Οι πτήσεις εσωτερικού στη Γαλλία για ταξίδια που είναι δυνατά σε λιγότερο από δυόμισι ώρες με τρένο υψηλής ταχύτητας απαγορεύονται, όπως προβλέπει κυβερνητικό διάταγμα.
Τα ταξίδια μεταξύ του αεροδρομίου Orly στο Παρίσι και περιφερειών όπως η Νάντη, η Λυών και το Μπορντό θα σταματήσουν.
Ο τελικός αριθμός υπολείπεται των οκτώ δρομολογίων που είχαν προτείνει να περικόψουν οι Γάλλοι βουλευτές. Θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν περισσότεροι προορισμοί εάν βελτιωθούν οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες.
Σύμφωνα με κυβερνητικό διάταγμα οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες στην ίδια διαδρομή πρέπει να είναι συχνές, έγκαιρες και καλά συνδεδεμένες.
Να καλύπτουν τις ανάγκες των επιβατών που διαφορετικά θα ταξίδευαν αεροπορικώς καθώς και να μπορούν να απορροφήσουν την αύξηση του αριθμού των επιβατών.
Οι επιβάτες θα πρέπει να μπορούν να πραγματοποιούν ταξίδια μετάβασης και επιστροφής με τρένο την ίδια ημέρα, έχοντας περάσει οκτώ ώρες στον προορισμό τους.
Αν και η απόφαση συμπεριλήφθηκε σε νόμο για το κλίμα του 2021 και εφαρμόζεται ήδη στην πράξη, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες είχαν ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διερευνήσει εάν ήταν νόμιμη.
Ωστόσο, οι Βρυξέλλες έδωσαν το πράσινο φως τον Δεκέμβριο με την προϋπόθεση ότι τα δρομολόγια μπορούν να ολοκληρωθούν με τρένο σε λιγότερο από δυόμισι ώρες.
Η γαλλική κυβέρνηση είχε ήδη εξασφαλίσει τη συμμόρφωση της Air France με το σχέδιο με αντάλλαγμα ένα πακέτο οικονομικής στήριξης για τον Covid το 2020. Απαγορεύτηκε στους ανταγωνιστές να καλύψουν το κενό.
Ωστόσο, οι επικριτές επεσήμαναν ότι το σημείο αποκοπής είναι μικρότερο από τις περίπου τρεις ώρες που χρειάζονται για να ταξιδέψει κανείς από το Παρίσι στη Μασσαλία με τον σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας.
Ο Laurent Donceel, προσωρινός επικεφαλής του ομίλου Αεροπορικές Εταιρείες της Ευρώπης (A4E), δήλωσε ότι «η απαγόρευση αυτών των ταξιδιών θα έχει μόνο ελάχιστες επιπτώσεις» στην παραγωγή CO2.
Πρόσθεσε ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει αντ ‘αυτού να υποστηρίξουν «πραγματικές και σημαντικές λύσεις» στο ζήτημα παρά «συμβολικές απαγορεύσεις».
Τα μέτρα αποτελούν μέρος ενός νόμου για το κλίμα που θεσπίστηκε πριν από δύο χρόνια σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της χώρας.
Οι Γάλλοι πολιτικοί συζητούν επίσης πώς να μειώσουν τις εκπομπές από τα ιδιωτικά αεροσκάφη.