της Εύας Οικονομάκη
Σε τροχιά ανάκαμψης, μετά τη διετία κατά την οποία κυριάρχησε η πανδημία του κορωνοϊού, με την Ελλάδα να επανέρχεται στο κάδρο της ανάπτυξή του, βρίσκεται o όμιλος Singapore Airlines (SIA), ο οποίος εξυπηρετεί την ελληνική αγορά μέσω της εταιρείας χαμηλού κόστους Scoot.
Όπως τόνισαν στο πλαίσιο σχετικής ενημέρωσης εκπρόσωποι της εταιρείας, τα δρομολόγια της SIA στην Ευρώπη έχουν αποκατασταθεί, ενώ έχουν επίσης ξεκινήσει πτήσεις προς το Λονδίνο, το Μιλάνο και το Παρίσι, με ταυτόχρονη προσθήκη διαθέσιμων θέσεων για τη Βαρκελώνη και την Αθήνα.
Η Scoot, η μοναδική αεροπορική εταιρεία που προσφέρει απευθείας πτήσεις μεταξύ Αθήνας και Σιγκαπούρης, εκτελεί πλέον το δρομολόγιο μεταξύ των δύο πόλεων 4 φορές την εβδομάδα. Πριν από την πανδημία, στο πλαίσιο της επέκτασής της στην ελληνική αγορά, η Scoot εκτελούσε 5 πτήσεις την εβδομάδα. Μάλιστα, όπως ανέφεραν οι επικεφαλής της SIA, η εταιρεία αναμένεται να αυξήσει εκ νέου τη συχνότητά της την επόμενη σεζόν, εξετάζοντας παράλληλα το ενδεχόμενο καθημερινής σύνδεσης μεταξύ των δύο προορισμών, δεδομένου ότι η ζήτηση τόσο των εισερχόμενων όσο και των εξερχόμενων ταξιδιωτών αυξάνεται σταδιακά. Πάντως, κατά τη χειμερινή περίοδο 2022-2023, η Scoot θα πραγματοποιεί δύο πτήσεις την εβδομάδα μεταξύ Αθήνας και Σιγκαπούρης, αρχής γενομένης από τις 27 Οκτωβρίου έως τον Απρίλιο του 2023.
Υπενθυμίζεται ότι η Scoot επέλεξε την Αθήνα ως τον πρώτο της ευρωπαϊκό προορισμό όταν ανακοινώθηκαν τα σχέδια επέκτασής της στην Ευρώπη το 2016.
«Εχουμε πολλούς ταξιδιώτες από τη Σιγκαπούρη και την Αυστραλία που ταξιδεύουν με τις πτήσεις της Scoot προς την Αθήνα για διακοπές, αλλά ταυτόχρονα παρατηρούμε μια αυξανόμενη τάση Ελλήνων που ταξιδεύουν στην Ασία και την Αυστραλία μέσω Scoot», τόνισε, μεταξύ άλλων ο περιφερειακός offline manager της SIA για την Ευρώπη, Kardien De Werker.
Η ανάκαμψη
Ο όμιλος κατάφερε το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου να καταγράψει ισχυρές επιδόσεις, τάση που συνεχίστηκε και τον Ιούλιο. Σύμφωνα με τον περιφερειακό αντιπρόεδρο της εταιρείας στην Ευρώπη, Sek Eng Lee, η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια παρέμεινε ισχυρή κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής του καλοκαιριού σε όλους τους προορισμούς προς τους οποίους εκτελεί δρομολόγια η εταιρεία, με εξαίρεση την περιοχή της Ανατολικής Ασίας, όπου οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί παραμένουν σε ισχύ, επηρεάζοντας άμεσα ορισμένες βασικές αγορές.
Αναφερόμενος στην ανάκαμψη της SIA, ο Sek Eng Lee τόνισε ότι ο όμιλος έχει επιτύχει δύο σημαντικά ορόσημα, την απόδοσή του το πρώτο τρίμηνο (Απρίλιος-Ιούνιος) και η επιβατική κίνηση του Ιουλίου. Η SIA το α’ τρίμηνο σημείωσε λειτουργικά κέρδη 556 εκατ. δολαρίων, γεγονός που αποδίδεται στην απότομη αύξηση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια, από τη στιγμή που η Σιγκαπούρη άνοιξε πλήρως τα σύνορά της στους εμβολιασμένους ταξιδιώτες τον Απρίλιο του 2022.
Η SIA και η Scoot μετέφεραν 5,1 εκατ. επιβάτες κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, αριθμός 14 φορές υψηλότερος από ό,τι ένα χρόνο πριν, με την αύξηση να ανέρχεται 158,2% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Τον Ιούλιο, δε, ο όμιλος μετέφερε περισσότερους από 2 εκατ. επιβάτες, με άνοδο 7,5% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
«Αυτή ήταν η πρώτη φορά που περάσαμε τα 2 εκατομμύρια από τότε που ξεκίνησε η πανδημία», ανέφερε ο Kardien De Werker.
Ενδεικτικά της ανάκαμψης της εταιρείας είναι τα νούμερα πληρότητας που κατέγραψε ο όμιλος τους προηγούμενους μήνες. Συγκεκριμένα, η πληρότητα της SIA τον Ιούλιο έφτασε στο 87,4%, το δεύτερο υψηλότερο μηνιαίο ποσοστό στην ιστορία του ομίλου.
Η χωρητικότητα του ομίλου SIA τον Ιούλιο έφτασε το 67% του 2019 διεθνώς, με τους επικεφαλής της εταιρείας να αναμένουν ότι μέχρι το τέλος του β’ τριμήνου θα έχει επιτευχθεί η αποκατάσταση του 76% των προ πανδημίας επιπέδων.