Βάρος στις διανυκτερεύσεις εναλλακτικών καταλυμάτων, δίνει η Booking.com. Αυτό επισήμανε μεταξύ άλλων ο Glenn Fogel διευθύνων σύμβουλος της Booking Holdings, μιλώντας με οικονομικούς αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Βάρος στις διανυκτερεύσεις εναλλακτικών καταλυμάτων
- Κατά το πρώτο τρίμηνο, οι διανυκτερεύσεις εναλλακτικών καταλυμάτων στην Booking.com αυξήθηκαν κατά περίπου 45% σε ετήσια βάση.
- Αντιπροσώπευαν περίπου το 33% των συνολικών διανυκτερεύσεων δωματίων της μάρκας, μια αύξηση δύο ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Αν και είναι ικανοποιημένος με την πρόοδο της εταιρείας στην ανάπτυξη της προσφοράς καταχωρήσεων εναλλακτικών καταλυμάτων, δήλωσε ότι υπάρχει ακόμη σημαντικός χώρος για ανάπτυξη.
“Βλέπουμε συνεχή δυναμική και όσον αφορά την αύξηση της προσφοράς τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στις ΗΠΑ για τα εναλλακτικά καταλύματα, με τις παγκόσμιες καταχωρίσεις να φτάνουν περίπου τα 6,7 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου, το οποίο είναι περίπου 2% υψηλότερο από το τέλος του 2022”, δήλωσε ο Glenn Fogel.
Πώς θα επωφεληθεί η Booking Holdings από την τεχνητή νοημοσύνη
Παράλληλα με τις προσπάθειες της εταιρείας να οικοδομήσει την επιχείρηση εναλλακτικών καταλυμάτων μίλησε και για τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη.
Ο Glenn Fogel δηλώνει σίγουρος για την ικανότητα της Booking Holdings να επωφεληθεί από την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης. Στόχος είναι η βελτίωση τόσο της εμπειρίας των πελατών όσο και της λειτουργικής παραγωγικότητας.
Ανέφερε ότι η πολυετής εμπειρία της εταιρείας με την παραδοσιακή τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση, το αποθετήριο ταξιδιωτικών δεδομένων και η ομάδα εμπειρογνωμόνων AI την τοποθετούν σε ισχυρή θέση.
Συγκεκριμένα, δήλωσε ότι πιστεύει πώς τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα μπορούν να βελτιώσουν τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες αναζητούν, κάνουν κρατήσεις και βιώνουν τα ταξίδια.
Όπως είπε “μερικές ενδιαφέρουσες δυνατότητες είναι η διαδραστική δημιουργία δρομολογίων και η απάντηση στις ερωτήσεις των ταξιδιωτών, ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν μαζί μας σε αυτό το όραμα του συνδεδεμένου ταξιδιού, ο τρόπος με τον οποίο είστε πραγματικά σε θέση να αναδημιουργήσετε αυτόν τον ανθρώπινο ταξιδιωτικό πράκτορα σε κάτι που είναι στην πραγματικότητα ένας αυτοματοποιημένος παίκτης, αλλά που κάνει πολύ καλύτερα από ό,τι έκανε μια μηχανή στο παρελθόν”.
Τα εμπορικά σήματα της Booking Holdings Kayak και OpenTable ήταν δύο από τις πρώτες εταιρείες που δημιούργησαν plugins για το ChatGPT της OpenAI.
Ο Glenn Fogel δήλωσε ότι ορισμένα από τα άλλα εμπορικά σήματα της εταιρείας αναπτύσσουν τρόπους ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στις δικές τους προσφορές.
Όταν ρωτήθηκε αν έχει ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των ιδιόκτητων δεδομένων της εταιρείας, δήλωσε ότι “εξετάζουμε πολύ προσεκτικά και πιστεύω ότι θα υπάρξουν πολλές ενδιαφέρουσες ρυθμίσεις σε αυτόν τον τομέα. Κανείς δεν γνωρίζει ακόμη την απάντηση”.
Δαπάνες μάρκετινγκ της Booking Holdings
Η Booking Holdings διέθεσε επίσης σημαντικά περισσότερα χρήματα στο μάρκετινγκ το πρώτο τρίμηνο φέτος σε σύγκριση με το 2022. Δαπάνησε 1,5 δις δολάρια φέτος έναντι 1,1 δις δολαρίων πέρυσι.
Οι δαπάνες μάρκετινγκ ως ποσοστό των ακαθάριστων κρατήσεων ήταν περίπου 30 μονάδες βάσης χαμηλότερες από το α’ τρίμηνο του 2022, λόγω της υψηλότερης απόδοσης των πληρωμένων καναλιών και του υψηλότερου μείγματος άμεσων επιχειρήσεων.
Οικονομικά στοιχεία πρώτου τρίμηνου της Booking Holdings
Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η Booking Holdings ξεπέρασε τις προσδοκίες, καθώς τόσο οι ακαθάριστες κρατήσεις όσο και οι διανυκτερεύσεις δωματίων έφτασαν στα υψηλότερα τριμηνιαία επίπεδα που έχουν σημειωθεί ποτέ.
Οι ακαθάριστες ταξιδιωτικές κρατήσεις -η συνολική αξία τους σε δολάρια χωρίς τις ακυρώσεις- ήταν 39,4 δις δολάρια, στο +44% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022 και 15 δις δολάρια περισσότερα από το πρώτο τρίμηνο του 2019, πριν από την πανδημία.
- Οι κρατήσεις διανυκτερεύσεων δωματίων αυξήθηκαν κατά 38% σε ετήσια βάση σε 274 εκατομμύρια.
- Οι ημέρες ενοικίασης αυτοκινήτων αυξήθηκαν σχεδόν 23%.
- Τα αεροπορικά εισιτήρια – στρατηγική προτεραιότητα για την εταιρεία – αυξήθηκαν περισσότερο από 73%.
Τα συνολικά έσοδα του πρώτου τριμήνου ανήλθαν σε 3,8 δις δολάρια, έναντι 2,7 δις δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2022 και 2,8 δις δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2019.
Το προσαρμοσμένο EBITDA του τριμήνου ανήλθε σε 586 εκατ. δολάρια, αυξημένο κατά 89% σε ετήσια βάση, και τα καθαρά κέρδη ήταν 266 εκατ. δολάρια έναντι καθαρών ζημιών 700 εκατ. δολαρίων το α’ τρίμηνο του 2022.
Για την Booking.com, η δραστηριότητα της εφαρμογής κινητής τηλεφωνίας αντιπροσώπευε περίπου το 45% των συνολικών διανυκτερεύσεων δωματίων, παρόμοια με το τέταρτο τρίμηνο του 2022.
Περίπου το 45% των κρατήσεων διεκπεραιώθηκε μέσω της πλατφόρμας πληρωμών της εταιρείας, από 34% το πρώτο τρίμηνο του 2022.
“Η εστίαση μας παραμένει στη συνέχιση της βελτίωσης της προσφοράς μας τόσο προς τους συνεργάτες μας στον τομέα της προσφοράς όσο και προς τους ταξιδιώτες και είμαι ενθαρρυμένος από την πρόοδο που συνεχίζουν να σημειώνουν οι ομάδες μας”, δήλωσε ο Glenn Fogel.