Αν και είναι προφανές ότι το metaverse (μετασύμπαν) δεν θα μπορέσει ποτέ να αντικαταστήσει τα συναισθήματα του πραγματικού ταξιδιού, ο εικονικός κόσμος έχει πολλά να προσφέρει.
Το περίφημο metaverse -γύρω από το οποίο έχει στηθεί τα τελευταία χρόνια «χορός» πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων- είναι ο τρισδιάστατος εικονικός κόσμος, μέσα στον οποίο ο ψηφιακός μας εαυτός (άβαταρ) μπορεί να ταξιδέψει από το σπίτι παντού.
«Ας είμαστε ξεκάθαροι, το metaverse δεν θα είναι ποτέ υποκατάστατο του τουρισμού», ξεκαθαρίζει η Sophie Lacour, υπεύθυνη της έδρας Innovation Tourisme Lab στο Esthua (University of Angers).
Σύμφωνα με τους επαγγελματίες του τουρισμού θα μπορούσε να είναι ένα πολύ ενδιαφέρον συμπλήρωμα.
Εικονικός τουρισμός και ενδιαφέρον
Μελέτη της Dynata σε 11.000 καταναλωτές σε 11 χώρες, αποκαλύπτει ότι:
- 40% ενδιαφέρεται για ένα εικονικό ταξίδι.
- 51% μπήκε στον πειρασμό από μια εικονική επίσκεψη σε μουσείο, γκαλερί τέχνης ή έκθεση.
Το ενδιαφέρον του ευρύτερου κοινού για αυτές τις εικονικές περιηγήσεις επιβεβαιώνει και μία άλλη έρευνα της Accenture σε 35 χώρες με 24.000 ερωτηθέντες.
- Το 50% ενδιαφέρεται να αγοράσει μια ταξιδιωτική εμπειρία, όπως μια διαμονή σε ξενοδοχείο ή μια δραστηριότητα στο metaverse.
- Αυτός ο αριθμός εκτινάσσεται στο 55% για τους millennials.
- Αντίθετα, είναι μόνο 29% για τους baby boomers.
Κάτι περισσότερο από εικονικές περιηγήσεις
«Κατά τη γνώμη μου, το metaverse δεν θα αρκεστεί στο να δείχνει εμβληματικά μέρη σε 3D, αλλά μάλλον θα παρέμβει γύρω από το ίδιο το ταξίδι», δήλωσε η Sophie Lacour.
Αυτό θα καταστήσει δυνατή τη δημιουργία προηγμένων ιστοσελίδων, που θα διευκολύνουν την προετοιμασία για ένα ταξίδι ανακαλύπτοντας λεπτομερώς τα δωμάτια σε ένα ξενοδοχείο, τις εμπειρίες που προσφέρονται γύρω από τον προορισμό κ.λπ.
Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο θα αγοράσει ένα οικόπεδο για μετατροπή -αν είναι δυνατόν- στην εικονική παραλία ή κοντά σε ένα πολυσύχναστο μέρος (νυχτερινό κέντρο, πολυτελές εμπορικό κατάστημα κ.λπ.) για να προσελκύσει επισκέπτες.
«Ακριβώς όπως στην πραγματική ζωή, πρέπει να επιλέξετε τη σωστή τοποθεσία στο metaverse, σημειώνει η Sophie Lacour.
Στη συνέχεια, πρέπει να αναδημιουργήσουμε το ξενοδοχείο δίνοντας του παρόμοια εμφάνιση και αίσθηση και προσφέροντας μια ανακατασκευή των διαφορετικών τύπων δωματίων.
Ο χώρος του εστιατορίου, το σαλόνι κ.λπ. Και προσφέρετε μια επισκόπηση πρόσθετων προϊόντων, όπως εκδρομές.»
