Oι σύγχρονες τουριστικές επιχειρήσεις που λειτουργούν με τις παραδοσιακές πωλήσεις, το μάρκετινγκ και τα τμήματα δημόσιων σχέσεων θα πρέπει να κάνουν το επόμενο βήμα και να αλληλεπιδράσουν με τους πελάτες του μέλλοντος.
Αυτό επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Hotel Mystery Guest, Jesús Menéndez López, ο οποίος «δείχνει» το δρόμο για το άνοιγμα των τουριστικών επιχειρήσεων σε ψηφιακούς κόσμους, με τους οποίους οι σύγχρονες γενιές Gen Z και Gen A ήδη είναι εξοικειωμένες (Minecraft, Roblox, Fortnite) και όπου μπορούν να ταξιδεύουν οπουδήποτε και να αλληλεπιδρούν σε ψηφιακά περιβάλλοντα.
Αυτές οι γενιές είναι τόσο εξοικειωμένες με αυτές τις εικονικές εμπειρίες που ήδη πραγματοποιείται μια αλλαγή παραδείγματος στις αλληλεπιδράσεις τους. Όποια εταιρία μπορεί να τραβήξει την προσοχή σε αυτόν τον τομέα, θα κερδίσει την αφοσίωση αυτής της νέας γενιάς, κάτι που θεωρείται απαραίτητο για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία κάθε επιτυχημένου brand.
Το metaverse επιφανειακά μοιάζει πολύ με μια ποικιλία εμπειριών που συγκεντρώνουν τον χρόνο των ανθρώπων στις οθόνες, και χτίζουν μακροπρόθεσμες συνήθειες και ταυτότητες καθώς διεισδύουν όλο και περισσότερο στις ζωές των καταναλωτών.
Με την υπόσχεση του metaverse, η ικανότητα ενός brand ή μιας εταιρείας να διαθέτει ακίνητη περιουσία στο ψηφιακό του περιβάλλον, που μπορεί να αλληλεπιδράσει άμεσα με το μελλοντικό κοινό όπως η ιδιοκτησία ενός κτιρίου σε ένα κεντρικό σημείο, είναι απίστευτα ελκυστική εάν αυτό το κόνσεπτ ενσωματωθεί με το σωστό τρόπο.
Η επένδυση για την απόκτηση μιας καλής τοποθεσίας μιας εικονικής επιχείρησης στο Metaverse ως σημείο αναφοράς για έναν premium πελάτη, είναι μικρές σε σύγκριση με τους γιγαντιαίους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ πολλών εταιρειών και πολυεθνικών, πράγμα που σημαίνει ότι πολλές εταιρείες επωφελούνται από τις δημόσιες σχέσεις που έχουν επίκεντρο την τεχνολογία με οφέλη που ξεπερνούν τις καμπάνιες Google AdWords, επισημαίνει ο κ. López.
Εν τω μεταξύ, η εικονική ακίνητη περιουσία, ως ψηφιακό περιουσιακό στοιχείο, είναι δυνητικά κερδοφόρα και μπορεί η αξία της να αυξηθεί περαιτέρω, και τελικά να είναι εφικτή η πώλησή της σε μια δευτερογενή αγορά. Για τις τουριστικές επιχειρήσεις, ένα μικρό κόστος μπορεί να οδηγήσει σε μια ανοδική πορεία για το loyalty του brand, σε νέα εμβέλεια στην αγορά και σε χαμηλό επενδυτικό κίνδυνο.
Αυτό τελικά θα εξαρτηθεί από το αν οι δημιουργοί του metaverse θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν εμπειρίες που συναγωνίζονται τους καθιερωμένους εικονικούς κόσμους και θα απευθύνονται σε όλες τις ομάδες κοινού και σε όλα τα κανάλια διανομής. Το μυστικό είναι να αποκτήσουν την κυριότητα της εικονικής τους ζωής μέσω των ταυτοτήτων Web3 και όχι της εταιρικής ιδιοκτησίας.
Web3 ονομάζεται η ιδέα ενός νέου είδους διαδικτυακών υπηρεσιών που κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας αποκεντρωμένα blockchains, δηλαδή συστήματα που χρησιμοποιούν κρυπτονομίσματα όπως το Bitcoin και το Ethereum.
Το Web3 αναμένεται να έχει πολλές μορφές, συμπεριλαμβανομένων των αποκεντρωμένων κοινωνικών δικτύων, των βιντεοπαιχνιδιών «παίξτε για να κερδίσετε» και θα ανταμείβει τους παίκτες με μάρκες κρυπτογράφησης και πλατφόρμες NFT που επιτρέπουν στους ανθρώπους να αγοράζουν και να πουλούν μέρη υπηρεσιών όλων των ειδών.
Το Web3 πιστεύεται ότι θα μεταμορφώσει το Διαδίκτυο εγκαινιάζοντας μια νέα ψηφιακή οικονομία χωρίς μεσάζοντες. Από την άλλη πλευρά, το Web3 μπορεί να θεωρηθεί ως μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του συστήματος κρυπτονομισμάτων. Μπορεί να γίνει ένα «pay to play» Διαδίκτυο, στο οποίο κάθε δραστηριότητα και κοινωνική αλληλεπίδραση γίνεται ένα χρηματοοικονομικό εργαλείο προς αγορά ή πώληση.
Η άνοδος του Web3 απαιτεί επενδύσεις στην αλλαγή κουλτούρας, οικονομικές επενδύσεις και εκπαίδευση σε έργα που σχετίζονται με τα κρυπτονομίσματα. Ορισμένες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως το Twitter και ορισμένες αμερικανικές ξενοδοχειακές εταιρείες, έχουν αρχίσει ήδη να πειραματίζονται με τα δικά τους πρότζεκτ Web3.