Η συζήτηση για την τεχνολογική επανάσταση στα ταξίδια δεν είναι πλέον υποθετική. Σύμφωνα με την Amadeus, τους επόμενους 12 μήνες τα ταξίδια θα γίνουν μάρτυρες συνεχών αλλαγών.
Νέα εργαλεία, λύσεις και τεχνογνωσία, καθώς και ευκολότερες μεταβάσεις στα αεροδρόμια και η ευκαιρία να ταξιδεύετε με λιγότερες αποσκευές, δημιουργούν όλα πρωτοσέλιδα.
Με τα παγκόσμια ταξίδια να αυξάνονται, οι προσδοκίες τόσο των εταιρειών όσο και των μεμονωμένων ταξιδιωτών είναι υψηλότερες από ποτέ όσον αφορά στην ομαλή ταξιδιωτική εμπειρία.
Η ταξιδιωτική βιομηχανία εξελίσσεται ραγδαία για να ανταποκριθεί στις διαρκώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις.
Το Amadeus 2023 Travel Trends προσδιορίζει πέντε νέες εξελίξεις που θα παίξουν ρόλο στη διαμόρφωση των ταξιδιών κατά την επόμενη χρονιά.
Αναγνώρισαν ότι ενώ η τεχνολογία είναι ο κύριος μοχλός της αλλαγής. Το Web3 -που ενσωματώνει έννοιες όπως η αποκέντρωση, οι τεχνολογίες blockchain και η οικονομία που βασίζεται σε διακριτικά)-και τα βιομετρικά στοιχεία θα παίξουν μεγάλο ρόλο, αλλά και οι ανθρώπινες σχέσεις είναι εξίσου σημαντικές.
Όλες οι τάσεις συνδέονται με προσωπικές και κοινωνικές ανησυχίες, από την επιθυμία να ταξιδεύουμε με πιο ελαφρύ οικολογικό αποτύπωμα μέχρι την επιθυμία για περισσότερα άτομα να είναι ελεύθερα να εργάζονται από οπουδήποτε.
«Ο κόσμος συνήθιζε να προβλέπει τον αντίκτυπο της τεχνολογίας στα ταξίδια με έναν εντελώς φυσικό τρόπο, οπτικοποιώντας όλο και μεγαλύτερους και ταχύτερους τρόπους μεταφοράς, υπογραμμίζει ο Daniel Batchelor, αντιπρόεδρος, παγκόσμιου εταιρικού μάρκετινγκ, επικοινωνίας και κοινωνικής ευθύνης της Amadeus.
Το μέλλον είναι τώρα εδώ και φαίνεται πολύ διαφορετικό. Οι άνθρωποι θέλουν να μειώσουν τον αντίκτυπό τους στον πλανήτη, δίνοντας παράλληλα προτεραιότητα στις ανθρώπινες σχέσεις και την ευρύτερη κοινωνία.
Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, η τεχνολογία μας δίνει τη δυνατότητα να φτάσουμε αυτούς τους στόχους.
Είναι μια απίστευτα συναρπαστική στιγμή για τον κλάδο».
Amadeus: Ποια είναι τα trends για τα ταξίδια το 2023
Metaverse
Τα επόμενα χρόνια, το metaverse θα ανεβάσει την αφοσίωση των ταξιδιωτών στο επόμενο επίπεδο.
Οι ταξιδιώτες θα μπορούν να απολαμβάνουν βαθύτερες πολιτιστικές εμπειρίες σε έναν διαδικτυακό κόσμο, εξερευνώντας εικονικές συναυλίες και εκθέσεις.
Η τεχνολογία προσφέρει επίσης τεράστιες δυνατότητες για βοήθεια πριν από το ταξίδι και την ευκαιρία να «δοκιμάσετε πριν αγοράσετε», δημιουργώντας περαιτέρω περιπλάνηση και ενθουσιασμό.
Αυτό θα γίνει ολοένα και πιο δημοφιλές ως ένας τρόπος για να δοκιμάσετε αντικείμενα υψηλότερης τιμής, όπως διακοπές με κρουαζιέρες πολυτελείας.
Η Walt Disney σχεδιάζει να δημιουργήσει μια βόλτα με θεματικό πάρκο σε πραγματικό κόσμο που θα ενσωματώνει μια παράλληλη τρισδιάστατη εμπειρία εικονικού κόσμου, ενώ η Σεούλ ανοίγει ένα μονοπάτι με τα σχέδια της να πάει «μετα» μέχρι το 2023, με μια πλατφόρμα με τίτλο «Metaverse Seoul».
Η Qatar Airways, εν τω μεταξύ, ανακοίνωσε πρόσφατα το Qverse με πλήρωμα καμπίνας MetaHuman, παρέχοντας μια καθηλωτική εμπειρία περιήγησης, πλοήγησης και check-in στο Διεθνές Αεροδρόμιο Hamad.
Χαμογελάστε για μια ομαλή ταξιδιωτική εμπειρία πληρωμής
Οι βιομετρικές πληρωμές –μέσω όπως το ApplePay και το GooglePay– είναι πλέον mainstream τόσο για πληρωμές λιανικής όσο και για ταξιδιωτικές πληρωμές.
