Δεν υπάρχει ενιαία, σαφής, εναλλακτική λύση στα βιοκαύσιμα αεροπλάνων που να μπορεί να υποστηρίξει τις πτήσεις σε κλίμακα ισοδύναμη με τη σημερινή χρήση, προειδοποιούν οι επιστήμονες.
Η παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων για την παροχή των «καθαρών μηδενικών» εκπομπών ρύπων του Ηνωμένου Βασιλείου θα απαιτούσε τεράστιες ποσότητες βρετανικής γεωργικής γης ή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές για να συνεχίσουν οι πτήσεις με τα σημερινά επίπεδα.
Αυτό αναφέρουν τα στοιχεί από πρόσφατη έρευνα από την Ακαδημία Επιστημών του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία εκτιμά ότι η κάλυψη της υπάρχουσας ζήτησης αερομεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου εξ ολοκλήρου με ενεργειακές καλλιέργειες θα απαιτούσε περίπου τη μισή γεωργική γη του Ηνωμένου Βασιλείου.
Εν τω μεταξύ, η παραγωγή επαρκούς πράσινου καυσίμου υδρογόνου θα απαιτούσε 2,4-3,4 φορές την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές – αιολική και ηλιακή ενέργεια του Ηνωμένου Βασιλείου το 2020.
Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει δεσμευτεί να κλιμακώσει την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) και να κάνει τις εγχώριες πτήσεις “καθαρές” έως το 2040.
Ενώ τα εναλλακτικά καύσιμα αεροπορικών μεταφορών πιθανότατα θα έχουν αυξημένο κόστος, η συνέχιση με τα παραδοσιακά καύσιμα αεριωθουμένων είναι πιθανό να γίνει ολοένα και πιο ακριβή καθώς επιταχύνεται η απαλλαγή από τον άνθρακα σε άλλους τομείς, σημειώνει η έκθεση.
Παράλληλα, προσδιορίζει «σημαντικές απαιτήσεις έρευνας» για την κλιμάκωση των καθαρών μηδενικών εκπομπών ρύπων καυσίμων, από την αποθήκευση και το χειρισμό, έως τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών CO2 και μη CO2.