Στο 33% θα αυξηθεί την επόμενη δεκαετία ο παγκόσμιος στόλος σε εμπορικά αεροσκάφη, όπως αποκαλύπτει έκθεση της εταιρείας συμβούλων Oliver Wyman. Αναμένεται να φτάσει τις 36.000 έως το 2033, που αντιπροσωπεύει ετήσιο ρυθμό αύξησης 2,9%.
Ο παγκόσμιος στόλος αεροσκαφών γνώρισε σημαντική ανάκαμψη
Σε απάντηση στην αυξανόμενη ζήτηση, οι αεροπορικές εταιρείες απέσυραν παλιά αεροπλάνα και πρόσθεσαν νέα το 2022. Αποτέλεσμα ήταν ο στόλος είχε φτάσει το 98% του μεγέθους του στις αρχές του 2023, σε σχέση με πριν από την πανδημία.
Έτσι, αναμένονται ρεκόρ παραδόσεων αεροσκαφών σε αεροπορικές εταιρείες τα επόμενα δέκα χρόνια, παρά τους τρέχοντες περιορισμούς στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Η εταιρεία συμβούλων προβλέπει την παράδοση 20.600 νέων αεροσκαφών την επόμενη δεκαετία, το πιο στενό αμάξωμα, όπου η ζήτηση είναι πιο σημαντική.
Οι προκλήσεις
Η αεροπορία αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων των ελλείψεων εργατικού δυναμικού σε όλους τους τομείς και τις περιφέρειες της αεροπορίας.
- Στη Βόρεια Αμερική, για παράδειγμα, εκτιμάται ότι ο κλάδος αντιμετωπίζει ήδη την ανάγκη για περισσότερους εμπορικούς πιλότους και μηχανικούς αεροσκαφών σε 18% και 14%, αντίστοιχα.
- Στην Ευρώπη, οι ελλείψεις προσωπικού εδάφους ήταν τόσο έντονες μέχρι το 2022 που ορισμένα αεροδρόμια, όπως το Χίθροου του Λονδίνου και το Schiphol του Άμστερνταμ, έχουν επιβάλει όρια χωρητικότητας.
- Συνολικά, τα στοιχεία δείχνουν ότι η βιομηχανία χρειάζεται περισσότερους εμπορικούς πιλότους και μηχανικούς αεροσκαφών.
Από την άλλη πλευρά, η κλιματική αλλαγή και η ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου είναι όλο και πιο σημαντικά ζητήματα στον κλάδο των αερομεταφορών. Ως αποτέλεσμα, αρκετές ευρωπαϊκές χώρες επεξεργάζονται νομοθεσία για την απαγόρευση των αεροπορικών ταξιδιών μεταξύ αποστάσεων που επιτυγχάνονται με τρένο εντός 2,5 ωρών.
Μία από τις προκλήσεις στον κλάδο των αερομεταφορών είναι η ανάγκη για περισσότερη παραγωγική ικανότητα για βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF). Το SAF παράγει 50% έως 80% λιγότερες εκπομπές από τα παραδοσιακά καύσιμα αεροσκαφών.
Το SAF είναι επί του παρόντος μια δαπανηρή εναλλακτική. Ακόμη και στο καλύτερο σενάριο, η προσφορά του μέχρι το 2030 θα μπορούσε να είναι μόνο 5,4 δις γαλόνια. Ωστόσο, η αεροπορική βιομηχανία θα απαιτούσε 16 δις γαλόνια SAF για να διατηρήσει τις εκπομπές των αεροπορικών εταιρειών στα επίπεδα του 2019.