Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών | Στις πρώτες επιλογές των τουριστών από τις μακρινές αγορές η Ελλάδα

Από την Χριστίνα Λαΐνοπούλου Πηγή φωτό: Pixabay

29
Ψηλά στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από μακρινές αγορές όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Βραζιλία και η Αυστραλία είναι και το 2023 η Ελλάδα, όπως προκύπτει από το πιο πρόσφατο Ταξιδιωτικό Βαρόμετρο Μακρινών Αγορών, που δημοσίευσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών, ETC και την Eurail BV, αποκαλύπτοντας την πρόθεση ταξιδιών των μακρινών αγορών για την Ευρώπη για την ταξιδιωτική περίοδο Μάιος – Αύγουστος 2023. Η έρευνα βασίζεται σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.000 ερωτηθέντων από κάθε αγορά (Αυστραλία, Καναδάς, Βραζιλία, Κίνα, Ιαπωνία και ΗΠΑ).

Ειδικότερα, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο δημοφιλέστερο προορισμό των Αμερικανών ταξιδιωτών στην Ευρώπη, με μερίδιο προτιμήσεων 12%. Κορυφαία επιλογή τους είναι η Γαλλία και ακολουθούν η Ιταλία, το Ην. Βασίλειο, η Γερμανία και η Ισπανία.

Στις προτιμήσεις των Αυστραλών, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο δημοφιλέστερο προορισμό συγκεντρώνοντας μερίδιο 18%, με πρώτη επιλογή τη Γαλλία και ύστερα το Ην. Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία.

Οι Βραζιλιάνοι ταξιδιώτες προκρίνουν τα ταξίδια στην Πορτογαλία με μερίδιο 42% με την Ελλάδα να συγκεντρώνει 13% και να βρίσκεται στην έκτη θέση. Δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός τους είναι η Γαλλία και ακολουθούν η Ιταλία, η Ισπανία και η Γερμανία.

Τέλος, οι Καναδοί ταξιδιώτες κατατάσσουν την Ελλάδα στην πέμπτη θέση της κατάταξης των δημοφιλέστερων προορισμών τους φέτος, με μερίδιο 18%. Πρώτος προορισμός προτίμησης είναι η Γαλλία και ακολουθούν η Ιταλία, το Ην. Βασίλειο, η Ισπανία και η Γερμανία (επίσης στην πέμπτη θέση, με μερίιδο 18%).

Πάνω από το 50% των Κινέζων, Βραζιλιάνων, Αυστραλών, Καναδών και Αμερικανών ταξιδιωτών δήλωσαν την αισιοδοξία τους για ταξίδια στο εξωτερικό. Η Ευρώπη παραμένει κορυφαία επιλογή τους για μακρινά ταξίδια κατά την περίοδο που εξετάζει το βαρόμετρο, ενώ σχεδόν οι μισοί εξ όσων σχεδιάζουν ταξίδια στη γηραιά ήπειρο είναι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες, τονίζοντας την ικανότητα της Ευρώπης να διατηρεί θετική φήμη, να ικανοποιεί τους επισκέπτες της και να τους πείθει να επιστρέψουν.

Ωστόσο, οι χαμηλές τιμές αποτελούν πια βασικό παράγοντα επιλογής διακοπών για τους ταξιδιώτες, με το 32% να αναφέρει ότι θα επιλέξει τον επόμενο ευρωπαϊκό προορισμό βάσει του κόστους των εμπειριών που προσφέρονται εκεί.

Η Κίνα και η Βραζιλία είναι οι δύο αγορές με την υψηλότερη πρόθεση να ταξιδέψουν στην Ευρώπη βραχυπρόθεσμα. Στην Κίνα, το 73% των ερωτηθέντων θέλει να επισκεφθεί την Ευρώπη το καλοκαίρι. Από αυτούς τους ταξιδιώτες, περίπου το 52% επέδειξαν ισχυρή βεβαιότητα για την υλοποίηση των σχεδίων τους.

Στη Βραζιλία, το 52% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σκοπεύει να επισκεφθεί την Ευρώπη τους επόμενους μήνες, εκ των οποίων το 32% εξέφρασε μεγάλη πιθανότητα.

Στην Αυστραλία, τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες, το ταξιδιωτικό συναίσθημα είναι σχετικά παρόμοιο, με το 38%, το 37% και το 36% των ερωτηθέντων, αντίστοιχα, να σκοπεύουν να επισκεφθούν την Ευρώπη. Το θετικό συναίσθημα οφείλεται κυρίως σε άτομα έως 50 ετών.

Η Ιαπωνία δείχνει την πιο αδύναμη ταξιδιωτική πρόθεση, με μόνο το 26% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει να ταξιδέψει εκτός της Ανατολικής Ασίας και μόνο το 15% από αυτούς να σκοπεύει να ταξιδέψει στην Ευρώπη.

Η σχέση ποιότητας/τιμής έχει παγιωθεί ως βασικό κριτήριο για τους ταξιδιώτες, με το οποίο σταθμίζουν τις επιλογές προορισμού στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, το κόστος των τοπικών τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών έχει κατά 10% αυξημένη σημασία σε σύγκριση με τα καλοκαίρια του 2021 και του 2022.

Τα τρία κορυφαία κριτήρια για την επιλογή προορισμού είναι πλέον η αντιληπτή ασφάλεια (39%), οι τουριστικές εγκαταστάσεις (35%) και οι προσιτές τιμές των ταξιδιωτικών υπηρεσιών (32%). Η μείωση των εξόδων αγορών (37%) είναι η κορυφαία στρατηγική προϋπολογισμού για τους ταξιδιώτες στο εξωτερικό. Οι επισκέπτες εξοικονομούν χρήματα επίσης κάνοντας κράτηση για πακέτα all-inclusive (30%), χρησιμοποιώντας προγράμματα επιβράβευσης και κάνοντας κράτηση σε φθηνότερα καταλύματα (και τα δύο από 30%), καθώς και γευματίζοντας σε λιγότερο ακριβά εστιατόρια ή επιλέγοντας self-catering (26% ).

Επιπλέον, η ύπαρξη οροσήμων διεθνούς φήμης (29%) εξακολουθεί να έχει σημαντικό βάρος για τους επισκέπτες μεγάλων αποστάσεων κατά την επιλογή ταξιδιωτικού προορισμού. Ωστόσο, η σημασία τους είναι πλέον εφάμιλλη των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στον προορισμό (30%). Αυτό υποδηλώνει μια αυξανόμενη ευαισθητοποίηση μεταξύ των ταξιδιωτών για τους περιορισμούς που επιβάλλουν οι ακραίες καιρικές συνθήκες.

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το 21% των ερωτηθέντων δίνει προτεραιότητα σε προορισμούς που προστατεύουν τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά τους. Ωστόσο, μόνο το 15% θεωρεί σημαντική την επίσκεψη λιγότερο πολυσύχναστων προορισμών, γεγονός που δείχνει μια κάπως αμφιλεγόμενη στάση σε επίπεδο βιωσιμότητας.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις