Πόσο «ηθικές» είναι οι δημοφιλείς διαδικτυακές εταιρείες ταξιδιωτικών κρατήσεων

45

Την αξιολόγηση των δεοντολογικών πρακτικών των ιστότοπων κρατήσεων ταξιδιών εξέτασε η Ethical Consumer, στην πρώτη έρευνα αυτού το είδους.

Μάλιστα κατέταξε την εταιρεία κατασκήνωσης πολυτελείας Canopy & Stars και τη Fairbnb, μια μη κερδοσκοπική εταιρεία που δωρίζει το ήμισυ της προμήθειας του 15% σε έργα της τοπικής κοινότητας, ως από τις πιο ηθικές επιλογές για παραθεριστές.

Διεξήχθη από την Ethical Consumer, την κορυφαία οργάνωση εναλλακτικών καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου, η έκθεση επικεντρώθηκε σε 29 εταιρείες που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να κάνουν κράτηση για τα δικά τους μέσα μεταφοράς και διαμονής και όχι σε εταιρείες διακοπών.

Η Ruth Strange, επικεφαλής ερευνήτρια στο έργο, δήλωσε: «Οι εταιρείες μιλούν για βιωσιμότητα, αλλά είναι δύσκολο για τους ανθρώπους που δεν ξέρουν πώς να τις αναλύσουν να γνωρίζουν πόση δράση αναλαμβάνεται».

Ο σκοπός της έκθεσης, πρόσθεσε η Strange, ήταν να παράσχει αξιόπιστες πληροφορίες στους καταναλωτές και να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να επανεξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν, «να αποφύγουν να πετούν και να σκεφτούν εναλλακτικές λύσεις».

Τόνισε ότι, ενώ οι μεγάλες εταιρείες και οι κυβερνήσεις θα πρέπει να αντιμετωπίσουν το ζήτημα, είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τους παραθεριστές να «σκεφτούν διαφορετικά» και να «επηρεάσουν τους φίλους και την οικογένεια να κάνουν αλλαγές» όταν πρόκειται για κρατήσεις διακοπών στο εξωτερικό, προκειμένου να μειωθεί η επίδραση που τα αεροπορικά ταξίδια έχουν στον πλανήτη.

Σε κάθε εταιρεία δόθηκε αρχική βαθμολογία 14, ενώ αφαιρέθηκαν βαθμοί για την αποτυχία τήρησης των ηθικών προτύπων σε διάφορες κατηγορίες, όπως ο καθορισμός σαφών στόχων για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η συμμετοχή σε συστήματα φοροαποφυγής. Προστέθηκαν πόντοι για θετικές πρακτικές, όπως μη κερδοσκοπικό ή φιλανθρωπικό σκοπό.

Διαφήμιση

Η Airbnb κατατάχθηκε στη χειρότερη θέση για υπερβολικές αμοιβές με πακέτο αποδοχών για τον Διευθύνοντα Σύμβουλό της ύψους 120 εκατ. $ το 2020 (αν και σχεδόν όλα αυτά είναι με τη μορφή βραβείων μετοχών).

Το YHA, ο φιλανθρωπικός οργανισμός που παρέχει καταλύματα σε ξενώνες και το Independent Hostels UK, το οποίο συγκεντρώνει ανεξάρτητους ξενώνες σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο σε έναν διαδικτυακό οδηγό, προτάθηκαν μαζί με το Canopy & Stars και το Fairbnb ως τοποθεσίες στις οποίες πρέπει να κάνουν κράτηση οι καταναλωτές για ηθικές πρακτικές.

Η Strange είπε ότι «σοκαρίστηκε όταν ανακάλυψε ότι πολύ λίγες από τις μάρκες που καλύψαμε έπαιρναν την ευθύνη τους στον πλανήτη σοβαρά», διαπιστώνοντας ότι «μόνο τρεις εταιρείες που εξετάσαμε κρίθηκε ότι αντιμετώπιζαν εύλογα τις επιπτώσεις τους στον άνθρακα».

Η Tui κατέλαβε την τελευταία θέση στη λίστα. Η έκθεση τόνισε ότι η εταιρεία έχασε μισό βαθμό για την ιστορία της στην παροχή πτήσεων απέλασης για την απομάκρυνση μεταναστών από το Ηνωμένο Βασίλειο. Ισχυρίστηκε επίσης ότι ο ιστότοπος συνεχίζει να πουλάει εισιτήρια σε πάρκα που κρατούν φάλαινες όρκα σε αιχμαλωσία, παρά την πολυετή εκστρατεία για τα δικαιώματα των ζώων.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις