Την κατάσταση για τα ταξίδια και τον τουρισμό αυτή την στιγμή καθώς και τις τάσεις στην βιομηχανία, ανέλυσε από το βήμα της ITB Berlin 2023, η Caroline Bremner, ανώτερη διευθύντρια στο Euromonitor International.

Όπως υπογράμμισε τα τελευταία αποτελέσματα δείχνουν ότι οι διεθνείς τουριστικές δαπάνες αναμένεται να ανακάμψουν στο 85% των επιπέδων του 2019 το 2023, στα 5 τρις δολάρια.

Η ανάπτυξη αναμένεται να μετριαστεί, αλλά θα παραμείνει ισχυρή στο 37% το 2023, σε σύγκριση με την εξαιρετική ανάπτυξη του 107% που απολάμβανε το 2022, χάρη στην υποχώρηση των ταξιδιωτικών περιορισμών σε συνδυασμό με την ισχυρή ζήτηση.

Οι περιοχές που θα ανακάμψουν πιο γρήγορα, είναι μέχρι στιγμής, της Βόρειας Αμερικής, της Δυτικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής – Αφρικής.
Αυτές έχουν οδηγήσει στην ανάκαμψη των δαπανών εισερχόμενου τουρισμού, με την τελευταία να είναι η πρώτη περιοχή που επανέρχεται στα επίπεδα του 2019 το 2022.

Η ανάκαμψη έχει προγραμματιστεί για το 2024 για την πλειονότητα των περιοχών (Ευρώπη, Αμερική, Αυστραλία) με την Ασία-Ειρηνικό να υστερεί, και δεν αναμένεται να επιστρέψει στα κορυφαία επίπεδα μέχρι το 2026, σε ένα βασικό σενάριο.

Ωστόσο, η πρόσφατη επαναλειτουργία της Κίνας μετά την άρση της πολιτικής της για μηδενικό COVID-19 θα δώσει μια ευπρόσδεκτη ώθηση.

Ποιες είναι οι τρέχουσες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις

Η κρίση κόστους ζωής που έχει κατακλύσει τις προηγμένες και αναπτυσσόμενες περιοχές συνεχίζει να επηρεάζει το διακριτικό εισόδημα των καταναλωτών, ωστόσο, προς το παρόν η κλειστή ζήτηση παραμένει ισχυρή και ο παγκόσμιος πληθωρισμός αναμένεται να έχει κορυφωθεί το 2022, αν και παραμένει υψηλό στο 6,5% το 2023.

Οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις αισθάνονται επίσης τον αντίκτυπο των υψηλότερων τιμών για τρόφιμα, ποτά, ενέργεια, καύσιμα και εργασία, μαζί με την αύξηση των επιτοκίων που τα καθιστούν πιο δύσκολα οικονομικά.

Άλλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος περιλαμβάνουν τις εργασιακές σχέσεις και τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού μετά την πανδημία.

 

Ποιοι κλάδοι είναι οι πιο ανθεκτικοί στους αντίθετους ανέμους της οικονομίας

Παγκοσμίως, η ταχύτερη αύξηση των δαπανών εντός προορισμού είναι τα σπα και ο ιατρικός τουρισμός, καθώς η ευημερία των καταναλωτών μετά την πανδημία αναμένεται να παραμείνει κορυφαία προτεραιότητα.

Και οι δύο αυξάνονται στο 11% CAGR την περίοδο 2023-2027. Ενώ τα αφορολόγητα (9%), τα εθνικά πάρκα (8%) και το φαγητό (7%) αναμένεται επίσης να αυξάνονται πάνω από το μέσο όρο ετησίως, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν εμπειρίες από τον πραγματικό κόσμο.

Ποιες είναι οι κορυφαίες τάσεις για το 2023

Οι τρεις κορυφαίες τάσεις μας για το 2023 είναι οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις τώρα που ο ταξιδιωτικός τομέας αντιμετωπίζει μια κρίση κόστους ζωής, αλλά επίσης πρόκειται να επωφεληθεί από το άνοιγμα της Κίνας και την ενίσχυση των κινεζικών εξερχόμενων ταξιδιών.

Βλέπουμε επίσης μια στροφή όσον αφορά τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τομέα για πακέτα, μεταβαίνοντας περισσότερο στον τουρισμό με γνώμονα τις αξίες και τα ενδιαφέροντα, όπως η ευεξία, ο αθλητισμός και η περιπέτεια.

Ο συνεχιζόμενος βιώσιμος και ψηφιακός μετασχηματισμός παραμένει βασική τάση, καθώς ο κλάδος συνεχίζει το ταξίδι προς τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.

Πού υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης

Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες ταξιδιών είναι τα βοηθητικά έσοδα των αεροπορικών εταιρειών όπου οι καταναλωτές χρεώνονται για πρόσθετα, όπως επιπλέον χώρο για τα πόδια ή αποσκευές, αυξάνοντας κατά 12% CAGR 2023-2027.

