Με πενταετή απαγόρευση στις πτήσεις τους τιμωρούν από κοινού τους απείθαρχους επιβάτες η KLM και η θυγατρική της Transavia.
«Και οι δύο αεροπορικές εταιρείες θα απαγορεύσουν τους απείθαρχους επιβάτες για πέντε χρόνια, ανεξάρτητα από το ποια πραγματοποίησε την εν λόγω πτήση», ανέφεραν σε σχετική ανακοίνωση τους.
Οι δύο αεροπορικές εταιρείες είναι οι πρώτες στον κόσμο που συνεργάζονται συντονίζοντας και μοιράζοντας τέτοιες πληροφορίες για τους επιβάτες.
Πρόκειται για ένα δύσκολο έργο λόγω των κανόνων απορρήτου, παρόλο που οι αεροπορικές εταιρείες μοιράζονται την ίδια μητρική στέγη.
Οι απείθαρχοι επιβάτες στην λίστα No Fly List
Από την περασμένη εβδομάδα, οι αερομεταφορείς μπορούν να βάλουν στην κοινή τους λίστα No Fly List κάποιον επιβάτη που δημιούργησε αναταραχή στο έδαφος ή στον αέρα.
Η KLM επεξεργάζεται κατά μέσο όρο πέντε καταγγελίες που οδηγούν σε απαγόρευση κάθε μήνα, ενώ η Transavia έξι.
Αν και ο αριθμός των καταγγελιών μειώθηκε κατά τη διάρκεια και αμέσως μετά την πανδημία, «οι αεροπορικές βλέπουν άλλη μια αύξηση», δήλωσαν οι δύο εταιρείες.
Οι καταγγελίες δεν περιορίζονται στη σωματική βία. Η Transavia σημείωσε συγκεκριμένα ένα πρόσφατο περιστατικό όπου ένας 18χρονος Ολλανδός που μόλις είχε επιβιβαστεί σε μια πτήση χρησιμοποίησε το σύστημα κοινής χρήσης αρχείων της Apple Airdrop για να διανείμει μια φωτογραφία ενός αεροπορικού δυστυχήματος σε άλλους επιβάτες στο αεροσκάφος.
«Αυτό που συνέβη σε πτήση για την Κροατία και που μπορεί να θεωρηθεί ως «αστείο» προκαλεί τεράστια αγωνία στους επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών και το θεωρούμε απαράδεκτο και για τα πληρώματα μας», δήλωσε ο Daan Pijzel, αντιπρόεδρος επιχειρήσεων καμπίνας της Transavia.
Ο επιβάτης απομακρύνθηκε από την πτήση από τις αρχές και αμέσως μετά του επιβλήθηκε πενταετής απαγόρευση από την Transavia.
Επείγουσα ανάγκη για παρέμβαση
«Υπάρχει επείγουσα ανάγκη για αυτήν την παρέμβαση, δήλωσε ο Paul Terstegge, υπεύθυνος για την υπηρεσία εν πτήσει στην KLM.
Οι απείθαρχοι επιβάτες έχουν σημαντικό αντίκτυπο στους άλλους επιβάτες και στο προσωπικό μας».
Οι αεροπορικές εταιρείες ερευνούσαν το σχέδιο εδώ και αρκετό καιρό, αλλά έπρεπε να βρουν πώς να μοιράζονται δεδομένα μεταξύ τους χωρίς να παραβιάζονται οι κανόνες απορρήτου.
Όπως ανέφεραν «πήρε πολύ χρόνο γιατί, αν και οι δύο αεροπορικές εταιρείες είναι μέλη του ίδιου ομίλου, βρέθηκαν να αντιμετωπίζουν πολύπλοκους και μερικές φορές συγκεχυμένους κανονισμούς».
Να διευκολυνθούν οι αεροπορικές εταιρείες στην πρόσβαση τέτοιων δεδομένων
Στόχος τους είναι οι πολιτικοί στην Ολλανδία και αλλού να δουν το έργο τους και να διευκολύνουν τις αεροπορικές εταιρείες να μοιράζονται δεδομένα για τέτοια θέματα.
«Η πρόκληση τώρα είναι να κάνουμε αυτό ένα βήμα παραπέρα στην Ολλανδία και ίσως, σε ολόκληρη την Ευρώπη», τόνισαν.