Μείωση των διεθνών αφίξεων στα αεροδρόμια της Μυκόνου και της Σαντορίνης καταγράφεται τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο, σε σύγκριση με τους ίδιους μήνες του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport Greece.
Αναλυτικά:
Τον Απρίλιο
Στη Σαντορίνη οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις ανήλθαν σε 62.922 έναντι 67.210 τον Απρίλιο του 2022 (-6,4%)
Στη Μύκονο οι αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό ήταν 21.806 από 30.760 πέρυσι (-29,1%)
Τον Μάιο
Στη Σαντορίνη οι αφίξεις έφτασαν στις 147.424 από 152.295 (-3,2%) τον Μάιο του 2022
Στη Μύκονο αφίχθησαν 67.121 διεθνείς επιβάτες έναντι 81.323 τον περυσνό Μάιο (-17,5%)
Τον Ιούνιο
Οι απώλειες στη Σαντορίνη ήταν της τάξης του 10,1% (239.508 έναντι 266.388 πέρυσι)
Στη Μύκονο οι διεθνείς αφίξεις ήταν 182.964 έναντι 194.941 τον Ιούνιο του 2022 (-6,1%)
Συνολικά στο ά εξάμηνο οι απώλειες των διεθνών αφίξεων ανήλθαν σε 7,2% στη Σαντορίνη και 11,4% στη Μύκονο.
Η εικόνα διαφοροποιείται στη Σαντορίνη εάν συνυπολογισθούν οι αεροπορικές αφίξεις από τις εσωτερικές πτήσεις, που “βγάζουν” θετικό πρόσημο κατά 8,3% στο σύνολο των αφίξεων από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο έναντι του αντίστοιχου εξαμήνου του 2022. Στη Μύκονο, μαζί με τις εσωτερικές αεροπορικές αφίξεις, η μείωση στο α΄εξάμηνο περιορίζεται στο 4,2%.
Τα στοιχεία αυτά προφανώς πρέπει να προβληματίσουν τους τοπικούς παράγοντες και επιχειρηματίες, αλλά και το υπουργείο Τουρισμού, που οφείλουν να εξετάσουν όλες τις παραμέτρους της περαιτέρω τουριστικής ανάπτυξης των νησιών: φέρουσα ικανότητα για τους όγκους τουριστών που αντέχουν αυτά τα δύο εμβληματικά νησιά του ελληνικού τουρισμού, τι ακριβώς επενδύσεις πρέπει να γίνουν σε υποδομές, να εξεταστεί το πώς θα αντιμετωπισθεί το φαινόμενο των εξωφρενικών χρεώσεων (προφανώς, ο καθένας μπορεί να τιμολογεί σε όποια τιμή θέλει- αρκεί αυτή να είναι απολύτως “ευδιάκριτη” για τον πελάτη….). Ένας νέος “οδικός χάρτης” για τα επόμενα χρόνια στα δύο νησιά είναι πλέον απαραίτητος…