Τα ιαματικά λουτρά και ο ιατρικός τουρισμός αναμένεται να αυξηθούν κατά 11% το καθένα κατά μέσο όρο, την ίδια περίοδο.

Δεδομένου ότι τα δύο τρίτα των καταναλωτών παγκοσμίως ενδιαφέρονται για την κλιματική αλλαγή και θέλουν να έχουν θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον, η καινοτομία και η δημιουργία βιώσιμων προϊόντων και υπηρεσιών είναι ένας βασικός τομέας ανάπτυξης.

Σε ποια τμήματα καταναλωτών πρέπει να επικεντρωθούν οι προορισμοί

Οι συνδυασμένοι ταξιδιώτες παρουσιάζουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για προορισμούς σε όλο τον κόσμο από το Κέιπ Τάουν, το Μπουένος Άιρες, την Καραϊβική έως το Μπουσάν.

Αυτοί οι ταξιδιώτες συνδυάζουν αναψυχή σε ένα επαγγελματικό ταξίδι. Σύμφωνα με την Euromonitor International, η μικτή ταξιδιωτική αγορά προβλέπεται να ανέλθει σε 350 δις δολάρια μέχρι το 2027.

Ποιες είναι οι ευκαιρίες για ταξιδιωτικές μάρκες και προορισμούς στο metaverse

Αν και το metaverse ως έννοια είναι ακόμα εκκολαπτόμενο, βλέπουμε ήδη ταξιδιωτικές μάρκες και προορισμούς να το ακολουθούν για να δημιουργήσουν καθηλωτικές εικονικές εμπειρίες για τους καταναλωτές.

Τομείς τόσο διαφορετικοί όπως το μάρκετινγκ, η διαφήμιση, η πίστη και οι πληρωμές οφείλονται όλα σε μια μετατροπή ανατροπής τα επόμενα χρόνια.

Πόλεις όπως η Σεούλ έχουν λανσάρει τη δική τους πλατφόρμα μετασύνδεσης για κατοίκους και επισκέπτες.
Το Ελσίνκι έχει δημιουργήσει ένα ψηφιακό δίδυμο τις τελευταίες δεκαετίες και συνεχίζει να αξιοποιεί την πιο πρόσφατη τρισδιάστατη χαρτογράφηση σε συνδυασμό με δυνατότητες τυχερών παιχνιδιών υπολογιστών για την επίτευξη λειτουργικής αποτελεσματικότητας για την επίτευξη καθαρών μηδενικών στόχων.

Θα ανακάμψουν ποτέ τα επαγγελματικά ταξίδια

Οι δαπάνες για τα επαγγελματικά ταξίδια θα ανακάμψουν στα προ κρίσης επίπεδα του 2019 έως το 2024, σύμφωνα με τις δαπάνες για τον τουρισμό αναψυχής.

Μετά την πανδημία, οι υβριδικές πρακτικές εργασίας θα συνεχίσουν να μειώνουν την ανάκαμψη για επαγγελματικά ταξίδια, καθώς οι εικονικές διασκέψεις συνεχίζουν να καταναλώνουν μερίδιο.

Ωστόσο, η μετατροπή του παραδοσιακού επαγγελματικού ταξιδιού σε ταξίδια αναψυχής θα επιτρέψει την πραγματοποίηση περισσότερων μικτών ταξιδιών.

Ο τομέας MICE αναμένεται να στραφεί σε τρισδιάστατους εικονικούς κόσμους, όπως φαίνεται στο metaverse για επαγγελματικές συναντήσεις.

Αυτό θα ισοδυναμούσε με απώλεια 274 εκατομμυρίων επαγγελματικών ταξιδιών μέχρι το 2027 και δυνητικά 36 δις δολάρια προσωπικών δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια που θα μεταβούν σε εικονικές δραστηριότητες επαγγελματικών ταξιδιών στο metaverse.

Ποιος θα είναι ο ταξιδιώτης του μέλλοντος

Καθώς προχωράμε στις επόμενες δεκαετίες, οι Baby Boomers θα αντικατασταθούν τελικά από νεότερες γενιές όπως η Generation Alpha, γενιές του gaming και του metaverse.

Το 2030, προβλέπεται να υπάρχουν 2 δισεκατομμύρια Generation Alpha. Αυτή η γενιά θα μεγαλώσει με την κλιματική έκτακτη ανάγκη ως καθημερινή πραγματικότητα. Θα απαιτήσει μεγαλύτερες ενέργειες από τις κυβερνήσεις, τους προορισμούς και τις ταξιδιωτικές επωνυμίες για να διασφαλιστεί μια δίκαιη και βιώσιμη μετάβαση σε έναν καθαρό μηδενικό κόσμο.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις