Με τα σύνορα να ανοίγουν επιτέλους και τα κράτη να άρουν τους περιορισμούς, το 2022 ήταν μια χρονιά κρίσιμη για ταξίδια καθώς τα πράγματα δεν είναι όπως ήταν.
Μετά από μήνες lockdown, οι ταξιδιώτες ήταν προσεκτικοί, αναζητώντας περισσότερο ανέπαφες αποδράσεις.
Όλη αυτή η αλλαγή απαιτούσε νέο λεξιλόγιο, σύμφωνα με το euronews, το οποίο αποκαλύπτει τους εννιά όρους αναζήτησης για ταξίδια το 2022.
Ταξίδι στη φύση
Τα ταξίδια στη φύση θα κυριαρχήσουν το 2023 καθώς οι παραθεριστές αναζητούν τρόπους να μειώσουν και να αντιστρέψουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.
Ως κλάδος που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την φύση, τα ταξίδια έχουν κεκτημένο συμφέρον να διατηρούν τους προορισμούς παρθένους για τις μελλοντικές γενιές.
Ένας αυξανόμενος αριθμός μηδενικών ξενοδοχείων και δραστηριοτήτων αναγέννησης εμφανίζεται για να ανταποκριθεί σε αυτήν την πρόκληση.
Μικροκινητικότητα
Από τα ηλεκτρονικά ποδήλατα έως τα ηλεκτρονικά σκούτερ και τα ηλεκτρονικά έλκηθρα, η μηχανοκίνητη προσωπική μεταφορά καταλαμβάνει πόλεις και προορισμούς σε όλο τον κόσμο.
Όλο και περισσότερα ταξιδιωτικά γραφεία προσφέρουν επίσης αποδράσεις με ηλεκτρικό ποδήλατο, επιτρέποντας την εξερεύνηση σε εξωτερικούς χώρους.
Queenagers
Οι γυναίκες μεταξύ 45 και 65 που ζουν την καλύτερη φάση της ζωής τους -γνωστές και ως queengers- με υψηλή δυναμική δαπανών, γίνονται βασικός στόχος στην ταξιδιωτική αγορά.
Το 2022 ήταν η χρονιά του solo ταξιδιού για γυναίκες.
Hutlife
Η hutlife κυριάρχησε το 2022. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όλοι απομονώθηκαν περισσότερο και πολλοί ταξιδιώτες θέλουν αυτό να το διατηρήσουν.
Λένε όχι σε ξενοδοχεία με αρκετό κόσμο και σε καταλύματα με κοινόχρηστα μπάνια.
Hometel
Η λέξη hometel περιγράφει διαμονή που προσφέρει την άνεση και την ευελιξία του σπιτιού αλλά ταυτόχρονα και τα καλύτερα κομμάτια ενός ξενοδοχείου.
Digital nomads
Η τάση digital nomads ενισχύθηκε από την εμφάνιση της εξ αποστάσεως εργασίας το 2022.
Ο νομαδικός τρόπος ζωής δεν αφορούσε πλέον πρακτική μόνο για τους εργαζόμενους τεχνολογίας χωρίς σύνορα που αναζητούν τον ήλιο του χειμώνα, αλλά υιοθετήθηκε και από άλλες ομάδες εργαζομένων.
Ταξίδι εκδίκησης
Καθώς μπήκε τέλος στα lockdown, το 2022 είδε το νέο φαινόμενο για ταξίδια εκδίκησης. Αυτό προκλήθηκε από τον COVID-19, καθώς οι άνθρωποι προσπαθούσαν να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο σε ταξίδια.
Με την πανδημία να εμποδίζει τους ανθρώπους να κάνουν ταξίδια, πολλοί ήθελαν να αναβιώσουν τις ακυρωμένες διακοπές τους ή να κάνουν ένα ταξίδι στη ζωή τους που πάντα ονειρευόντουσαν.
Gamping
Με το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης σε όλη την Ευρώπη, περισσότεροι παραθεριστές στρέφονται στο κάμπινγκ αντί σε ξενοδοχεία.
Το gamping αναδείχτηκε η κορυφαία τάση της εποχής COVID για κάμπινγκ στον κήπο.
Οι ταξιδιώτες μείνουν στον κήπο ή το χωράφι κάποιου κερδίζοντας φθηνότερες τιμές, περισσότερη ιδιωτικότητα και πιο στενές επαφές με τη φύση.
Εκπαίδευση
Οι εκπαιδευτικές αποδράσεις που έχουν να κάνουν με την εκμάθηση νέων πραγμάτων, είναι σε άνοδο.
Τα ξενοδοχεία μπαίνουν ολοένα και περισσότερο στην τάση προσφέροντας εκπαιδευτικά προγράμματα για τους επισκέπτες σχετικά με την κουλτούρα και την οικολογική ζωή στον προορισμό.