Όμως τα επόμενα χρόνια, τα ταξίδια είναι πιθανό να ανεβάσουν τις βιομετρικές πληρωμές στο επόμενο επίπεδο.
Τα αεροδρόμια χρησιμοποιούν ήδη βιομετρικά στοιχεία για την αναγνώριση ταξιδιωτικών εγγράφων, επομένως το λογικό επόμενο βήμα είναι να αξιοποιήσετε αυτόν τον έλεγχο ταυτότητας για τυχόν πληρωμές που πραγματοποιούν οι ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.
Δεν χρειάζεται πλέον το πορτοφόλι σας, ώστε να μπορείτε να κάνετε αναβάθμιση σε business class.
Εάν ένας ταξιδιώτης χρησιμοποιεί βιομετρικά στοιχεία για να κάνει check-in, να αφήσει τις αποσκευές του και να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο, τότε αυτοί οι έλεγχοι ταυτότητας θα μπορούσαν να διπλασιαστούν για να καλύψουν πληρωμές που θα μπορούσαν να κάνουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, όπως η προσθήκη ενός γεύματος κατά την πτήση, παρέχοντας μια ομαλή εμπειρία πληρωμής.
Τα αεροδρόμια και οι ταξιδιωτικοί φορείς θα προσφέρουν μια εντελώς ανέπαφη και άνετη εμπειρία πληρωμής για τους επιβάτες με τη χρήση βιομετρικών στοιχείων, σε όλα τα σημεία του ταξιδιού.
Από την πληρωμή εισιτηρίων τρένου μέχρι την αναβάθμιση θέσεων, τα γεύματα κατά την πτήση ή το ταμείο αργά στο ξενοδοχείο, με βιομετρικά στοιχεία, οι ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο θα χρησιμοποιούν βολικές, πιο ασφαλείς, βιομετρικές λύσεις πληρωμής.
Ταξιδεύοντας στο επόμενο επίπεδο
Ένας συνδυασμός πελατών που συνειδητοποιούν περισσότερο το αποτύπωμα άνθρακα και το κόστος των παραδοτέων αποσκευών αδυνατίζει τις βαλίτσες.
Τα πολλαπλά φορτία τρόλεϊ με αποσκευές επώνυμων σχεδιαστών δεν είναι πλέον σύμβολο status, αλλά το αντίθετο.
Τα ξενοδοχεία και τα θέρετρα προσφέρουν ολοένα και περισσότερο την ενοικίαση ειδών, όπως αθλητικό εξοπλισμό και ρούχα προπόνησης.
Όσοι το κάνουν χρησιμοποιούν τοπικούς προμηθευτές προκειμένου να είναι όλο και πιο δημοφιλείς στους τουρίστες.
Παράλληλα, οι ταξιδιώτες αναζητούν να αγοράσουν βασικά είδη από τον προορισμό, υποστηρίζοντας και αλληλεπιδρώντας με την κοινότητα στη διαδικασία και διασφαλίζοντας περαιτέρω ότι έχουν ουσιαστικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Εργασία από περιαγωγή
Οι απομακρυσμένοι εργαζόμενοι θα εγκατασταθούν σε έναν ολοένα και πιο νομαδικό τρόπο ζωής, μεταναστεύοντας σε διαφορετικές τοποθεσίες.
Θα δούμε το εργατικό δυναμικό να περνούν λιγότερο χρόνο στα σπίτια τους λόγω της εκτεταμένης εταιρικής επισημοποίησης των πολιτικών «εργασία από οπουδήποτε».
Οι εργαζόμενοι θα επιλέξουν να περνούν χρόνο με τους φίλους και την οικογένειά τους στην εγχώρια αγορά τους ή μπορεί να περάσουν ένα μήνα δουλεύοντας στο εξωτερικό.
Από κυβερνητικής σκοπιάς, θα δούμε τη συνεχή άνοδο των χωρών που ενθαρρύνουν τους digital nomads (ψηφιακούς νομάδες) μέσω προγραμμάτων βίζα και κινήτρων.
Χώρες όπως η Γεωργία, η Κροατία, η Ισλανδία και η Γερμανία έχουν ήδη δημιουργήσει επίσημα σχέδια για να προσελκύσουν digital nomads.
Καλώς ήλθατε στα επαγγελματικά διαλείμματα
Τα επαγγελματικά ταξίδια επέστρεψαν, με μια διαφορά. Τα τελευταία χρόνια, πολλές εταιρείες έχουν εισαγάγει πολιτικές εργασίας από οπουδήποτε.
Με αυτό ήρθε η πρόκληση του δεσμού και της συνεργασίας της ομάδας.
Ως αποτέλεσμα, γινόμαστε μάρτυρες μιας ανοδικής πορείας στα σχέδια «εσωτερικών ταξιδιών», όπου οι ομάδες συγκεντρώνονται με σαφή σκοπό την ενίσχυση των σχέσεων.
Καθώς η εμπειρία των εργαζομένων είναι πιο σημαντική τώρα από ποτέ, τα προγράμματα ομαδικών ταξιδιών θα αυξηθούν εκθετικά.
Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να παρακινηθούν ομάδες, να βελτιωθεί την ικανοποίηση των εργαζομένων, να ενισχυθεί η πίστη της εταιρείας και να ξεκλειδώσει η δημιουργικότητα.