Ηλιοβασίλεμα στη Ρόδο | Σε ένα νέο προϊόν μας οδηγούν οι επισκέπτες

58

Της Άντας Καραγιάννη (*)

Όταν ο προορισμός αφουγκράζεται την αγορά, επωφελείται τα μέγιστα. Ένα νέο προϊόν συμπεριλαμβάνεται πλέον στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Ρόδου. Το Ηλιοβασίλεμα, όπως το υποδεικνύουν εκφραστικά και παραστατικά οι επισκέπτες, αποτελεί προστιθέμενη αξία που βασίζεται στην ομορφιά, στο συναίσθημα.

Ένας απογευματινός περίπατος από τις Κάτω Πέτρες ως το Ενυδρείο, μας κάνει κοινωνούς της εμπειρίας που εκατοντάδες επισκέπτες αναζητούν, στραμμένοι προς το μέτωπο της θάλασσας. Το τέλος της ημέρας έρχεται αργά με μεγαλοπρέπεια και μαγευτικές εικόνες της δύσης του ηλίου. Σαν μαγνήτης τραβούν τα βλέμματα, τα σώματα ακίνητα, όρθια ή καθιστά στα βότσαλα, στην παραλία, στα σκαλάκια, στο πεζοδρόμιο, αγκαλιασμένα τις περισσότερες φορές.

Εικόνες και συναισθήματα γεμίζουν την ατμόσφαιρα. Ηρεμία, γαλήνη, παιδικές αναμνήσεις, αγάπη, αναζωογόνηση, έρωτας, χαρά, ρομαντική διάθεση πλημμυρίζουν την ψυχή και τη σκέψη για να συνθέσουν την εμπειρία και να τη χαρακτηρίσουν αξέχαστη.          Αυτή στη συνέχεια θα γίνει αποσκευή και θα έχει κερδίσει μερίδιο καρδιάς στον επισκέπτη. Θα τον συνδέει με τη Ρόδο και θα καλλιεργεί πιστότητα που οδηγεί στην επανάληψη της επιλογής διακοπών. Στην αντίληψή του η Ρόδος θα συνδεθεί με την ευεργετική επίδραση του «Ηλιοβασιλέματος», δηλαδή την ευζωία, όπως την εννοούσε ο σοφός Ιπποκράτης.

Η ικανοποίηση που προέρχεται από την εμπειρία έχει θετικό αποτέλεσμα στην αίσθηση αναζωογόνησης, ενθουσιασμού αλλά και χαλάρωσης, απόδρασης από την καθημερινότητα, στάση και πρόθεση να ξαναβρεθεί στο ίδιο μέρος. Τα παραπάνω είναι ευεργετήματα στην ψυχή του ανθρώπου, μπορούν δε, ακόμη και τη ζωή του να αλλάξουν προς το καλύτερο.

Αυτό το προϊόν, το «Ηλιοβασίλεμα στη Ρόδο» κάθε απόγευμα «τραβάει» εκατοντάδες τουρίστες που στρέφονται να λάβουν τα ευεργετήματά του. Φαίνονται παθητικοί συμμετέχοντες αλλά είναι άκρως ενεργοί, με προσήλωση και καταιγισμό συναισθημάτων. Εν τω μεταξύ, φωτογραφίζουν, φωτογραφίζονται, βιντεοσκοπούν και «ανεβάζουν» στα social media, προωθούν τις ιστορίες τους ως άλλοι εν δυνάμει διαφημιστές του προορισμού των καλύτερων διακοπών. Δημιουργείται ένα πολύ καλό εργαλείο στην ανάπτυξη στρατηγικού μάρκετινγκ καθώς καλύπτει ανάγκες στις διακοπές για ρομαντισμό, σύσφιξη σχέσεων, εκμυστηρεύσεις συναισθημάτων. Συνδέεται με το «wedding profile» που αντίστοιχα αναπτύχθηκε με επιτυχία, με την ευζωία, την πληρότητα στην ψυχή, την εσωτερική δύναμη, ενθουσιασμό, αισιοδοξία, δύναμη ψυχής, αποφασιστικότητα.

