Η Ευρώπη παραμένει κορυφαία επιλογή για διακοπές για το 50% ταξιδιωτών μεγάλων αποστάσεων από Κίνα, Βραζιλία, Αυστραλία, Καναδά και ΗΠΑ από τον Μάιο έως τον Αύγουστο 2023.
Αυτό δείχνει το πιο πρόσφατο Long-Haul Travel Barometer (LHTB) που δημοσιεύτηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC), και την Eurail BV.
Το LHTB μετρά την πρόθεση σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού (Αυστραλία, Καναδάς, Βραζιλία, Κίνα, Ιαπωνία και ΗΠΑ) να ταξιδέψουν σε μεγάλες αποστάσεις και συγκεκριμένα στην Ευρώπη.
Η θέση της Ελλάδας
- Η Ελλάδα βρίσκεται έκτη στις προτιμήσεις των Αυστραλών ταξιδιωτών για διακοπές στην Ευρώπη, συγκεντρώνοντας μερίδιο 18%.
- Στην ίδια θέση με τους πιο περιζήτητους ευρωπαϊκούς προορισμούς βρίσκεται η Ελλάδα και για ταξιδιώτες από Βραζιλία (13%).
- Για ταξιδιώτες από Καναδά η Ελλάδα είναι στην πέμπτη θέση και από τις ΗΠΑ είναι στην έκτη θέση.
Όπως αποκαλύπτει η ETC, σχεδόν οι μισοί από αυτούς που σχεδιάζουν να επισκεφθούν την περιοχή είναι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες.
Αυτό δείχνει την ικανότητα της Ευρώπης να καλλιεργεί θετική φήμη, να ικανοποιεί τους ταξιδιώτες και να τους δελεάζει να επιστρέψουν.
Ωστόσο, η οικονομική προσιτότητα έχει γίνει βασικός παράγοντας για τους ταξιδιώτες.
Το 32% θα επιλέξει το επόμενο ευρωπαϊκό μέρος διακοπών του με βάση το κόστος των εμπειριών που προσφέρονται στον προορισμό.
Οι αγορές μεγάλων αποστάσεων ανακάμπτουν αργά αλλά σταθερά
«Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε τις αγορές μεγάλων αποστάσεων να ανακάμπτουν αργά αλλά σταθερά, με την Κίνα επιτέλους ανοιχτή στον κόσμο, τονίζει ο ο Miguel Sanz, Πρόεδρος της ETC.
Ωστόσο, η Ευρώπη πρέπει να είναι επιφυλακτική για άλλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε ως κλάδος, δηλαδή τον πληθωρισμό και το κόστος ζωής.
Όπως μπορούμε να δούμε από αυτή την έρευνα, η οικονομική προσιτότητα έχει γίνει βασικό ζήτημα για τους ταξιδιώτες που σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ευρώπη.
Ταυτόχρονα, δεν πρέπει να παραιτηθούμε από τις δεσμεύσεις για βιωσιμότητα. Η ενημέρωση των ταξιδιωτών για πιο υπεύθυνες ταξιδιωτικές επιλογές στην Ευρώπη θα πρέπει να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τους ευρωπαϊκούς προορισμούς και τις επιχειρήσεις».
Κινέζοι και Βραζιλιάνοι, πιο πρόθυμοι για ευρωπαϊκές διακοπές αυτό το καλοκαίρι
Η Κίνα και η Βραζιλία είναι οι δύο αγορές με την υψηλότερη πρόθεση να ταξιδέψουν στην Ευρώπη βραχυπρόθεσμα.
Στην Κίνα, το 73% ελπίζει να επισκεφθεί την περιοχή το καλοκαίρι. Αυτό το επίπεδο διασφάλισης ανάγεται στους πρώτους μήνες του 2020 πριν από την κρίση του Covid-19.
Από αυτούς τους ταξιδιώτες, περίπου το 52% επέδειξαν ισχυρή βεβαιότητα για την υλοποίηση των σχεδίων τους.
Στη Βραζιλία, το 52% σκοπεύει να επισκεφθεί την Ευρώπη τους επόμενους μήνες, εκ των οποίων το 32% εξέφρασε μεγάλη πιθανότητα.
Στην Αυστραλία, τον Καναδά και τις ΗΠΑ, το ταξιδιωτικό συναίσθημα είναι σχετικά παρόμοιο. Το 38%, το 37% και το 36% αντίστοιχα, να σκοπεύει να ταξιδέψει στην Ευρώπη μεταξύ Μαΐου-Αυγούστου 2023.
Το θετικό συναίσθημα οφείλεται κυρίως σε άτομα κάτω της ηλικίας των 50 ετών.
Η Ιαπωνία παρουσιάζει την πιο αδύναμη ταξιδιωτική πρόθεση, με μόνο το 26% να σχεδιάζει να ταξιδέψουν εκτός της Ανατολικής Ασίας και μόνο το 15% από αυτούς σκοπεύει να ταξιδέψουν στην Ευρώπη.
Η εύρεση φθηνότερων επιλογών αποκτά μεγάλη σημασία για τους ταξιδιώτες
Η σχέση ποιότητας/τιμής έχει παγιωθεί ως βασικό κριτήριο για τους ταξιδιώτες, καθώς σταθμίζουν τις επιλογές προορισμού στην Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, το κόστος των τοπικών τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών έχει αυξηθεί κατά 10% σε σημασία σε σύγκριση με τα καλοκαίρια του 2021 και του 2022.
- Τα τρία κορυφαία κριτήρια για την επιλογή προορισμού είναι πλέον η αντιληπτή ασφάλεια (39%), οι τουριστικές εγκαταστάσεις (35%) και προσιτές τιμές των ταξιδιωτικών υπηρεσιών (32%).
- Η μείωση των εξόδων αγορών (37%) είναι η κορυφαία στρατηγική προϋπολογισμού για τους ταξιδιώτες στο εξωτερικό.
- Οι επισκέπτες μειώνουν επίσης τις τιμές κάνοντας κράτηση σε πακέτα all-inclusive (30%), χρησιμοποιώντας προγράμματα επιβράβευσης και κρατώντας φθηνότερα καταλύματα (και τα δύο 30%), καθώς και τρώγοντας σε λιγότερο ακριβά εστιατόρια ή επιλέγοντας επιλογές για self-catering (26%).
Οι καιρικές συνθήκες σε εξέχουσα θέση στην επιλογή προορισμού
- Οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες στον προορισμό είναι σημαντικές (30%). Αυτό υποδηλώνει μια αυξανόμενη ευαισθητοποίηση μεταξύ των ταξιδιωτών για τους περιορισμούς που επιβάλλουν οι ακραίες καιρικές συνθήκες.
- Τα διεθνούς φήμης αξιοθέατα εξακολουθούν να έχει βάρος για τους επισκέπτες μεγάλων αποστάσεων στην επιλογή ταξιδιωτικού προορισμού (29%).
- Με αυξανόμενη εστίαση στη βιωσιμότητα, το 21% δίνει προτεραιότητα σε περιοχές που προστατεύουν τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά τους.
- Μόνο το 15% θεωρεί σημαντική την επίσκεψη σε λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς, γεγονός που δείχνει μια κάπως αμφιλεγόμενη άποψη, σε σχέση με την βιωσιμότητα.