Στο εντυπωσιακό αυτό συμπέρασμα κατέληξε έρευνα, που διενήργησαν η BCC Innovation και η Delectatech. ΟΙ ερευνητές μέτρησαν την ψηφιακή ωριμότητα του ισπανικού κλάδου φιλοξενίας, που βελτιώνει τόσο την εμπειρία των πελατών όσο και την αποτελεσματικότητα της εργασίας, όπως συμβαίνει με τη διαχείριση των κρατήσεων.
Η μελέτη αποκάλυψε επίσης ότι μόνο το 42,8% των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων διαθέτουν ιστότοπο. Μάλιστα, το 33,6% όσων βρίσκονται στις πλατφόρμες της Google ή του Tripadvisor δεν ελέγχουν -ούτε καν ενημερώνουν τα δεδομένα τους. Επιπλέον, μόνο το 7,3% κάνει χρήση ψηφιακών κρατήσεων, κάτι που είναι πολύ συνηθισμένο, ειδικά μεταξύ των ηλικιακών γενεών millennial και Z γενιών, που είναι οι πιο ψηφιοποιημένες.
Στα εστιατόρια επίσης είναι πολύ σημαντική η ψηφιοποίηση, καθώς, μεταξύ άλλων, βοηθά στη διαχείριση των αποθεμάτων, κάτι που μπορεί να αποφέρει εξοικονόμηση έως και 30% στο κόστος των τροφίμων, όπως αναφέρει η Last app, μια εταιρεία, που ειδικεύεται στο λογισμικό εστιατορίων.
Επιπλέον, οι εταιρείες στον τομέα των εστιατορίων έχουν μέσο Ψηφιακό Δείκτη Ωριμότητας (IMD) 29,8% με μάξιμουμ το 100%. Βρίσκονται στο δεύτερο επίπεδο σε μια κλίμακα τεσσάρων επιπέδων ψηφιοποίησης, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε η SEGITTUR.
Οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι ένα από τα ενδιαφέροντα οφέλη της ψηφιοποίησης, είτε για εστιατόρια είτε για ξενοδοχεία, είναι η ύπαρξη μιας βάσης δεδομένων στο cloud για πρόσβαση σε αναφορές σε πραγματικό χρόνο από την επιχείρηση.
Έχοντας τα δεδομένα από το cloud, ένα εστιατόριο ή ξενοδοχείο, που ανήκει σε μια αλυσίδα, έχει τη δυνατότητα να συνδέεται και να έχει πρόσβαση σε οποιοδήποτε από αυτά.
Τα στοιχεία, εξάλλου, δείχνουν ότι με τα χρόνια οι καταναλωτές είναι ολοένα και πιο πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για την ευκολία, που παρέχει η ηλεκτρονική παραγγελία και η τεχνολογία παράδοσης στο σπίτι.
Όπως υπογραμμίζεται στη μελέτη, είναι σαφές ότι ο τουριστικός τομέας χρειάζεται ταλέντα για να προσαρμοστεί σε αυτές τις αλλαγές που ζητά η κοινωνία. Τι είδους επαγγελματίες πρέπει να αναζητούν, λοιπόν, τα ξενοδοχεία;
Κυρίως όλα εκείνα τα άτομα, με εξειδικευμένα προφίλ σε ο,τιδήποτε σχετίζεται με την ψηφιοποίηση ξενοδοχείων ως προς την επιχειρηματική εμπειρία και την εμπειρία πελατών. Αυτό περιλαμβάνει εκείνους που έχουν γνώσεις για να αυτοματοποιήσουν τις υπηρεσίες. Επίσης, πρέπει να γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό εμπόριο τόσο από τεχνική άποψη όσο και από εμπορική, αλλά και από άποψη μάρκετινγκ.