Σε αυτόν τον χώρο, το ξενοδοχείο θα μπορεί επίσης να δημιουργεί, να εμψυχώνει και να διαχειρίζεται την κοινότητα του προσφέροντας τακτικές εκδηλώσεις.
Το να παρακολουθήσετε μια μικρή συναυλία στο metaverse για να βυθιστείτε στην ατμόσφαιρα των τελευταίων διακοπών σας είναι πολύ πιο ωραίο από το να λάβετε μια προωθητική αλληλογραφία.
Ο τουρισμός στο metaverse, ένα δυνατό στοίχημα για το μέλλον
Ωστόσο, εξακολουθεί να είναι πολύ ακριβό να ξεκινήσετε, επειδή η τεχνολογία δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί πλήρως.
Μάλλον θα είναι έτοιμη σε πέντε χρόνια, αλλά όχι νωρίτερα. Στη συνέχεια, οι επιχειρήσεις του τομέα θα πρέπει να επιλέξουν σε ποιο metaverse θα εστιάσου.
Υπάρχουν 25 γνωστά, 150 μέτρια αναπτυγμένα και αρκετές χιλιάδες που μόλις αρχίζουν να εμφανίζονται. Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε ποια θα είναι στην πρώτη γραμμή τα επόμενα χρόνια.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι θα χρειαστούν πέντε έως 10 χρόνια για να αρχίσει να γίνεται mainstream το metaverse.
Τα NFTs κερδίζουν έδαφος
Ενώ το metaverse βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα, τα Non Fungible Tokens (NFTs), από την άλλη πλευρά, προσελκύουν ήδη επαγγελματίες του τουρισμού.
Η ιδέα είναι να προτείνουμε σε ανθρώπους που αγαπούν το θέρετρο να αποκτήσουν ένα Non Fungible Tokens, δηλαδή ένα ψηφιακό εικαστικό έργο τέχνης, ένα κτίριο, μια παραλία κ.λπ. που αποδεικνύει την αγάπη τους για μια εμπειρία. Η πόλη των Καννών μόλις το δοκίμασε.
Οι Κάννες δημοπράτησαν μέρος της κληρονομιάς τους με τη μορφή NFT
Μετά την αντιγραφή του Φεστιβάλ των Καννών στο Fortnite, η πόλη δημοπράτησε μέρος της κληρονομιάς της με τη μορφή NFT κατά τη διάρκεια του Cannes Lions Festival.
Η Boulevard de la Croisette, το Palais des Festivals, το Port Canto, το Ile Sainte-Marguerite, το υποθαλάσσιο οικολογικό μουσείο, το Malmaison, το παλιό λιμάνι, η αγορά Forville, το Suquet, το Pointe Croisette ή η πανεπιστημιούπολη Georges-Méliès πωλήθηκαν εικονικά στον ιστότοπο Artcurial.
Συγκεντρώθηκαν περίπου 330.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων 50.000 ευρώ μόνο για το Palais des Festivals). Κάθε τυχερός αγοραστής έλαβε μια ψηφιακή αναπαράσταση του χώρου, αλλά και ένα πραγματικό τρισδιάστατο μοντέλο.
Για τον δήμο στις Κάννες αυτός, είναι ένας νέος και καινοτόμος τρόπος χρηματοδότησης περιβαλλοντικών και κοινωνικών δράσεων.
Το 10% του ποσού που συγκεντρώθηκε έχει μεταφερθεί στο Cannes Endowment Fund για την ανάπτυξη έργων που σχετίζονται με το περιβάλλον.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα μπορεί κανείς να κρατήσει το NFT ενός ταξιδιού στις Μαλδίβες, μιας εκδρομής στα νησιά Σβάλμπαρντ στα βόρεια της Νορβηγίας ή ενός οδοιπορικού στο Νεπάλ.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό θα μπορούσε να σαγηνεύσει τους τουρίστες, αφού πρόκειται για ένα νέο εργοστάσιο αναμνήσεων, εν ολίγοις.