Πώς τα επικουρικά έσοδα γέμισαν τα ταμία αεροπορικών εταιρειών εν μέσω πανδημίας

45

Η σταδιακή μείωση στην επιβατική κίνηση λόγω πανδημίας το 2021 -με βελτίωση +27,8% από το 2020- αύξησε τα επικουρικά έσοδα για όλες τις κατηγορίες αεροπορικών εταιρειών, παγκοσμίως.

Αυτό αποκαλύπτει η έκθεση της CarTrawler σε συνεργασία με την IdeaWorksCompany “2022 Yearbook of Ancillary Revenue” που περιγράφει τις βοηθητικές δραστηριότητες εσόδων και τα αποτελέσματα του 2021 για 75 αεροπορικές εταιρείες.

Πόσο αυξήθηκαν τα επικουρικά έσοδα ανά επιβάτη στις αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως

Τα μέσα επικουρικά έσοδα ανά επιβάτη ήταν 29,96 δολάρια μεταξύ 75 αεροπορικών εταιρειών που γνωστοποίησαν αποτελέσματα για το 2021.

Πρόκειται για αύξηση 8,42 δολάρια από το αποτέλεσμα του 2019 πριν από την πανδημία που ήταν στα 21,54 δολάρια ανά επιβάτη.

Ωστόσο, η βελτίωση δεν σταμάτησε εκεί. Όταν μετρήθηκαν με «επικουρικά έσοδα ως % των εσόδων αεροπορικής εταιρείας», καθεμία από τις τέσσερις κατηγορίες αεροπορικών εταιρειών έδειξε καλύτερα αποτελέσματα για το 2021.

Πηγή IdeaWorksCompany

«Δεν είναι μυστικό ότι η ανάκαμψη της αεροπορικής βιομηχανίας δεν ήταν τόσο ομαλή όσο ελπίζαμε μετά την πανδημία, αλλά είναι ξεκάθαρο από τα στοιχεία ότι τα βοηθητικά έσοδα ήταν βασικός μοχλός εσόδων για τις αεροπορικές εταιρείες το 2021, δήλωσε η Aileen McCormack, Γενική Εμπορική Διευθύντρια της CarTrawler.

Η έκθεση δείχνει σημαντικές αυξήσεις στα βοηθητικά έσοδα ως ποσοστό των συνολικών εσόδων σε όλους τους αερομεταφορείς, έως και 35,5% για εταιρείες χαμηλού κόστους υψηλής απόδοσης και 22,2% για μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ. Κάτι που είναι πολύ ενθαρρυντικό αποτέλεσμα για τον κλάδο».

Η πανδημία ανάγκασε τις αεροπορικές εταιρείες να γίνουν καλύτερες στη δημιουργία βοηθητικών εσόδων.

Η κατηγορία «LCC υψηλής απόδοσης» περιλαμβάνει τις Frontier, Jet2.com, Jetstar και Volaris.

Η κατηγορία «Άλλα LCC» (που ορίζεται ως με ποσοστό κάτω του 16%) αποτελείται από εταιρείες όπως η AirBaltic, η Cebu Pacific και η FlyDubai.

Η κατηγορία «Άλλος αερομεταφορέας» έχει τον μεγαλύτερο αριθμό αεροπορικών εταιρειών, 32 από τις 75 της έκθεσης.
Και περιλαμβάνει παραδοσιακούς αερομεταφορείς όπως η Aeromexico, η Finnair και η Kenya Airways.
Οι αμερικανικές μεγάλες εταιρείες είναι οι Alaska Air Group, American, Delta, Southwes  και United. 

  • Η GOL Intelligent Airlines είχε τη μεγαλύτερη αύξηση 16 μονάδων μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών.
    Τα επικουρικά έσοδα του αερομεταφορέα ως ποσοστό των συνολικών εσόδων ήταν 33% για το 2021 και 17% για το 2019.
  • Η Frontier είχε τη δεύτερη υψηλότερη αύξηση με άλμα 11,3 μονάδων για το 2021.
  • Ο νέος βασιλιάς των βοηθητικών εσόδων της Ευρώπης είναι η Wizz Air με αύξηση 10,6 μονάδων σε σύγκριση με το 2019.

