Όταν η Γερμανική αγορά “φταρνίζεται” ο τουρισμός παθαίνει πνευμονία

61

Σε κρίσιμο σταυροδρόμι εισέρχεται η προοπτική επαύξησης του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα το 2023. Ο καμβάς του νέου τουριστικού έτους θέλει πολλές πινελιές ακόμη για να αποτυπωθούν οι ακριβείς τάσεις της χρονιάς μολονότι η αύξηση των διεθνών πτήσεων και συνακόλουθα των αεροπορικών θέσεων θεωρείται μέχρι αυτή δεδομένη.

Σηματωρός της πορείας της διεθνούς αγοράς προς τη χώρα μας αναμφίβολα αποτελεί η γερμανική αγορά η οποία εκπέμπει αμφίσημα μηνύματα για την ώρα. Παράλληλα κομβικό ρόλο για τη διαμόρφωση του κάδρου των αφίξεων θα έχει και η άνοδος των οδικών αφίξεων που όλα δείχνουν ότι φέτος θα προσεγγίσει τα μεγέθη του 2019.

Όπως προκύπτει από πρόσφατες έρευνες στη γερμανική αγορά στο λυκαυγές του 2023, μολονότι τα ταξίδια εξακολουθούν να αποτελούν προτεραιότητα για τους Γερμανούς, εντούτοις η τουριστική αγορά δεν είναι σε θέση να προεξοφλήσει πως, η φετινή, θα είναι απαραίτητα μία επιτυχημένη χρονιά, καθώς παραμένει αβέβαιο πως θα αντιδράσουν στην άνοδο των τιμών της ενέργειας και την ακρίβεια, λόγω του πληθωρισμού, που καλπάζει.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία και το αυξανόμενο ενεργειακό κόστος μειώνουν περαιτέρω τις προοπτικές, προκαλώντας έντονη αβεβαιότητα, η οποία επιδεινώνεται και από μία αλλαγή στον τρόπο που επιλέγουν να ταξιδέψουν, που αφορά στην τάση για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.

Την ίδια στιγμή, η ανακοίνωση των προχωρημένων διαπραγματεύσεων της DER Touristik, που ανήκει στον όμιλο Rewe, για την εξαγορά του  FTI Group, ανοίγει το δρόμο για ανακατατάξεις στην εγχώρια τουριστική αγορά.

Σχεδόν το 70% των Γερμανών επιθυμεί να ταξιδέψει μία ή περισσότερες φορές το 2023. Παρότι το 54% είναι βέβαιο πως θα διαθέτει το κονδύλι για τις διακοπές του, το 24% αμφιβάλει για το εάν θα μπορέσει να καλύψει το κόστος τους.

Αυτά είναι τα συμπεράσματα έρευνας της ένωσης ταξιδιωτικών ερευνών FUR, τα οποία δημοσιεύθηκαν κατά την έναρξη της εμπορικής έκθεσης της Στουτγάρδης CMT.

Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι το 17% θα επιδιώξει να μειώσει τον προϋπολογισμό των διακοπών του το 2023, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 5% πέρυσι.

Το 23% ωστόσο προτίθεται να δαπανήσει περισσότερα για τις διακοπές φέτος, έναντι 15% που δήλωναν το ίδιο πέρυσι.

Ωστόσο περίπου ένας στους τέσσερις, υποστήριξε ότι ένα ταξίδι το 2023 μπορεί να είναι οικονομικά αδύνατο. Για το 2022, μόνο ένας στους οκτώ το είχε δηλώσει κάτι ανάλογο.

Οι Γερμανοί είναι γενικά απαισιόδοξοι για την οικονομική κατάσταση το 2023. Τα δύο τρίτα αναμένουν επιδείνωση.

Ωστόσο παρά τις απαισιόδοξες εκτιμήσεις για την επερχόμενη εξέλιξη της οικονομικής κατάστασης, υπάρχουν ακόμη περιθώρια για υψηλότερες δαπάνες για ταξίδια σε πολλά νοικοκυριά.

Ήδη, εμφανίζεται όγκος ζήτησης (αριθμός ταξιδιών) πάνω από το επίπεδο του 2022, ενώ προβλέπεται ότι οι ταξιδιωτικές δαπάνες θα αυξηθούν.

Σύμφωνα με την  PwC Γερμανίας, σε δείγμα 1.000 Γερμανών καταναλωτών ηλικίας 18-65, η πλειονότητα  επιδιώκει να περιορίσει τα έξοδα στα ταξίδια, καθώς επτά στους 10 ταξιδιώτες επιθυμούν να ταξιδέψουν φθηνότερα φέτος.

Ισχυρή είναι ζήτηση και για διακοπές all inclusive, ιδιαίτερα σε παραδοσιακούς προορισμούς όπως η Ελλάδα, η Τουρκία, η Ισπανία και η Αίγυπτος, σύμφωνα με στοιχεία της Travel Data Analytics (TDA), για τις κρατήσεις την καλοκαιρινή σεζόν.

Συγκρατημένα αισιόδοξος εμφανίζεται ο κ Γιάννης Παπαδάκης διευθύνων σύμβουλος της DTS Hellas.

Ερωτηθείς σχετικά με την εικόνα της ζήτησης, δήλωσε ότι εάν και οι φετινές κρατήσεις, τουλάχιστον έως αυτή τη στιγμή, κινούνται σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, καθώς εμφανίζονται σχεδόν διπλάσιες συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, δεν προεξοφλούν απαραίτητα και μία επιτυχημένη χρονιά..

Το δεδομένο ότι αρκετές από αυτές τις κρατήσεις είναι flex και ως εκ τούτου μπορεί να ακυρωθούν τελευταία στιγμή, δεν επιτρέπει εφησυχασμό.

