Διακοπές φιλοξενούμενοι σε φίλους ή συγγενείς (26%), στα εξοχικά τους (22%) και σε ενοικιαζόμενα δωμάτια (20%) θα κάνουν φέτος οι Έλληνες, αντί για κάποιο ξενοδοχείο αναζητώντας οικονομικότερες λύσεις.
Αυτό αποκαλύπτει μεταξύ άλλων έρευνα από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).
Όπως επισημαίνεται 4 στους 10 θα μαγειρεύουν στο κατάλυμα για να γλυτώσουν χρήματα, ενώ μειωμένη 15% είναι η δαπάνη τους για τις φετινές διακοπές.
- Tο 45% μαγειρεύει συχνά στη διάρκεια των διακοπών, για να μειώσει τη δαπάνη σε εστίαση.
- Το 66% επισκέπτεται συχνά καταστήματα τροφίμων όπως σουπερμάρκετ κάτι που δείχνει και πάλι μία τάση εξοικονόμησης χρημάτων.
- Το 53% αγοράζει τοπικά προϊόντα.
- Το 16% αγοράζει προϊόντα άλλων τύπων στις διακοπές του, όπως αναμνηστικά είδη, ρούχα, παπούτσια, κοσμήματα, παιχνίδια κλπ.
Η μέση δαπάνη για αγορές στις διακοπές
- Η μέση δαπάνη για αγορές προϊόντων στις διακοπές εκτιμάται στα 230 ευρώ.
- Από αυτά τα 118 ευρώ (δηλαδή το 51%) αφορούν αγορές τροφίμων εκτός εστίασης, όπως π.χ. αγορές από το σουπερμάρκετ, για μαγειρική στο κατάλυμα ή για απευθείας κατανάλωση π.χ. στην παραλία.
- Τα 52 ευρώ αφορούν αγορές τουριστικών ειδών, όπως αναμνηστικά είδη. Τα 59 ευρώ αγορές άλλων προϊόντων, όπως ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια, κοσμήματα καθώς οι καταναλωτές εντάσσουν την αγοραστική εμπειρία στην καθημερινότητα των διακοπών τους.
Με βάση αυτά τα στοιχεία, η εγχώρια τουριστική δαπάνη από τον εσωτερικό τουρισμό εκτιμάται στα 380 εκατ. ευρώ.
Μειωμένη 15% η δαπάνη για διακοπές
Η δαπάνη τους για τις φετινές διακοπές εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένη 15%. Ο μεγαλύτερος αρνητικός παράγοντας είναι το μειωμένο εισόδημα λόγω των ανατιμήσεων των προϊόντων με αύξηση από 63% σε 69%, ακολουθεί το κόστος μεταφορικών με μείωση από 52% σε 43%, το αυξημένο κόστος διαμονής με αύξηση από 23% σε 38% και το μειωμένο εισόδημα λόγω κόστους ενέργειας με μείωση από 50% σε 37%.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι παρά τα προβλήματα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού θα κάνει διακοπές και σημαντικές αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αλλά με μειωμένη δαπάνη, κάτι που είναι αποτέλεσμα και της ευρύτερης τάσης για εξοικονόμηση χρημάτων.
Σύνταξη tourismtoday.gr