Οι 10 κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες το 2021

Πηγή: IdeaWorksCompany

Πώς οι αεροπορικές εταιρείες βελτιώθηκαν

Το συναρπαστικό στοιχείο του πίνακα είναι τα σχεδόν καθολικά θετικά αποτελέσματα για το 2021 σε σύγκριση με την προ-πανδημική περίοδο του 2019.

Ως ομάδα, αυτές οι αεροπορικές εταιρείες υψηλών επιδόσεων έμαθαν πώς να βελτιώνουν το παιχνίδι τους με τους εξής τρόπους:

  • Επέκτειναν τις προσφορές προϊόντων τους, όπως μεγάλες χρεώσεις χειραποσκευών, επιπλέον ζώνες για τα πόδια, προνόμια βάσει συνδρομής, πάγωμα της τιμής σας και ευελιξία προπληρωμένων αλλαγών.
  • Υιοθέτησαν καλύτερες μεθόδους λιανικής πώλησης χρησιμοποιώντας εφαρμογές για κινητά, ιστότοπους και διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία για να διευκολύνει την κράτηση και μεγαλύτερη προβολή.
  • Ανταποκρίθηκαν στην υψηλή ζήτηση με υψηλότερες τιμές καθώς ο κλάδος προχωρά στην περίοδο ανάκαμψης της πανδημίας.
    Εφάρμοσαν τεχνικές διαχείρισης εσόδων τελειοποιημένες για δεκαετίες στην τιμολόγηση των αεροπορικών ναύλων.

Τα προγράμματα τακτικών επιβατών διατήρησαν τον ρόλο τους ως ισχυρές πηγές εσόδων καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες άρχισαν να ανακάμπτουν κατά τη διάρκεια του έτους.

Οι συνεπώνυμες πιστωτικές κάρτες που σχετίζονται με μεγάλα προγράμματα -ειδικά αυτά στις ΗΠΑ- παράγουν έσοδα με βάση τις καθημερινές καταναλωτικές δαπάνες.
Αυτό διατηρεί τις ταμειακές ροές ακόμη και όταν η επιβατική κίνηση ή τα έσοδα από ναύλους μειώνονται.

Πηγή: IdeaWorksCompany

Ελκυστικά έσοδα ανά επιβάτη πραγματοποιούνται σε αγορές που υποστηρίζουν τη δραστηριότητα χρέωσης καταναλωτή με χαρτοφυλάκια καρτών που έχουν καλές τιμές για τα μίλια ή τους πόντους που πωλούνται στις τράπεζες που εκδίδουν κάρτες.

Οι πέντε μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ (Alaska, American, Delta, Southwest και United) δημιούργησαν έσοδα 16,4 δις δολαρίων από τα προγράμματα τακτικών επιβατών το 2021.

Αυτό αποδίδει κατά μέσο όρο 30,88 δολάρια ανά επιβάτη, που είναι σημαντικά υψηλότερο από το ποσοστό 25,71 δολάρια ανά επιβάτη το 2019 για τους πέντε μεταφορείς.

Ωστόσο, το σύνολο των 5 εταιρειών των 16,4 δις δολαρίων για το 2021 παραμένει πάνω από 15,7% χαμηλότερο από το 2019.
Περισσότερο από το 90% αυτού του ποσού σε μετρητά προέρχεται από συνεπώνυμα προγράμματα πιστωτικών καρτών.

Ταμειακές ροές για τις αεροπορικές εταιρείες από επικουρικά έσοδα

Τα τελευταία δύο χρόνια, τα επικουρικά έσοδα έχουν αποφέρει εκπληκτικές ταμειακές ροές για τις αεροπορικές εταιρείες.

Οι καταναλωτές επωφελούνται από τα προϊόντα a la carte και την επιλογή της ελάχιστης τιμής ή της μέγιστης ευκολίας.

Τα δισεκατομμύρια έσοδα που πραγματοποιήθηκαν από τις 75 αεροπορικές εταιρείες που περιλαμβάνονται στην έκθεση μπορεί κάλλιστα να αντιπροσωπεύουν τη διαφορά μεταξύ μιας δύσκολης επιβίωσης ή εξαφάνισης από τον χάρτη διαδρομών της παγκόσμιας αεροπορικής βιομηχανίας.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις