Στο 93% των επιπέδων του καλοκαιριού του 2019 έφτασε ο αριθμός των τουριστών που εξυπηρέτησε ο όμιλος της TUI το εφετινό καλοκαίρι, σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα.
Ειδικότερα, ο αριθμός των πελατών της το καλοκαίρι ανήλθε στα 7,6 εκατομμύρια και έφτασε το 93% των επιπέδων που είχαν επιτευχθεί πριν από την πανδημία, ενώ τα λειτουργικά κέρδη ξεπέρασαν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Oι ακυρώσεις και οι καθυστερήσεις πτήσεων στοίχισαν στον όμιλο 58 εκατ. ευρώ.
Για ολόκληρο το οικονομικό έτος, που έκλεισε τον Οκτώβριο, τα έσοδα σχεδόν τετραπλασιάστηκαν σε σχέση με το περυσινό έτος, στα 16,55 δισ. ευρώ (προηγούμενο έτος: 4,73 δισ. ευρώ). Οι ετήσιες ζημίες προ φόρων μειώθηκαν στα 146 εκατ. ευρώ από 2,5 δισ. ευρώ τους προηγούμενους 12 μήνες. Σημειώνεται ότι από τα 16,5 δισ. ευρώ έσοδα, τα 7,6 δισ. ευρώ επιτεύχθηκαν το καλοκαίρι.
Όπως τονίζεται, όλοι οι τομείς, στους οποίους δραστηριοποιείται ο όμιλος, απέδωσαν λειτουργικό κέρδος το θερινό τρίμηνο (για πρώτη φορά μετά την πανδημία καταγράφεται κερδοφόρο τρίμηνο). Σε αυτό βεβαίως βοήθησε το πιο ομαλοποιημένο ταξιδιωτικό περιβάλλον, αλλά και το ολοκληρωμένο επιχειρησιακό μοντέλο του ομίλου, όπως τονίζεται.
Η TUI προβλέπει ότι τα κέρδη τους επόμενους 12 μήνες θα «αυξηθούν σημαντικά», αν και το περιβάλλον χαρακτηρίζεται από βραχυπρόθεσμες κρατήσεις, με την αβεβαιότητα να παραμένει λόγω του γενικότερου οικονομικού κλίματος.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου TUI, Sebastian Ebel, τόνισε ότι η TUI είχε ένα δυνατό καλοκαίρι και πέτυχε τον στόχο για λειτουργικά κέρδη. Ο τουρισμός, τόνισε, παραμένει ένας μακροπρόθεσμος και ελκυστικός κλάδος ανάπτυξης. Όλα τα θεμελιώδη δεδομένα το δείχνουν αυτό και οι μακροπρόθεσμες μεγάλες τάσεις από τις οποίες επωφελείται ιδιαίτερα ο κλάδος, παραμένουν άθικτοι, είπε.
Νέα προϊόντα
Ο κ.Ebel ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η TUI αναμένει ότι το 2023 θα είναι μια σταθερή και καλή χρονιά, παρά τους εξωτερικούς παράγοντες που προκαλούν ένα κλίμα αβεβαιότητας. Ο όμιλος, όπως είπε, εστιάζει σε μια ευρύτερη προσφορά προϊόντων που θα του επιτρέψει να προσελκύσει νέους πελάτες – σε συνδυασμό με τις αξίες του brand, δηλαδή: σταθερά υψηλή ποιότητα, ευελιξία και εστίαση στον πελάτη.
Εν ολίγοις, ο στόχος είναι: νέα προϊόντα, νέοι πελάτες, μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.
Ένα από τα νέα προϊόντα θα είναι τα city breaks, που αναμένεται να φέρουν νέα πελατεία.
Επίσης, θα προσφέρονται μεμονωμένα η διαμονή σε ξενοδοχείο, οι πτήσεις, η ενοικίαση αυτοκινήτων και οι εκδρομές.
Η TUI σκοπεύει να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία της σε ξενοδοχεία, μέσω συμβάσεων διαχείρισης ή κοινοπραξιών.
Τέλος, όπως τονίζεται, ο στρατηγικά σημαντικός και ιδιαίτερα ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας TUI Musement θα διευρύνει επίσης σημαντικά τη γκάμα των προϊόντων και των υπηρεσιών του. Για παράδειγμα, πρόσφατα κυκλοφόρησε η νέα πλατφόρμα “TUI Tours”, που θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε Βέλγους επισκέπτες. Το 2023 θα προσφέρεται και σε άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας.
Το κλασικό πακέτο διακοπών, εξάλλου, θα γίνει πολύ πιο ευέλικτο και ατομικό.: Οι πελάτες θα μπορούν να συνδυάζουν ξενοδοχειακές μονάδες και πτήσεις που είναι διαθέσιμες σε σύντομο χρονικό διάστημα σύμφωνα με τις επιθυμίες τους. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα νέες και πρόσθετες προσφορές, όπως τα ταξίδια στην πόλη, με τις οποίες ο όμιλος θα μπορούσε επίσης να κερδίσει νέους πελάτες.
Το χειμερινό πρόγραμμα
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 2,7 εκατομμύρια κρατήσεις για τη χειμερινή περίοδο και περίπου οι μισές από τις δεσμευμένες χωρητικότητες έχουν πουληθεί. Ως αποτέλεσμα, οι σωρευτικές κρατήσεις είναι 134% αυξημένες σε σύγκριση με την προηγούμενη χειμερινή περίοδο και στο 84% των επιπέδων του χειμώνα 2018/2019.
Οι μέσες τιμές είναι 28% υψηλότερες από τον χειμώνα 2018/2019 και 7% υψηλότερες από τον περσινό χειμώνα,