Αναφορικά με το θέμα των προχωρημένων διαπραγματεύσεων σχετικά με την εξαγορά της FTI από την DER Touristik ο κ Παπαδάκης υπογράμμισε πως αν και δεν γνωρίζει τίποτα συγκεκριμένο, εντούτοις εκτιμά βάσει της εμπειρίας του ότι τα μερίδια της αγοράς θα μοιραστούν ανάλογα με τη δυναμικότητα του κάθε τουριστικού οργανισμού. Η DER Touristik είναι ένας αρκετά υγιής οικονομικά οργανισμός που μπορεί να προσαρμοστεί στις συνθήκες της αγοράς πρόσθεσε

Οδικές αφίξεις

Πρόκριμα για την πορεία του τουρισμού στην Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα αποτελούν  οι οδικές αφίξεις προς τη χώρα μας οι οποίες στο λυκόφως του 2022 κατέγραψαν σημαντική συρρίκνωση στα μεγέθη τους

Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε το 11μηνο και για τις διεθνείς οδικές αφίξεις, οι οποίες ανήλθαν σε 7,6 εκατ. έναντι 11,8 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου του 2019, παρουσιάζοντας μείωση κατά -35,7%/-4,2 εκατ. οδικές αφίξεις.

Ειδικότερα τον Ιανουάριο καταγράφηκαν 170 χιλ. αφίξεις εμφανίζοντας πτώση κατά -63,2%/-292 χιλ., τον Φεβρουάριο 175 χιλ. αφίξεις παρουσιάζοντας μείωση κατά -61,2%/-276 χιλ. και τον Μάρτιο 238 χιλ. με πτώση κατά -47,7%/-217 χιλ. αφίξεις. Τον Απρίλιο καταγράφηκαν 320 χιλ. αφίξεις εμφανίζοντας μείωση κατά -51,8%/-343 χιλ., τον Μάιο 569 χιλ. παρουσιάζοντας μείωση κατά -16,3%/-111 χιλ. και τον Ιούνιο 905 χιλιάδες παρουσιάζοντας μείωση -32,2%/-429 χιλ. οδικές αφίξεις.

Τον Ιούλιο οι οδικές αφίξεις ξεπέρασαν το 1 εκατ. για πρώτη φορά το 2022 και διαμορφώθηκαν σε 1,5 εκατ. με αποτέλεσμα τη βελτίωση του ρυθμού ανάκαμψης καθώς η μείωση ανήλθε σε -585 χιλ. /-27,8%. Αντίθετα, τον Αύγουστο σημειώθηκε μικρή επιβράδυνση της ανάκαμψης, με τη μείωση να ανέρχεται σε -713 χιλ. /-28,6% και τις οδικές αφίξεις να διαμορφώνονται σε 1,8 εκατομμύρια. Τον Σεπτέμβριο καταγράφηκαν 954 χιλ. αφίξεις παρουσιάζοντας μείωση κατά -40,9%/-661 χιλιάδες ενώ τον Οκτώβριο καταγράφηκαν 534 χιλ. οδικές αφίξεις καταγράφοντας μείωση -352 χιλ./-39,8%. Τέλος, τον Νοέμβριο καταγράφηκαν 398 χιλ. αφίξεις παρουσιάζοντας μείωση κατά -35,3%/-217 χιλιάδες.

Για το ίδιο διάστημα, μόνο δύο σταθμοί κατέγραψαν αύξηση. Ειδικότερα, ο μεθοριακός σταθμός του Ορμένιου σημείωσε αύξηση κατά +214 χιλ./+84,4% με τις οδικές αφίξεις να ανέρχονται σε 468 χιλ. και ο μεθοριακός σταθμός της Εξοχής που σημείωσε αύξηση κατά +2 χιλ./+0,9% με τις οδικές αφίξεις να ανέρχονται σε 215 χιλιάδες.

Αντίθετα, η μεγαλύτερη μείωση σε απόλυτες διάφορες καταγράφεται στο σταθμό του Προμαχώνα όπου την αναφερόμενη περίοδο διαμορφώνονται σε 1,5 εκατ. καταγράφοντας μείωση –2,1 εκατ./-59,4% ενώ σε ποσοστιαίες διαφορές καταγράφεται στο σταθμό της Νυμφαίας όπου η μείωση ανέρχεται σε -70,5%/-1,1 εκατ. ενώ καταγράφονται 465 χιλ. αφίξεις. Τέλος, οι οδικές αφίξεις στο μεθοριακό σταθμό των Ευζώνων διαμορφώθηκαν σε 2,1 εκατ. ενώ καταγράφεται μείωση κατά -282 χιλ./-11,9%.

Ως προς τις αγορές, την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2022, μείωση καταγράφηκε από όλες τις γειτονικές χώρες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Ειδικότερα, η μεγαλύτερη μείωση σε απόλυτες διαφορές καταγράφεται από την Βουλγαρία κατά -3,0 εκατ./-51,8% ενώ καταγράφηκαν 2,8 εκατ. οδικές αφίξεις και ακολούθησε η Βόρεια Μακεδονία με τη μείωση να ανέρχεται σε -497 χιλ./-15,9% με 2,6 εκατ. οδικές αφίξεις.

Η μείωση από την Αλβανία ανήλθε σε -392 χιλ./-21,9% καθώς οι οδικές αφίξεις διαμορφώθηκαν σε 1,4 εκατ. ενώ η μεγαλύτερη βελτίωση καταγράφηκε από την Τουρκία που σημείωσε μείωση κατά -297 χιλ./-29,1% με τις οδικές αφίξεις να διαμορφώνονται σε 724 χιλιάδες.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις