Οι δαπάνες στους προορισμούς -που ανέρχονται σε 2,3 τρις δολάρια ετησίως- αναμένεται να αυξηθούν γρήγορα φέτος, φτάνοντας το 70% των επιπέδων πριν από την πανδημία.
Όπως αποκαλύπτει η έκθεση International Travel 2023 από το Euromonitor οι αγορές αφορολόγητων ειδών, φεστιβάλ και εκδηλώσεων αναψυχής είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες, στα 46% και 50% αντίστοιχα το 2022, καθώς οι προσωπικές εμπειρίες και τα ψώνια εκδίκησης επιστρέφουν δυναμικά για τους ταξιδιώτες.
Οι βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις
Οι βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις επιταχύνονται επίσης, γρήγορα. Αναμένεται να ξεπεράσουν το επίπεδο αιχμής το 2023, δύο χρόνια μπροστά από κατηγορίες όπως ξενοδοχεία πολυτελείας, αφορολόγητα είδη, χαμηλού κόστους εταιρείες, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο τοπικές, αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες έξω από την πεπατημένη.
Εν τω μεταξύ, οι αερομεταφορείς θα χρειαστούν ακόμη περισσότερο, λόγω της εξάρτησης τους από μεγάλες αποστάσεις, οι οποίες θα είναι πιο αργές, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη ευαισθησία στις τιμές ενόψει της κρίσης κόστους ζωής.
Οι τιμές εκτινάσσονται στα ύψη
Ο πληθωρισμός και η άνοδος των τιμών είναι σημαντικοί αντίθετοι άνεμοι για την ταχύτητα και την κλίμακα της ανάκαμψης, που υποκινούνται από τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας και τον πόλεμο στην Ουκρανία, καθώς οι τιμές των εμπορευμάτων, των τροφίμων και της ενέργειας εκτινάσσονται στα ύψη.
Αυτό οδηγεί σε αυξανόμενο κόστος που μετακυλίεται στους πελάτες, καθώς οι εταιρείες δεν είναι σε θέση να απορροφήσουν τον αντίκτυπο για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Ωστόσο, προς το παρόν, οι καταναλωτές αντιστέκονται στο σφίξιμο των ζωνών τους. Οι ταξιδιώτες εκμεταλλεύονται πλήρως το άνοιγμα των συνόρων από προορισμούς που θέλουν να ανακτήσουν τις απώλειες, μετά από δυόμισι χρόνια παύσης.
Η ζήτηση στους προορισμούς
Στους προορισμούς μακροπρόθεσμα, η ισχύς της δεσμευμένης ζήτησης -ενόψει του συνεχώς αυξανόμενου κόστους- είναι απίθανο να αντέξει στις προηγμένες αγορές.
Ιδιαίτερα στα πιο ευαίσθητα ως προς τις τιμές τμήματα εισοδήματος στις κατηγορίες χαμηλού έως μεσαίου εισοδήματος.
Η ανάπτυξη στην κατηγορία των κορυφαίων εισοδημάτων από μόνη της δεν θα είναι αρκετή για να διατηρήσει την άνοδο της ανάκαμψης.
Ωστόσο οι εύποροι ταξιδιώτες θα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για τα ταξιδιωτικά εμπορικά σήματα βραχυπρόθεσμα, καθώς ο κλάδος στρέφεται σε ένα ποιοτικό επιχειρηματικό μοντέλο τουρισμού.