Από 761,9 δισ. δολάρια το 2022 σε 865,5 δισ. δολάρια το 2023 και σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 13,6%, θα αυξηθεί η παγκόσμια αγορά διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων, σύμφωνα με την έρευνα της παγκόσμιας πηγής δεδομένων αγοράς, ResearchAndMarkets.com. Περαιτέρω, το 2027, η αγορά διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων αναμένεται να αυξηθεί στα 1.060,01 δις. δολάρια, με CAGR 5,2%.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 2022 η Ασία-Ειρηνικός ήταν η μεγαλύτερη περιοχή στην αγορά διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων, η Δυτική Ευρώπη ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη περιοχή, με τις περιοχές που καλύπτονται στη σχετική έκθεση να είναι η Ασία-Ειρηνικός, η Δυτική Ευρώπη, η Ανατολική Ευρώπη, η Βόρεια Αμερική, η Νότια Αμερική, η Μέση Ανατολή και η Αφρική.
Η άνοδος των χρηστών smartphone μαζί με την αυξανόμενη διείσδυση του διαδικτύου, έχει ως αποτέλεσμα τη στροφή των καταναλωτών προς τα διαδικτυακά κανάλια για κρατήσεις εισιτηρίων και ξενοδοχείων, γεγονός που αναμένεται να τονώσει τον κλάδο του διαδικτυακού τουρισμού και τις διαδικτυακές ταξιδιωτικές επιχειρήσεις.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με την ειδική έκθεση για το Digital 2020 που δημοσιεύτηκε από το We Are Social τον Ιανουάριο του 2020, ο αριθμός των χρηστών του διαδικτύου το 2020 αυξήθηκε σε 4,54 δις. σε όλο τον κόσμο, καταγράφοντας αύξηση 7% ή 298 εκατ. νέους χρήστες σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019 .
Επιπλέον, σύμφωνα με τη Zippia, από το 2022, υπάρχουν 6,65 δις. χρήστες smartphone παγκοσμίως και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε 7,34 δις. έως το 2025. Κατά συνέπεια, η αύξηση του αριθμού των χρηστών smartphone σε συνδυασμό με την αυξανόμενη διείσδυση του διαδικτύου, προβλέπεται να προωθήσει τα έσοδα για την αγορά διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων τα επόμενα χρόνια.
Οι πιθανότητες αβέβαιων γεγονότων όπως η πανδημία του κορωνοϊού ή οι φυσικές καταστροφές, περιόρισαν την ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου και του διαδικτυακού ταξιδιωτικού πράκτορα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του UNWTO, οι παγκόσμιες διεθνείς αφίξεις τουριστών το 2020 ήταν μειωμένες κατά 20% έως 30% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, κάτι που μεταφράζεται σε απώλεια 30-50 δις. δολαρίων στις ταξιδιωτικές δαπάνες από διεθνείς επισκέπτες. Έτσι, η αγορά διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων σημείωσε πτώση το 2020 λόγω των επιπτώσεων του κορωνοϊού σε ολόκληρο τον κόσμο.
Επιπλέον, σύμφωνα με τις ειδήσεις της Travel Daily Media, ο τυφώνας Mangkhut στο Χονγκ Κονγκ και την Κίνα, άφησε μετέωρο τον κλάδο του τουρισμού, της αεροπορίας και των μεταφορών. Ως εκ τούτου, η πιθανότητα φυσικών γεγονότων που μπορούν να συμβούν ανά πάσα στιγμή, είναι αποτρεπτική για το επάγγελμα κατά τα επόμενα χρόνια, περιορίζοντας πιθανώς την ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων.
Ωστόσο, οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες διαφόρων χωρών για την προώθηση του τουρισμού και η κατασκευή ισχυρών τουριστικών υποδομών για την ενίσχυση των εσόδων από τον τουρισμό, είναι μια σημαντική τάση που ωθεί την ανάπτυξη της αγοράς διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων κατά τη διάρκεια της υπό μελέτη περιόδου.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2022, η κυβέρνηση της Ινδίας διέθεσε ένα επιπλέον ποσό 307,12 εκατ. δολαρίων στο Υπουργείο Τουρισμού. Αυτός ο προϋπολογισμός είναι 18,42% υψηλότερος από το 2021-22, και θα χρησιμοποιηθεί από το Υπουργείο Τουρισμού στην ανάπτυξη τουριστικών υποδομών, στο μάρκετινγκ, καθώς και στην προώθηση και τη δημιουργία ικανοτήτων. Ως εκ τούτου, οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες και τα βήματα για την προώθηση του τουρισμού και την ανάπτυξη τουριστικών υποδομών θα λειτουργήσουν ως βασική τάση στην αγορά διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων κατά την περίοδο που μελετάται.
Τέλος, ένα ακόμη παράδειγμα που δείχνει τη δυναμική της αγοράς από το 2020, είναι η εξαγορά 136 εκατ. δολαρίων του Best Day Travel Group από την Despegar, διαδικτυακή ταξιδιωτική εταιρεία με έδρα τη Λατινική Αμερική. Η εν λόγω εξαγορά επιτρέπει στην Despegar να αυξήσει τα έσοδά της κατά 25%, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της στην αγορά ως το κορυφαίο ταξιδιωτικό γραφείο, τόσο στο Μεξικό, όσο και στη Λατινική Αμερική.