Φως στις συμπεριφορές των ταξιδιωτών -προσωρινές και μόνιμες- ρίχνει η νέα μελέτη του Δείκτης Αξίας Ταξιδιωτών 2023 του Expedia Group.
Η μελέτη σε 11.000 άτομα σε 11 αγορές σε όλο τον κόσμο, συγκρίνει τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται και σχεδιάζουν τα ταξίδια τους οι καταναλωτές αλλά και πώς οι επαγγελματίες του κλάδου βλέπουν κενά, ευθυγράμμιση και ευκαιρίες.
Τα ταξίδια είναι πιο σημαντικά τώρα από ποτέ
- Σχεδόν οι μισοί (46%) είπαν ότι τα ταξίδια είναι πιο σημαντικά για αυτούς τώρα, σε σχέση με πριν από την πανδημία.
- Το 43% θα αυξήσει τον προϋπολογισμό του για ταξίδια το επόμενο έτος.
- Το 31% δήλωσε ότι ο προϋπολογισμός του θα παραμείνει ο ίδιος.
Αυτή η αυξημένη σημασία για τα ταξίδια και τους μεγαλύτερους προϋπολογισμούς σημαίνει ότι περισσότεροι ταξιδιώτες θα κάνουν ταξίδια φέτος.
Σχεδόν οκτώ στους 10 είπαν ότι θα κάνουν ένα ταξίδι αναψυχής το επόμενο έτος, ποσοστό αυξημένο από το 76%, λίγους μήνες πριν.
Οι λόγοι για τα ταξίδια έχουν επίσης μετατοπιστεί κατά τη διάρκεια του 2022. Ενώ η κορυφαία προτεραιότητα το 2021 ήταν η επανασύνδεση με την οικογένεια και τους φίλους, η προτεραιότητα της αυτοφροντίδας και η εμπειρία νέων τοπίων είναι πλέον οι κορυφαίοι λόγοι για ταξίδια.
Οι αξίες το κλειδί για κρατήσεις
Ενώ οι ταξιδιώτες σταθμίζουν πολλούς παράγοντες όταν κάνουν κράτηση για ταξίδια, η σημασία της κράτησης με ταξιδιωτικούς παρόχους που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους παρέμεινε σταθερή.
Αυτό σημαίνει ότι η αποστολή και οι αξίες ταξιδιωτικών εταιρειών, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο τα προωθούν, παίζουν ρόλο στο εάν οι ταξιδιώτες επιλέγουν να κάνουν κράτηση μαζί τους.
- Το 70% των καταναλωτών είναι πιο πιθανό να επιλέξει ταξιδιωτικές επιλογές που είναι πιο περιεκτικές, ακόμα κι αν έχουν υψηλότερο κόστος.
- Οι επαγγελματίες του κλάδου αναγνωρίζουν αυτή την προτίμηση. Το 64% δηλώνει ότι οι πελάτες του έχουν πιο περιεκτικές ταξιδιωτικές επιλογές, ακόμα κι αν είναι πιο ακριβές.
Η αειφορία είναι μια άλλη σημαντική αξία για τους καταναλωτές καθώς λαμβάνουν τις ταξιδιωτικές τους αποφάσεις.
Οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να απαιτούν ευελιξία
Ενώ τα εμπόδια στα ταξίδια έχουν μειωθεί, η επιθυμία για ευέλικτες επιλογές κατά την κράτηση ταξιδιού δεν έχει μειωθεί.
Πολλές εταιρείες (77%) παρουσίασαν για πρώτη φορά ορισμένες από τις προσφορές τους με δυνατότητα επιστροφής χρημάτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας για να βοηθήσουν στην προσαρμογή στο απρόβλεπτο.
Η μελέτη δείχνει ότι η σημασία των επιστροφών χρημάτων, παραμένει.
Ωστόσο, οι επαγγελματίες του κλάδου υποτιμούν τη σημασία της πλήρους επιστροφής χρημάτων.
- Μόνο το 15% θεωρεί ότι είναι ένα σημαντικό στοιχείο κατά την κράτηση, σε σύγκριση με το 20% των καταναλωτών.
- Επιπλέον, το 63% των επαγγελματιών του κλάδου δήλωσαν ότι θα διατηρούσαν τις ευέλικτες πολιτικές τους.
Αυτή η στροφή σε αυστηρές πολιτικές μπορεί να τους προκαλέσει απώλεια.
- Οι ταξιδιώτες δεν θα έκαναν ποτέ κράτηση για κατάλυμα με μη επιστρέψιμη τιμή (47%) ή μεταφορά (51%) στο εσωτερικό, ακόμη και αν είχαν έκπτωση.
- Ακόμη περισσότεροι θα αρνούνταν τη διαμονή με μη επιστρέψιμη τιμή (57%) και τη μεταφορά (59%) όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό.
Τα διεθνή και επαγγελματικά ταξίδια επιστρέφουν
Ενώ η πανδημία προκάλεσε στασιμότητα των διεθνών και επαγγελματικών ταξιδιών, ο κλάδος μπορεί να αναμένει αναζωπύρωση το 2023.
- Περίπου οι μισοί καταναλωτές είναι πιθανό να κάνουν κράτηση ή να έχουν ήδη κάνει κράτηση για ένα διεθνές ταξίδι τους επόμενους 12 μήνες.
- Οι νεότερες γενιές είναι ακόμη πιο πιθανό να ταξιδέψουν διεθνώς τους επόμενους 12 μήνες, καθώς επιθυμούν να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο.
Τα επαγγελματικά ταξίδια σημειώνουν επίσης ισχυρά κέρδη, με το 32% να σχεδιάζει να κάνει επαγγελματικό ταξίδι τους επόμενους 12 μήνες.
Αυτή είναι μια αξιοσημείωτη αύξηση από μόλις το 16% των ταξιδιωτών που σχεδίαζαν για επαγγελματικά ταξίδια τον Απρίλιο του 2022.
Οι ταξιδιώτες θέλουν επίσης να επωφεληθούν από την επιστροφή των επαγγελματικών ταξιδιών επεκτείνοντας τις αποδράσεις για αναψυχή, με το 76% των ταξιδιωτών για επαγγελματικούς λόγους να σχεδιάζει ένα ταξίδι αναψυχής ταξίδι τους επόμενους 12 μήνες.
Με την άνοδο των επιλογών ευέλικτης εργασίας, οι καταναλωτές επιδιώκουν επίσης να συνδυάσουν την εξ αποστάσεως εργασία με τον ελεύθερο χρόνο. Το 28% σχεδιάζει μια «ευέλικτη» απόδραση του είδους τους επόμενους 12 μήνες.
Ο κλάδος είναι εξίσου αισιόδοξος για την επιστροφή των διεθνών και επαγγελματικών ταξιδιών.
Η αναζωπύρωση σηματοδοτεί ισχυρές επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθώς οι επαγγελματίες και οι διεθνείς ταξιδιώτες αποτελούν την υψηλότερη προτεραιότητα μεταξύ των επαγγελματιών του κλάδου.
Η ευαισθησία της τιμής επιστρέφει
Καθώς οι ανησυχίες για τον πληθωρισμό αυξάνονται, οι χαμηλές τιμές εμφανίστηκαν ξανά στην κορυφή της λίστας με το 27% των ανθρώπων να τις εκτιμά περισσότερο όταν κάνει κράτηση για ταξίδια.
Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, αλλά ιδιαίτερα στη Βόρεια και Νότια Αμερική και την Ευρώπη ανέφεραν ότι ο πληθωρισμός επηρεάζει τα ταξιδιωτικά τους σχέδια περισσότερο από τις συνεχιζόμενες ανησυχίες για την πανδημία.
Ωστόσο, οι επαγγελματίες του κλάδου υποτιμούν σοβαρά τον αντίκτυπο του πληθωρισμού και την τρέχουσα ευαισθησία των καταναλωτών στις τιμές.
Σε όλες τις πτυχές του ταξιδιού, η χαμηλή τιμολόγηση είναι στις τρεις πρώτες θέσεις κατά την κράτηση, μαζί με πλήρεις επιστροφές χρημάτων και ευέλικτες πολιτικές.
Οι επαγγελματίες του κλάδου στις περισσότερες βιομηχανίες δεν κατατάσσουν την τιμή ως κορυφαία εκτίμηση για τους ταξιδιώτες. Επιπλέον, ο κλάδος υπερεκτιμά τους προϋπολογισμούς των ταξιδιωτών για το επόμενο έτος.
Το 58% των επαγγελματιών λέει ότι οι ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί θα είναι μεγαλύτεροι σε σύγκριση με το 43% των καταναλωτών.
Από την άλλη πλευρά, οι επαγγελματίες του κλάδου υπερεκτιμούν τον αντίκτυπο των συνεχιζόμενων ανησυχιών για την υγεία και την ασφάλεια λόγω της πανδημίας, η οποία δεν είναι τόσο παρούσα στο μυαλό των ταξιδιωτών σε σύγκριση με τον πληθωρισμό.
Για να έχουν ένα επιτυχημένο 2023, οι ταξιδιωτικοί πάροχοι θα πρέπει να κατανοήσουν τον αντίκτυπο που έχει ο πληθωρισμός και η ευαισθησία των τιμών στη λήψη αποφάσεων των καταναλωτών.
Σύμφωνα με την μελέτη “η ενσωμάτωση της αξίας της επιχείρησης σας στα μηνύματα, καθώς και η προώθηση χαμηλών τιμών και προσφορών, θα είναι σημαντικές πτυχές στις οποίες πρέπει να εστιάσετε το επόμενο έτος.”