Η νέα καινοτόμος πλατφόρμα της Uworc καθώς και σημαντικά δεδομένα για την αγορά και τη ζήτηση εργασίας στις τουριστικές επιχειρήσεις που συλλέχθηκαν από τους πρώτους μήνες λειτουργίας της, συζητήθηκαν με τους σημαντικότερους εκπροσώπους των ΜΜΕ, αλλά και την υφυπουργό Τουρισμού κα Σοφία Ζαχαράκη, στο πλαίσιο της πρώτης επίσημης παρουσίασης στον Τύπο της start up εταιρείας εύρεσης προσωπικού για τις υπηρεσίες HοReCa.
Η Uworc, η νέα, εξ ολοκλήρου ψηφιακή, εταιρεία εύρεσης προσωπικού για τις επιχειρήσεις HoReCa (Hotels – Restaurants – Catering) που έχει δημιουργηθεί από ανθρώπους του Τουρισμού για ανθρώπους του Τουρισμού, πραγματοποίησε χθες -και με τη συμμετοχή της υφυπουργού Τουρισμού κας Σοφίας Ζαχαράκη- την πρώτη επίσημη παρουσίαση του ηθικά υπεύθυνου μοντέλου και μέσων λειτουργίας της σε κεντρικό εστιατόριο της Κηφισιάς.
Οι σημαντικότεροι εκπρόσωποι των τουριστικών, επιχειρηματικών και οικονομικών Μέσων άκουσαν δια ζώσης τον ιδρυτή της Uworc, Πάρη Οικονόμου να αναφέρεται αρχικά στις αρχές και τις αξίες της εταιρείας, αλλά και τις λύσεις που προτείνει για την αντιμετώπιση του προβλήματος της έντονης έλλειψης προσωπικού που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εποχιακές επιχειρήσεις φιλοξενίας.
– H δημιουργία και η τήρηση κοινής αποδοχής (από εργοδότες και εργαζόμενους) ηθικών προτύπων εργασίας, απόδοσης και εργασιακών συνθηκών,
– η εξασφάλιση -από την ίδια την HR εταιρεία- συνεχόμενης και εναλλασσόμενης εργασίας χειμώνα–καλοκαίρι, που εξαλείφει το άγχος της εποχιακής ανεργίας στο προσωπικό όλων των βαθμίδων και τους εξασφαλίζει χωρίς διαλείμματα επαγγελματική ανέλιξη, καθώς και
– η διαρκής εκπαίδευση του προσωπικού σε συνδυασμό με την δημιουργία επιλογών και προοπτικών εξέλιξης -που επίσης αναλαμβάνει για λογαριασμό τους η εταιρεία-, ήταν μερικά μόνο από τα βασικά σημεία του αδιαπραγμάτευτου μοντέλου λειτουργίας της Uworc, στα οποία αναφέρθηκε ο Πάρης Οικονόμου κατά την έναρξη της ομιλίας του.
Στον ειδικά σχεδιασμένο και αναπτυγμένο αλγόριθμο που διαθέτει η live πλέον πλατφόρμα της Uworc και η οποία, μεταξύ πολλών άλλων, διασφαλίζει το σωστό «ταίριασμα» διαθέσιμης θέσης εργασίας/υποψήφιου εργαζόμενου, αλλά και στη διαφάνεια στην εργασιακή σχέση και το track record που δημιουργεί η online αξιολόγηση/βαθμολόγηση του κάθε εργαζόμενου για την επιχείρηση στην οποία εργάστηκε και αντίστοιχα της κάθε επιχείρησης για κάθε εργαζόμενο που απασχόλησε, αναφέρθηκε ο Βίκτωρας Σίμωσις, Creative Managing Director του digital agency “The Smiling Hippo”, το οποίο και ανέλαβε την ανάπτυξη και υλοποίηση της πλατφόρμας.
Η παρουσίαση συνεχίστηκε με την ανάλυση των πρώτων στατιστικών στοιχείων που έχει η Uworc στη διάθεσή της από τους πρώτους μήνες λειτουργίας της, και αφορούν, μεταξύ άλλων, το προφίλ των ενδιαφερόμενων εργαζομένων στον Τουρισμό, τις θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη ζήτηση, τις περιοχές στις οποίες παρατηρήθηκε το μεγαλύτερο αίτημα κάλυψης θέσεων εργασίας κ.ά.
Σύμφωνα με αυτά:
– Το Μέσο Προφίλ Εργαζομένων Πρώτης Γραμμής (Service, Front Desk, Housekeeping, κ.λπ.) είναι άτομα μικρά σε ηλικία που κάνουν τα πρώτα βήματα τους στον Τουρισμό, χωρίς απαραίτητα σχετικές σπουδές.
– Το Μέσο Προφίλ Εργαζομένων σε Διευθυντικές Θέσεις (Assistant Managers, Operation Managers, κ.λπ.) είναι επαγγελματίες που έμαθαν να εξελίσσονται στον Τουρισμό και οι οποίοι, ανεξαρτήτως σπουδών, έχουν επενδύσει προσωπικό χρόνο σε ποικίλα σεμινάρια, προκειμένου να μετεκπαιδευτούν και να ανελιχθούν.
– Στα ξενοδοχεία, οι θέσεις με τη μεγαλύτερη ζήτηση κάλυψης ήταν αυτές για υπαλλήλους πρώτης γραμμής και για υπαλλήλους service.
– Στα εστιατόρια, οι θέσεις με τη μεγαλύτερη ζήτηση κάλυψης ήταν αυτή των μαγείρων.
– Η περιοχή με το μεγαλύτερο αίτημα για εύρεση προσωπικού ήταν η αγορά της Μυκόνου με την Αθήνα να ακολουθεί.
Την επίσημη πρώτη παρουσίαση της Uworc στον Τύπο έκλεισε η υφυπουργός Τουρισμού κα Σοφία Ζαχαράκη, η οποία αφού συνεχάρη την πρωτοβουλία και το έργο της Uworc, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «ο τομέας της φιλοξενίας δεν εξαιρεί κανέναν από όσους ενδιαφέρονται να εργαστούν σε αυτόν. Αντιθέτως απευθύνεται σε όλους, χωρίς κανέναν αποκλεισμό». Κάνοντας μια περιληπτική μνεία στο σχετικό ειδικό εθνικό σχέδιο, η κα Ζαχαράκη δεν παρέλειψε, τέλος, να σταθεί στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η Φιλοξενία μου», το νέο εργαστήρι φιλοξενίας για τα παιδιά Β’ και Γ’ Δημοτικού, το οποίο φιλοδοξεί να διαμορφώσει μία νέα και βαθύτερη κουλτούρα στις επόμενες γενιές των εργαζόμενων στον Τουρισμό.