Η πρόβλεψη της ζήτησης σε ένα ξενοδοχείο δεν ήταν ποτέ εύκολη υπόθεση. Με την πανδημία, προστέθηκαν επιπλέον επίπεδα πολυπλοκότητας στη διαδικασία εκτίμησης της.
Στις σημερινές συνθήκες της αγοράς, η πρόβλεψη της ζήτησης ξενοδοχείων έχει γίνει ακόμη πιο δύσκολη.
Τα ιστορικά δεδομένα είναι λιγότερο σχετικά, οι αγορές μπορούν να αλλάξουν εν ριπή οφθαλμού και τα «ταξίδια εκδίκησης» εξακολουθούν να κυριαρχούν.
Όμως, τα δεδομένα αναζήτησης πτήσεις και ξενοδοχεία αποτελούν πράγματι σημαντικά στοιχεία για την διαμόρφωση της κίνησης;
Σύμφωνα με έρευνα από το OTA Insight υπάρχει πράγματι θετική συσχέτιση μεταξύ των δεδομένων αναζήτησης πτήσεων και ξενοδοχείων και της πληρότητας.
Αξιολογώντας την καθημερινή, εβδομαδιαία και μηνιαία απόδοση ξενοδοχείου σε σχέση με δεδομένα πτήσεων και αναζήτησης ξενοδοχείων, παρατηρήθηκε ότι ο μεγάλος όγκος αναζητήσεων τους μεταφράζεται σε υψηλά επίπεδα ζήτησης.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της πληρότητας των ξενοδοχείων στον προορισμό.
Το παρακάτω παράδειγμα που εμφανίζει μια ημερομηνία διαμονής υψηλής ζήτησης στις 15/06/22, στη Νέα Υόρκη -όπου η τελική πληρότητα έφτασε το 94%- δείχνει ότι τα δεδομένα αναζήτησης πτήσεων και ξενοδοχείων αποτελούν αξιόπιστο εργαλείο για την πρόθεση κράτησης, που οδηγεί στην αναμενόμενη πληρότητα.
Στο διάγραμμα, η πληρότητα των ξενοδοχείων ακολουθεί σαφώς το ίδιο μοτίβο με τις αναζητήσεις πτήσεων και τις αναζητήσεις ξενοδοχείων.
Οι αναζητήσεις για τις 15 Ιουνίου 2022 στη Νέα Υόρκη άρχισαν να καταγράφονται ήδη 365 ημέρες πριν από την ημερομηνία άφιξης.
Στις 170 ημέρες πριν από την ημερομηνία άφιξης, οι αναζητήσεις πτήσεων και ξενοδοχείων άρχισαν να αυξάνονται, ενώ η πραγματική πληρότητα των ξενοδοχείων εξακολουθούσε να αυξάνεται στο 4%.
Οι αναζητήσεις συνέχισαν να ανοδικά, γεγονός που με τη σειρά του είδε την πληρότητα να αυξάνεται μέχρι να φτάσει στο 94%.
Πόσο νωρίς δείχνουν σημάδια ζήτησης οι αναζητήσεις πτήσεων και ξενοδοχείων
Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι τα δεδομένα αναζήτησης είναι μια υγιής ένδειξη της πρόθεσης κράτησης ξενοδοχείου.
Όμως, πόσο νωρίς μπορεί να εντοπίσει σημάδια ζήτησης; Οι αναζητήσεις πτήσεων και ξενοδοχείων πραγματοποιούνται ημέρες, εβδομάδες ή μήνες πριν τα ξενοδοχεία δουν κρατήσεις.
Ωστόσο, ο χρόνος από μια αναζήτηση σε μια πραγματική κράτηση μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τον προορισμό και την εποχικότητα.