Πόσο έτοιμοι είναι οι ξενοδόχοι να επενδύσουν το 2023 στην τεχνολογία

53

Η περίοδος προϋπολογισμού ξενοδοχείων για το 2023 έχει ξεκινήσει και ένα πολύ σημαντικό ερώτημα είναι εάν οι ξενοδόχοι θα συμπεριλάβουν και την τεχνολογία.

Ο κλάδος της φιλοξενίας υποφέρει από συστηματική υποεπένδυση στην τεχνολογία. Οι ξενοδόχοι ξοδεύουν στην τεχνολογία το 2,5% των καθαρών εσόδων από τα δωμάτια.

Σύμφωνα με το STR, οι δαπάνες πληροφορικής στη φιλοξενία των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της πανδημίας συρρικνώθηκαν σημαντικά σε σύγκριση με το 2019.
Έπεσαν στο 50% το 2020 και ανέκαμψαν στο 70% το 2021 σε σχέση με το επίπεδο προ-πανδημίας.

Σημαντική είναι και η πτώση μισθοδοσίας στο προσωπικό πληροφορικής των ξενοδοχείων καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, κλείνοντας το 2021 στο 46% του επιπέδου του 2019.

Οι δαπάνες τεχνολογίας στην Ευρώπη και Ασία-Ειρηνικό τα δύο τελευταία χρόνια εκτιμάται ότι είναι ακόμη χειρότερες.

Αυτή η ανησυχητική μείωση της ψηφιακής τεχνολογίας στην φιλοξενία -και των δαπανών προσωπικού πληροφορικής- έρχεται σε έντονη αντίθεση με την επιταχυνόμενη υιοθέτηση της στη παγκόσμια οικονομία.

Πόσο έτοιμοι είναι οι ξενοδόχοι να επενδύσουν το 2023 στην τεχνολογία

Ωστόσο, οι ξενοδόχοι βρίσκονται στο δρόμο για να αγκαλιάσουν την τεχνολογία το 2023, αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα από το StaynTouch και το NYU Tisch Center of Hospitality.

Τα δεδομένα έρευνα δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι ξενοδόχοι έχουν μάθει το μάθημα τους από την κρίση με την πανδημία.

Πλέον έχουν συνειδητοποιήσει ότι η μόνη διέξοδος από την τρέχουσα εργασιακή κρίση είναι να επενδύσουν στην τεχνολογία για να λύσουν τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού μέσω καινοτομιών, αυτοματισμών, κινητής τεχνολογίας, τεχνητής νοημοσύνης και ρομποτοποίησης.

  • Σχεδόν το 75% των ξενοδόχων πιστεύει ότι η τεχνολογία ανέπαφων θα γίνει μακροπρόθεσμη τάση.
  • Το 81,7% εφάρμοσε τουλάχιστον μία τεχνολογία κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
  • Η υιοθέτηση της ανέπαφης τεχνολογίας -συμπεριλαμβανομένου του self-service check-in, της τεχνολογίας στο δωμάτιο, των κλειδιών για κινητά και των ψηφιακών πληρωμών- αυξήθηκε κατά 66%, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Και προβλέπεται να αυξηθεί περαιτέρω φέτος, αλλά και το 2023.
  • Τα ξενοδοχεία συνεχίζουν να υιοθετούν περισσότερους αυτοματισμούς για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, ιδιαίτερα καθώς το μέγεθος του προσωπικού παραμένει μικρό.

Ο στόχος των ξενοδόχων το 2023 και μετά είναι ξεκάθαρος. Θα κάνουν περισσότερα με λιγότερους υπαλλήλους χρησιμοποιώντας τεχνολογία.
Ιδιαίτερα και με την ενεργειακή κρίση, αρκετοί θα μειώσουν τις ανάγκες σε προσωπικό κατά σημαντικό ποσοστό, σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα.

Με την πάροδο του χρόνου, η τεχνολογία επόμενης γενιάς αναμφίβολα θα αντικαταστήσει ή θα αυξήσει συνεργατικά όλες τις δουλειές στον χώρο της φιλοξενίας, όπως οικονόμοι, αχθοφόροι, χειριστές αποσκευών, θυρωροί, φύλακες, κ.ά.

Αλλά, η τεχνολογία δεν θα αντικαταστήσει σύντομα θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης στον τομέα της φιλοξενίας. Όπως έμπειρους και υψηλά ειδικευμένους διευθυντές ξενοδοχείων, διαχειριστές εσόδων, ψηφιακό μάρκετινγκ, διευθυντές πληροφορικής, ειδικούς CRM και διευθυντές πωλήσεων.

Χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, αυτοματισμό, IoT και άλλες τεχνολογίες επόμενης γενιάς, το ξενοδοχείο μπορεί να διατηρήσει μια «ανθρώπινη πρόσοψη».
Να αυτοματοποιήσει όλες τις λειτουργίες του back-end, να ενεργοποιήσει την έξυπνη επικοινωνία των επισκεπτών, να εξατομικεύσει κάθε σημείο επαφής με τον πελάτη και να προσθέσει ένα ζεστό χαμόγελο στο μείγμα με τους ανθρώπους του.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις