Δεν υπάρχει πιο πολυτελής (και ακριβή) πλευρά της Ελλάδας από τη Μύκονο, με τα σοκάκια της να γεμίζουν με επισκέπτες που φορούν υψηλή ραπτική και με τα κατάλευκα σπίτια της να φιλοξενούν πανάκριβα κοκτέιλ μπαρ.
Έτσι ξεκινά ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας Telegraph η οποία προστίθεται στα διεθνή μέσα ενημέρωσης που στηλιτεύουν μια πιο «άσχημη» πλευρά του πασίγνωστου Ελληνικού νησιού που κάθε καλοκαίρι αποτελεί το επίκεντρο του διεθνούς τζετ σετ.
Η Μύκονος πάντα επιδίωκε να απευθυνθεί στο «κοινό της σαμπάνιας», όμως πλέον πληρώνει το τίμημα, τονίζει η Telegraph.
Η Μύκονος, το πολυαγαπημένο νησί της Τζάκι Ωνάση, εμφανίζει τις πρώτες ενδείξεις ότι αρχίζει να χάνει την αίγλη της. Οι αφίξεις παρουσιάζουν μείωση 29% έναντι του 2019, σε αντίθεση με άλλους Ελληνικούς προορισμούς όπως η Ρόδος και ακόμα και η Θεσσαλονίκη, όπου οι αφίξεις παρουσιάζουν σημαντική αύξηση.
Σύμφωνα με τη συντάκτρια της Telegraph, Heidi Fuller-Love, η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη. Η Μύκονος μπορεί να ήταν παράδεισος πριν από μερικές δεκαετίες αλλά σήμερα πολλοί Έλληνες, και όλο και περισσότεροι διεθνείς επισκέπτες, την θεωρούν μια παγίδα χρημάτων.
Η συντάκτρια της βρετανικής εφημερίδας κάνει αναφορά στο εστιατόριο DK Oyster όπου οι πελάτες συστηματικά παραπονούνται για εξωφρενικές τιμές. Το περασμένο καλοκαίρι, δύο τουρίστες ισχυρίστηκαν ότι ο λογαριασμός για δύο smoothie και ένα πιάτο αστακομακαρονάδα ήρθε… 600 ευρώ, ενώ άλλοι κλήθηκαν να πληρώσουν 200 ευρώ για ένα πιάτο τσιπς.
Οι οδηγοί ταξί στο νησί φέρονται να προειδοποιούν τους επισκέπτες να αποφεύγουν τις επιχειρήσεις στο παραλιακό μέτωπο, το οποίο συγκεντρώνει μόλις 2 αστέρια στην Tripadvisor. Ωστόσο, ο ιδιοκτήτης Δημήτρης Καλαμαράς, υπερασπίζεται την τιμολογιακή πολιτική της επιχείρησής του αναφέροντας ότι απλώς είναι εκτός προϋπολογισμού για μερικούς επισκέπτες.
Η συντάκτρια της Telegraph αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η Μύκονος πληρώνει το φιλοχρήματο χαρακτήρα της, και ότι γειτονικά νησιά όπως η Πάρος προσφέρουν πλούσια νυχτερινή ζωή στο μισό κόστος.
Άλλοι παράγοντες ενδεχομένως να επηρεάζουν επίσης τη μείωση του ενδιαφέροντος για τη Μύκονο. Ειδήσεις για την άναρχη ανοικοδόμηση και τις παράνομες κατασκευές κάνουν το γύρο του διαδικτύου, ενώ το ζήτημα ενδέχεται να οφείλεται απλώς στα νέα οικονομικά δεδομένα της κρίσης του κόστους ζωής.
Η Thomas Cook καταγράφει στους ταξιδιώτες αποφυγή των ακριβών προορισμών της, όπως η Μύκονος, και στροφή προς πιο οικονομικούς. Η EasyJet καταγράφει επίσης αύξηση της ζήτησης για Τυνησία και Μαρόκο όπου τα πακέτα all in συχνά προσφέρονται στη μισή τιμή σε σύγκριση με τα αντίστοιχα για Μεσογειακούς προορισμούς.
Όπως δήλωσε ο κ. Θανάσης Μούγιος από την εταιρία ενοικίασης πολυτελών βιλών, Kinglike Concierge, η μέση αξία κράτησης έχει αυξηθεί αλλά ο αριθμός των κρατήσεων έχει μειωθεί, σε σύγκριση με το 2022. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό σημαίνει ότι μόνο οι ταξιδιώτες πολύ υψηλών εισοδημάτων μπορούν να καλύψουν τα υψηλά κόστη στο νησί σε περίοδο εξαιρετικά υψηλού πληθωρισμού.