BIT 2023: Νέες τάσεις δίνουν ώθηση στην ανάκαμψη του τουρισμού

37

Η αυτοπροσώπως έκδοση του BIT – International Tourism Exchange θα πραγματοποιηθεί στην Allianz MiCo από την Κυριακή 12 έως την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2023, όπου η κατάσταση της βιομηχανίας εξετάζεται κάθε χρόνο. Ωστόσο, μπορούμε ήδη να βγάλουμε ένα συμπέρασμα για το 2022 και να προσπαθήσουμε να σκιαγραφήσουμε τις μελλοντικές προοπτικές.

Σταδιακή επιστροφή στους αριθμούς πριν από την πανδημία Covid

Σύμφωνα με υπολογισμούς του Bit Observatory με βάση το ENIT, ISTAT, UNWTO και την Τράπεζα της Ιταλίας , το 2022 η Ιταλία θα κατατάσσεται τέταρτη στον κόσμο για ροές από τον διεθνή τουρισμό με έσοδα 21,3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η εικόνα της ENIT για το φθινόπωρο δείχνει ότι τον Νοέμβριο η χώρα έχει το υψηλότερο ποσοστό κορεσμού εγκαταστάσεων που έχουν κρατηθεί μέσω OTA μεταξύ των μεγάλων ευρωπαϊκών χωρών (37 %), ενώ ο κορεσμός εκτός ξενοδοχείων εκτιμάται στο 39%. Τον ίδιο μήνα, η Ιταλία έχει την υψηλότερη αύξηση στις διεθνείς αεροπορικές κρατήσεις προς τη χώρα, +65% σε σχέση με το 2021 στις 392 χιλιάδες.

Επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον για το Bel Paese για ταξιδιωτικές προθέσεις για τους επόμενους μήνες, με 9% των προτιμήσεων η Ιταλία είναι δεύτερη μόνο μετά τη Γαλλία (11%) και ισοβαθμεί με την Ισπανία. Το 62% των ερωτηθέντων σχεδιάζει ενδοευρωπαϊκά ταξίδια τη χειμερινή περίοδο και το 70% σχεδιάζει ένα ταξίδι τους επόμενους έξι μήνες (+4% από την ίδια περίοδο πέρυσι).

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού αναφέρει μια επιτάχυνση της ανάκαμψης που έχει φτάσει πλέον το 65% των προ-πανδημικών επιπέδων στον πιο πρόσφατο δείκτη του. Οι μηνιαίες συγκρίσεις δείχνουν αναλυτικά την ανοδική τάση: ενώ τον Ιανουάριο οι διεθνείς αφίξεις ήταν 64% χαμηλότερες από το 2019, μέχρι τον Σεπτέμβριο η διαφορά είχε μειωθεί στο 27%. Μόνο το τρίτο τρίμηνο, οι διεθνείς αφίξεις υπολογίστηκαν σε 390 εκατομμύρια, το 50% του συνόλου από την αρχή του έτους.

Η Ευρώπη συνεχίζει να ηγείται της ανάκαμψης. Μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, η περιοχή υποδέχθηκε 477 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις, ή το 68% του παγκόσμιου συνόλου, αγγίζοντας το 81% των επιπέδων πριν από την πανδημία. Αυτό είναι υπερδιπλάσιο από το ποσοστό του 2021 (+126 %), τροφοδοτούμενο κυρίως από την έντονη ζήτηση από άλλες περιοχές του κόσμου και, ειδικότερα, από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι επιδόσεις του τρίτου τριμήνου ήταν ιδιαίτερα ισχυρές, με τις αφίξεις να αντιστοιχούν στο 90% της αντίστοιχης περιόδου το 2019.

Τα νέα στυλ ταξιδιού τροφοδοτούν την ανάκαμψη

Ενώ η σταδιακή κατάργηση ή μείωση των περιορισμών σε όλες σχεδόν τις χώρες έχει σίγουρα βοηθήσει στην ενίσχυση της ανάπτυξης, η πραγματική ώθηση φαίνεται να προέρχεται από τις αλλαγές των ταξιδιωτών. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Έκθεση Αειφόρου Ταξιδιού 2022 που χορηγήθηκε από την Booking, η οποία εξέτασε 30 χιλιάδες ερωτηθέντες σε 32 χώρες, δείχνει πιο συνειδητές, βιώσιμες και με σεβασμό επιλογές σε όλη την ταξιδιωτική εμπειρία, ήδη από την κράτηση. Το 93% των Ιταλών και το 81% σε παγκόσμια κλίμακα θεωρούν σημαντικά τα βιώσιμα ταξίδια.

Από τη συνεχή σύγκριση με όλους τους φορείς στις αλυσίδες εφοδιασμού, η ανάλυση BIT και Fiera Milano αποκαλύπτει διαφορετικές τάσεις, αλλά με έναν κοινό παρονομαστή: πάνω απ ‘όλα, ο νέος ταξιδιώτης θέλει να έχει εμπειρίες «καλής αίσθησης». Μπορεί ακόμα να περιλαμβάνουν τις διακοπές κοντά στο σπίτι ή την περιπέτεια ταξιδιού που έχει αναβληθεί πριν από τα lockdown: σε κάθε περίπτωση, ο ταξιδιώτης αναζητά τη φύση, τις υπαίθριες δραστηριότητες και, πάνω απ ‘όλα, αυθεντικές εμπειρίες που κάνουν αισθάνονται συντονισμένοι με τους “genius loci”. Ένα παράδειγμα αυτού είναι ο αργός τουρισμός των μονοπατιών πεζοπορίας, που τώρα επεκτείνονται πέρα ​​από πνευματικά μονοπάτια σε μονοπάτια εστιασμένα στην ευεξία, ή τα μονοπάτια κρασιού και λαδιού που κατακτούν τώρα νέες σπεσιαλιτέ όπως η craft μπύρα, ενώ τα οινοποιεία και τα ελαιουργεία είναι επίσης όλο και περισσότερο γίνονται ανοιχτοί στη φιλοξενία με βάση το μοντέλο των διακοπών στο αγρόκτημα.

Και δεδομένου ότι το να νιώθεις καλά απαιτεί και άνεση, γινόμαστε μάρτυρες μιας επιστροφής του glamping, το οποίο, ωστόσο, συνοδεύεται από μια επιθυμία για πιο δυναμικές, ή ακόμα και ακραίες, δραστηριότητες ως απάντηση στο αναγκαστικό κλείσιμο της περιόδου της πανδημίας.

Στο BIT 2023 οι νέες τάσεις θα συζητηθούν στο Bringing Innovation Into Travel, τη μορφή εκδήλωσης που εκτελείται παράλληλα με τη διαδρομή της έκθεσης που αρθρώνεται στους τρεις διαφορετικούς τομείς: Leisure, BeTech και MICE Village.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις