Πρωταγωνίστρια μέχρι στιγμής στην κυρίως καλοκαιρινή περίοδο, δηλαδή αυτή που ξεκίνησε αρχές Μαΐου, εμφανίζεται η Αθήνα, με τις αφίξεις από το εξωτερικό να παρουσιάζονται αυξημένες κατά 24,8% σε σχέση με πέρυσι και 9,1% σε σχέση με το 2019. Ανοδικά φαίνεται πως κινούνται φέτος και η Κρήτη, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Σκιάθος, η Κως, η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά, αλλά και η Θεσσαλονίκη. Αντιθέτως, Μύκονος και Σαντορίνη φλερτάρουν με την ύφεση. Υψηλές τιμές, κακός καιρός, βραχυχρόνιες μισθώσεις, υπερτουρισμός και αρνητική δημοσιότητα αναφέρονται ως δυσμενείς παράμετροι γι’ αυτούς τους προορισμούς.
Σε κάθε περίπτωση, ξενοδόχοι κι άλλοι επιχειρηματίες της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας δηλώνουν στην «Καθημερινή» συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι η φετινή χρονιά θα είναι τουλάχιστον εξίσου καλή με την περυσινή και ενδεχομένως να επιφυλάσσει θετικές εκπλήξεις κατά τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο.
Στη Μύκονο όμως –και σε μικρότερο βαθμό στη Σαντορίνη– η κίνηση τον Μάιο παρουσιάστηκε σημαντικά χαμηλότερη από τον αντίστοιχο μήνα του 2022 και συγκεκριμένα κατά 17,5% και 3,2% αντίστοιχα. Τα στοιχεία αυτά αφορούν την κίνηση στα δύο αεροδρόμια και σε μεγάλο βαθμό προσομοιάζουν με τα αντίστοιχα δεδομένα από την ακτοπλοϊκή κίνηση. Στις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου η Σαντορίνη φαίνεται να επανέρχεται στα αντίστοιχα περυσινά επίπεδα, ενώ η υστέρηση στη Μύκονο να μειώνεται πέριξ του 15%.
Ωστόσο, ξενοδοχειακές μονάδες της Μυκόνου μιλούν για κρατήσεις έως και 40% λιγότερες σε σχέση με πέρυσι. Αν και πολλοί σπεύδουν να αποδώσουν την πίεση αυτή στην αρνητική δημοσιότητα των τελευταίων μηνών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό γύρω από τις αποκαλύψεις πολεοδομικών και άλλων παραβάσεων που έχουν διαπιστωθεί, στην πραγματικότητα δύο άλλες παράμετροι ενδέχεται να ενοχοποιούνται περισσότερο για την ύφεση αυτή, ειδικά στη Μύκονο: οικονομολόγοι που παρατηρούν την εξέλιξη της ταξιδιωτικής κίνησης στο νησί επισημαίνουν πως έχει προσεγγιστεί το σημείο ελαστικότητας της ζήτησης στις τιμές.
Γεγονός που σημαίνει πως οι αεροπορικές επιχειρήσεις βλέπουν χαμηλότερη δυναμική σε σχέση με πέρυσι. Και στη Σαντορίνη, όμως, ο προγραμματισμός των αεροπορικών θέσεων για την περίοδο από τα τέλη Μαρτίου έως τα τέλη Οκτωβρίου προβλέπει 18,9% λιγότερες θέσεις. Μάλιστα η μείωση φθάνει το 21,2% τον Αύγουστο.