Σε βασική κινητήριο δύναμη του ελληνικού τουρισμού αναδεικνύονται οι «παραδοσιακές αγορές» και φέτος.
Συγκεκριμένα, εστιάζοντας στις επιδόσεις της άνοιξης ανά χώρα προέλευσης, διακρίνουμε ότι βασική κινητήριος δύναμη παρέμειναν οι «παραδοσιακές αγορές», αυξάνοντας τη συνεισφορά τους στο 42% των αφίξεων από 39% το 2019.
Η αγορά των ΗΠΑ ξεχώρισε με σχεδόν διπλασιασμό αφίξεων σε σχέση με το 2022 και σταθερά υψηλή δαπάνη ανά άφιξη (της τάξης των 1.000 ευρώ, έναντι 570 ευρώ για το σύνολο των ξένων τουριστών), σύμφωνα με τα στοιχεία στο νέο τεύχος της σειράς μελετών συγκυρίας “Τάσεις του επιχειρείν” της Διεύθυνσης Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ.
Οι αγορές της Γαλλίας και της Γερμανίας πέτυχαν ενισχυμένες επιδόσεις σε σχέση με το 2022, με αποτέλεσμα την αύξηση του σωρευτικού μεριδίου τους κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες. Επιπλέον, σημειώνουμε ως θετικό σημάδι για την προσέλκυση τουριστών υψηλότερων εισοδημάτων την αύξηση της δαπάνης ανά άφιξη των Γάλλων τουριστών κατά 25% (έναντι 2019).
Στον αντίποδα, η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου (η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά μας) παρουσίασε σημάδια κόπωσης, με λιγότερες αφίξεις σε σχέση με το 2022 (-5%) και σχετικά χαμηλή δαπάνη ανά άφιξη (-6% έναντι του 2019).