Τα ταξίδια “πατάνε γκάζι” με τους ρυθμούς ανάπτυξης να ξεπερνούν την οροφή. Η βιομηχανία προχωρά με ανάκαμψη, εν μέσω πιέσεων από την κρίση κόστους ζωής.
Για να αντιμετωπίσουν την τελευταία καταιγίδα, προορισμοί και ταξιδιωτικοί οργανισμοί αξιοποιούν προϊόντα και υπηρεσίες.
Αυτά είναι επικεντρωμένα σε αξίες, στοχεύοντας όσους αναζητούν μεταμορφωτικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Μετά από τρία χρόνια, τα ταξίδια και ο τουρισμός είναι επιτέλους σε μια θέση όπου κάθε κομμάτι του παζλ είναι στη θέση του.
Οι τελευταίοι από τους περιορισμούς έχουν καταργηθεί κυρίως σε περιοχές όπως η Ασία-Ειρηνικός. Η Κίνα άνοιξε ξανά στον διεθνή τουρισμό από τις 8 Ιανουαρίου 2023, απελευθερώνοντας μια σημαντική πηγή ζήτησης.
Οι δαπάνες
Σύμφωνα με το Μοντέλο Πρόβλεψης Ταξιδιών του Euromonitor, το οποίο ενημερώθηκε το 1ο τρίμηνο του 2023, οι παγκόσμιες δαπάνες εισερχόμενου τουρισμού αναμένεται να φτάσουν το 83% των επιπέδων αιχμής τους το 2019, επιστρέφοντας στην κανονικότητα έως το 2024.
Το Euromonitor αναμένει ότι θα υπάρξει «αργή καύση» στον εξερχόμενο τουρισμό της Κίνας το 1ο τρίμηνο του 2023.
Τα κρούσματα COVID-19 αυξάνονται στο εσωτερικό και οι γεωπολιτικές εντάσεις πυροδοτούνται στο εξωτερικό, με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς να αποκαθίστανται σε μέρη.
Η προσδοκία είναι ότι η άνοδος από την Κίνα θα επιταχύνει από το 2ο τρίμηνο του 2023 και μετά.
Εκτιμάται ότι θα σημειώσει εξαιρετική ανάπτυξη άνω του 400% το 2023 στις δαπάνες εξερχόμενου τουρισμού, παρέχοντας μια πολύ αναγκαία ώθηση για προορισμούς ειδικά στην Ασία-Ειρηνικό.
Η κρίση κόστους ζωής έχει κυριεύσει τον κόσμο οδήγησε σε υψηλό πληθωρισμό δεκαετιών. Θα περιορίσει τις παγκόσμιες δαπάνες εισερχόμενου τουρισμού, με ανάπτυξη 37% το 2023, έχοντας διπλασιαστεί κατά 103% το 2022.
Τουριστικά προϊόντα που βασίζονται σε αξίες
Οι καταναλωτικές αξίες διοχετεύονται σε κάθε πτυχή του τρόπου ζωής τους. Όλο και περισσότερο, η επιλογή του ταξιδιού αντανακλά ενδιαφέροντα, πεποιθήσεις και στάσεις.
Αυτό αποτυπώνεται στην τάση μεικτού ταξιδιού ή bleisure. Οι καταναλωτές επαναπροσδιορίζουν την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Βιώνουν τη χαρά του ταξιδιού, μέσω εργασίας από οπουδήποτε.
Οι προσφορές που βασίζονται σε αξίες, όπως ο αθλητισμός, η ευεξία και ο οικολογικός τουρισμός, αναμένεται να ξεπεράσουν τα τυπικά πακέτα κατά την περίοδο 2023-2027. Η μέση αύξηση της αξίας εκτιμάται άνω του 12% ετησίως.
Στα πακέτα wellness, η εστίαση είναι στην ολιστική ευεξία από τα καταφύγια γιόγκα έως τα ιαματικά λουτρά προορισμού. Η πρόβλεψη είναι να φτάσουν τα 29,3 δις δολάρια το 2023.
Η ευεξία έχει επιδείξει ισχυρή ανθεκτικότητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με μικρότερη μείωση από άλλους τύπους πακέτων το 2020 (65% έναντι -69% αντίστοιχα).
Ο τουρισμός με βάση τη φύση -συμπεριλαμβανομένου του τουρισμού περιπέτειας, του οικοτουρισμού και του ήλιου και της θάλασσας- είναι επίσης δημοφιλής.
Αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 57% όλων των ταξιδιωτικών πακέτων παγκοσμίως μόνο το 2023.
Αυτά τα πακέτα περιλαμβάνουν προορισμούς και δραστηριότητες στην ύπαιθρο, την παραλία και την περιπέτεια.
Η ελκυστικότητα της φύσης και της άγριας φύσης συνεχίζει να αυξάνεται μετά την πανδημία, ως αντίδοτο στην αστικοποίηση και τις νέες υβριδικές πρακτικές εργασίας.
Η υπαρξιακή κρίση οδηγεί το δρόμο στο καθαρό μηδέν
Τα αειφόρα ταξιδιωτικά πακέτα -που αφορούν την περιπέτεια, τον πολιτισμό και την κληρονομιά, τον οικοτουρισμό και την ευεξία- προβλέπεται να ανέλθουν σε 134 δις δολάρια το 2023.
Το μεγαλύτερο μερίδιο των συνολικών πακέτων σε σύγκριση με τα τυπικά προϊόντα μαζικής αγοράς κερδίζει ο ήλιος και η θάλασσα.
Με τα δύο τρίτα των καταναλωτών παγκοσμίως να δηλώνουν ότι θέλουν να έχουν θετικό αντίκτυπο στην καθημερινή τους ζωή, αυτή είναι μια τάση που δίνει προσοχή στον κλάδο.
Το 73,8% των ταξιδιωτικών στελεχών είδαν αυξημένο ενδιαφέρον για τη βιωσιμότητα από τους πελάτες τους το 2022.
Το 57,3% σημείωσε ότι οι πελάτες τους θα πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες. Ανάμεσα σε αυτά είναι η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η αντιστάθμιση του άνθρακα, ή η προμήθεια τοπικών τροφίμων και ποτών.
Ωστόσο, η σύνδεση με την καινοτομία μειώνεται. Μόνο το 47,8% των ταξιδιωτικών στελεχών δηλώνει ότι η εταιρεία τους επενδύει σε βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες ή οδηγεί στον βιώσιμο μετασχηματισμό των back-end λειτουργιών.
Η υιοθέτηση στόχων καθαρών μηδενικών εκπομπών είναι το επόμενο στάδιο του βιώσιμου τουρισμού.
Πλατφόρμες κρατήσεων όπως η Goodwings στη Δανία θέτουν το καθαρό μηδέν στον πυρήνα της προσφοράς του. Η ΕΕ με το δίκτυο των 100 πόλεων NetZero επιχειρεί να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2030.
Παγκόσμιοι γίγαντες της τεχνολογίας, από την Google μέχρι το Skyscanner και το Trip.com, υιοθετούν όλοι μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με τον άνθρακα κατά την κράτηση.
Το κίνημα για την απομάκρυνση των ανθρακούχων εκπομπών και την υιοθέτηση μιας δίκαιης μετάβασης ενισχύεται ολοένα και περισσότερο το 2023, από καταναλωτές, κυβερνήσεις και επιχειρήσεις.