125 κρουαζιερόπλοια βρίσκονταν στο λιμάνι της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Ισπανίας, που δέχεται τρομερές πιέσεις από τον όγκο των τουριστών και των κρουζιερόπλοιων. Το 2019 η πόλη υπέστη πλήγμα εξαιτίας του ρεκόρ μόλυνσης που της προκάλεσαν τα ογκώδη πλοία, καθώς ρυπαίνουν με διοξείδιο του θείου και οξείδιο του αζώτου.
Το 2019, περίπου 3 εκατομμύρια επιβάτες αποβιβάστηκαν στην πόλη, με τον αριθμό των επισκεπτών της καθημερινής κρουαζιέρας να ξεπερνά τους 10.000 για 139 ημέρες το χρόνο. Η κίνηση μειώθηκε κατά 90% το 2020, αλλά ανέβηκε στις 521.000 το 2021. Το 2022 προβλέπεται να αυξηθεί ξανά.
Η δήμαρχος της Βαρκελώνης, Αντα Κολάου, θέλει να περιορίσει τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας που αποβιβάζονται κάθε μέρα. Ισχυρίζεται ότι, από τα 3,1 εκατομμύρια επισκέπτες που έφτασαν το 2019, το 40% πέρασε λιγότερο από τέσσερις ώρες στην πόλη. Οι τουρίστες κρουαζιέρας, λέει, επισκέπτονται τις ίδιες τοποθεσίες κάθε φορά και τείνουν να μην επενδύουν πολλά χρήματα στην τοπική οικονομία. Το λιμάνι της Βαρκελώνης, ωστόσο, είναι εκτός δικαιοδοσίας της.
Μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστές οι λεπτομέρειες γύρω από τα μέτρα που σκοπεύουν να προωθήσουν οι τοπικές Αρχές, ωστόσο προκρίνεται η επιβολή κομίστρου για τους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων ή ο περιορισμός στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που ελλιμενίζονται στο λιμάνι της Βαρκελώνης.