Το «ηλιοβασίλεμα» γίνεται πόρος για τον προορισμό, μέσα από τον αυθορμητισμό των επισκεπτών, γίνεται τάση και προοδευτικά, κάθε μέρα αυξάνονται τα νούμερα συμμετεχόντων. Είναι ζευγάρια κάθε ηλικίας, οικογένειες με μικρά παιδιά ή εφήβους, παρέες φίλων, ακόμη και μοναχικοί θαυμαστές στα παγκάκια της παραλιακής ζώνης. Είναι φαινόμενο στο εξωτερικό περιβάλλον και η δύναμή του είναι εύκολο να καταμετρηθεί μέσα από τους παρατηρητές/ συμμετέχοντες. Αναδεικνύεται από τους επισκέπτες μέσα από τα βίντεο και τις φωτογραφίες, οι οποίοι παίρνουν ρόλο και συνεισφέρουν με τη διάχυση και τις αναφορές τους στην ελκυστικότητα του προορισμού.

Εμβληματική τοποθεσία όπου θαυμάζουν το «Ηλιοβασίλεμα στη Ρόδο» είναι πρώτα απ’ όλα, το Μόντε Σμιθ (Λόφος του Αγίου Στεφάνου) με τα παγκάκια του και την ιστορία να υποβάλλει τον επισκέπτη όπου γυρίσει το βλέμμα. Δεν είναι η «caldera», είναι τελείως διαφοροποιημένο προϊόν με έμφαση στα ήρεμα συναισθήματα. Εξ’ ίσου μαγευτικό και περιπετειώδες είναι το ηλιοβασίλεμα από κάθε σημείο της δυτικής πλευράς του νησιού, ιδιαίτερα στο νότιο τμήμα , όπου συγκεντρώνονται πολλοί επισκέπτες και μεταδίδουν την πληροφορία από στόμα σε στόμα.

Τι υποδομές απαιτεί το «Ηλιοβασίλεμα στη Ρόδο»; πολύ σύντομα και ενδεικτικά, ο σχεδιασμός μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: αισθητική του περιβάλλοντος, ηρεμία στο περιβάλλον (χωρίς θορύβους, φασαρία, μουσική ακατάλληλη δυνατή), σεβασμό στη στιγμή και το νόημά της, μουσική jazz ή Έλληνες συνθέτες με μουσική που τα περιλαμβάνει όλα (από παντού ακούγεται απαλά. με ηχεία η ίδια μουσική για 30-40’). Διάταξη του μετώπου της παραλίας με εσοχές, παγκάκια και σταθμούς ειδικά για την παρατήρηση της διαδρομής του ήλιου καθώς εξαφανίζεται και φέρνει ένα γλυκό σούρουπο, διευκολύνει και ενθαρρύνει την προσέλευση του κόσμου. Φωτογραφίες του προορισμού με θέμα το ηλιοβασίλεμα, προωθούν με τα ζεστά χρώματα την ηρεμία και μεταφέρουν την αίσθηση ξεκούρασης των διακοπών. Δημιουργικοί περίπατοι, συνοδεύονται από συζητήσεις που συνδέονται ή εμπνέονται από το θέμα με ξεναγούς του τόπου είναι μια καλή πρόταση για τα τουριστικά γραφεία. Σημαντικό είναι η πληροφορία να διαχυθεί στην κοινωνία, να γνωρίζουν οι άνθρωποι που συνδέονται άμεσα, έμμεσα με τον τουρισμό το «Ηλιοβασίλεμα στη Ρόδο» και να το προτείνουν στους επισκέπτες ως εμπειρία που δεν πρέπει να χάσουν αφού και οι ίδιοι την απολαμβάνουν χειμώνα – καλοκαίρι.

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε από που προέρχεται η αξία του πλούτου, πως δημιουργείται, τις συνέπειες κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές. Η φύση τα δίνει όλα απλόχερα και πανέμορφα. Ο covid-19 μας έφερε ηρεμία στην ψυχή, επαναξιολόγηση προτεραιοτήτων, ενδυνάμωση αξιών και σχέσεων στις μικρές κοινωνίες μεταξύ των δεινών και των δυσκολιών. Η παρατήρηση, η μελέτη των φαινομένων, ο σεβασμός σε ό,τι  αποτελεί μέρος του οικοσυστήματος που μας περιβάλλει, ο σχεδιασμός και η συνεργασία, οι σχέσεις που χαρακτηρίζονται από αυθεντικότητα, η δημιουργική σκέψη, η προσφορά  πόρων στο κοινό καλό και η υπέρβαση για το καλύτερο αποτέλεσμα, είναι συστατικά της βιώσιμης ανάπτυξης με ολιστική προσέγγιση.

(*) Η κυρία Αντα Καραγιάννη έχει την εταιρεία μάρκετινγκ και επικοινωνίας Praxis Plus, με έδρα τη Ρόδο.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις