Τα πέντε κύρια θέματα στα οποία θα πρέπει να επικεντρωθούν οι οργανισμοί μάρκετινγκ προορισμών (DMOs), αυτή τη στιγμή και στο εγγύς μέλλον, αποκαλύπτει η Expedia.
Οι προτάσεις της Expedia βασίζονται στα συμπεράσματα από το ετήσιο συνέδριο της Destinations International φέτος.
1. Η συμπερίληψη και η διαφορετικότητα είναι το επίκεντρο
Οι ταξιδιώτες δίνουν προσοχή στη συμπερίληψη, την προσβασιμότητα και τη διαφορετικότητα κατά τη λήψη ταξιδιωτικών αποφάσεων.
Όχι μόνο αναζητούν επιλογές χωρίς αποκλεισμούς, αλλά είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για αυτές.
Οι 7 στους 10 είπαν ότι θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για ταξιδιωτικές επιλογές που περιλαμβάνουν όλους τους τύπους ταξιδιωτών.
Το 78% δήλωσε ότι έχει κάνει μια επιλογή ταξιδιού με βάση τις προσφορές ή τις διαφημίσεις που ένιωθαν ότι τους αντιπροσώπευαν μέσω μηνυμάτων ή γραφικών.
Οι ταξιδιώτες αναζητούν ενεργά επιλογές χωρίς αποκλεισμούς και οι προορισμοί πρέπει να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους.
2. Οι πολιτιστικές εμπειρίες είναι σημαντικές για τους επισκέπτες
Η επιθυμία του ταξιδιώτη να συνδεθεί με τις τοπικές κοινότητες και πολιτισμούς, είναι έντονη.
Οι ταξιδιώτες προτιμούν να συνδυάζουν μια ευρεία γκάμα δημοφιλών/εμβληματικών δραστηριοτήτων με πολυπολιτισμικών, «εκτός πεπατημένης διαδρομής».
Σύμφωνα με τον δείκτη πολιτισμού -ο οποίος υπολογίζει τι ξοδεύουν στον προορισμό οι ταξιδιώτες με «πολιτισμική συνείδηση» σε σχέση με άλλους- διαπιστώθηκε ότι οι τουρίστες των ΗΠΑ, του Καναδά και του Ηνωμένου Βασιλείου, έχουν «πολιτισμική συνείδηση» και ξοδεύουν περισσότερα κατά μέσο όρο ανά ταξίδι από τους ομολόγους τους.
Άρα είναι σημαντικό για τους προορισμούς να προβάλλουν πολυπολιτισμικές εμπειρίες κατά τη φάση της ταξιδιωτικής έρευνας για να εμπνεύσουν τους ταξιδιώτες στην αναζήτηση τους.
3. Η μετάβαση από το μάρκετινγκ προορισμού στη διαχείριση προορισμού
Η πανδημία COVID-19 άλλαξε πολλά πράγματα στον ταξιδιωτικό κλάδο, συμπεριλαμβανομένης της εστίασης στους κατοίκους και την κοινότητα μεταξύ των DMOs.
Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ προορισμού βλέπουν μια αλλαγή ευθύνης και εστίασης από τον ταξιδιώτη στο πώς μπορούν να υποστηρίξουν και να αναβαθμίσουν τις κοινότητες τους.
Το Visit Stockholm έκανε επίσης τη στροφή προς τη διαχείριση προορισμών. Και είναι η πρώτη πόλη DMO στην Ευρώπη που εισήγαγε το “placemaking”, μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση στο σχεδιασμό και τη διαχείριση των δημόσιων χώρων.
Μέσω αυτού, δεσμεύουν όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, συμπεριλαμβανομένων των κατοίκων, των συνεργατών και των επισκεπτών για να παρέχουν την καλύτερη εμπειρία.
Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι το κύριο κοινό ενός προορισμού είναι οι κάτοικοι του. Το να τους ακούτε -ακόμα κι αν λένε κάτι που δεν θέλετε να ακούσετε- είναι απαραίτητο για να κατανοήσετε τα ζητήματα και τις ανησυχίες τους εκτός από τα θέλω και τις ανάγκες τους.
Γνωρίζοντας το τι απολαμβάνουν οι κάτοικοι στην περιοχή, είναι ενδεικτικό για το τι θα ζήσουν οι επισκέπτες στον προορισμό.
4. Η αειφορία συνεχίζει να αυξάνεται σε σημασία για όλους τους προορισμούς
Αν και οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ προορισμού δεν είναι επιστήμονες επιφορτισμένοι με την επίλυση ζητημάτων κλιματικής αλλαγής, έχουν την ευθύνη να ενθαρρύνουν και να προωθούν βιώσιμα ταξίδια με αυθεντικούς και υπεύθυνους τρόπους.
Ειδικά καθώς η ζήτηση αυξάνεται και οι ταξιδιώτες αναζητούν ολοένα και περισσότερο βιώσιμες επιλογές.
Επτά στους δέκα έχουν αποφύγει έναν ταξιδιωτικό προορισμό ή μια επιλογή μεταφοράς λόγω του ότι η δέσμευση για βιώσιμες πρακτικές δεν ήταν γνήσια.
Οι DMOs δεν έχουν τους πόρους για να σταματήσουν τα κλιματικά ζητήματα, αλλά μπορούν να εκπαιδεύσουν και να διευκολύνουν τις συνομιλίες με τους ταξιδιώτες σχετικά με το πώς να είναι βιώσιμοι.
Επιπλέον, έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν με εταιρείες και κυβερνητικούς φορείς για να επιτύχουν βιώσιμα αποτελέσματα.
5. Δώστε προσοχή στις αναδυόμενες πλατφόρμες και το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες
Το TikTok δεν είναι πλέον μόδα για τον COVID-19 . Είναι μια “λεωφόρος” όπου πολλοί ταξιδιώτες αναζητούν έμπνευση και λαμβάνουν ταξιδιωτικές αποφάσεις, ειδικά για νεότερους ταξιδιώτες. Πολλοί DMOs εκμεταλλεύονται την ευκαιρία.
Το Visit Orlando ακολούθησε μια στρατηγική επιρροής με επηρεαστές (influencers) που ταξίδεψαν στην Φλόριντα για να δημιουργήσουν τις δικές τους εμπειρίες για να μοιραστούν με τους ακολούθους τους.
Το Υπουργείο Τουρισμού της Δυτικής Βιρτζίνια συνεργάστηκε επίσης με influencers στο TikTok και άλλα κανάλια social media οι οποίοι εξερεύνησαν την πολιτεία μέσω ενοικιαζόμενων διακοπών και μοιράστηκαν τις εμπειρίες της στους αφοσιωμένους ακολούθους της στην πλατφόρμα.