Στην έρευνα, που είναι η πιο εκτενής για τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα μέχρι στιγμής, ρωτήθηκαν11.555 ΛΟΑΤΚΙ+ ταξιδιώτες από 27 χώρες για τις προηγούμενες ταξιδιωτικές τους εμπειρίες, τα μελλοντικά τους σχέδια και τους τρόπους με τους οποίους θα τύχουν υποστήριξης από τους οικοδεσπότες καταλυμάτων.
Οι διακρίσεις και η βία είναι κίνδυνοι που επηρεάζουν δραματικά τα ταξιδιωτικά σχέδια των μελών της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας
Οι ΛΟΑΤΚΙ+ ταξιδιώτες μπορεί να ακυρώσουν ένα ταξίδι (41% έχουν ακυρώσει ταξίδι μέσα στην περασμένη χρονιά αφότου διαπίστωσαν ότι ο προορισμός τους δεν ήταν φιλικός προς τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα) ή να αλλάξουν την εμφάνισή τους για την περίσταση (75% των τρανς ατόμων έχουν προσαρμόσει τον τρόπο με τον οποίο εκφράζονται ως προς το ντύσιμο και το μακιγιάζ κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού), και μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι το κάνουν για την ασφάλειά τους.
Σε ποσοστό 80%, δήλωσαν ότι αισθάνονται την ανάγκη να λάβουν υπόψη την ασφάλεια και την ψυχική τους ηρεμία ως ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα όταν επιλέγουν έναν ταξιδιωτικό προορισμό, με το ποσοστό αυτό να έχει εκτιναχθεί από το 64% που ήταν πέρυσι. Στο μεταξύ, αναφέρεται πως 74% των τρανς ταξιδιωτών έρχονται αντιμέτωποι με δυσανάλογα περισσότερα περιστατικά διακρίσεων και βίας σε όλο τον κόσμο.
Δυστυχώς, σχεδόν τα τρία τέταρτα (71%) των ερωτηθέντων είπαν ότι οι προορισμοί που επιλέγουν επηρεάζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον διχασμό που παρατηρείται στα μέσα όσον αφορά τις ιδεολογίες, τις διακρίσεις και τη βία προς τα άτομα που αυτοπροσδιορίζονται ως ΛΟΑΤΚΙ+. Για αυτούς τους ανθρώπους, μερικά σημαντικά παγκόσμια γεγονότα είναι σχεδόν απαγορευμένα. Τα αποτελέσματά μας έδειξαν επίσης ότι οι ΛΟΑΤΚΙ+ ταξιδιώτες από την Αυστραλία (84%), το Χονγκ Κονγκ (82%) και τις ΗΠΑ (79%) είναι οι πιο επιφυλακτικοί.
Συνεπώς, οι ΛΟΑΤΚΙ+ ταξιδιώτες έρχονται προετοιμασμένοι
Η μελέτη αποκάλυψε ότι 65% κάνουν έρευνα προτού ταξιδέψουν για να δουν αν οι επιχειρήσεις υποστηρίζουν τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, ενώ 69% συμφώνησαν ότι είναι πιθανότερο να προτιμήσουν εταιρείες και επιχειρήσεις που ακολουθούν πολιτικές συμπερίληψης. Ομοίως, 65% των ταξιδιωτών είναι πιο πρόθυμοι να προτιμήσουν αξιοθέατα και δραστηριότητες που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για άτομα που αυτοπροσδιορίζονται ως ΛΟΑΤΚΙ+.
Κατά το check-in, ενώ σε ποσοστό 40% φαίνεται να λαμβάνουν γενικές πληροφορίες για την περιοχή, πολύ πιο σπάνια δέχονται οδηγίες που αφορούν ειδικά τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα (16%). Η έρευνα έδειξε ότι πάνω από το ένα τρίτο (34%) θα ήθελε να ενημερωθεί για την κατάσταση που επικρατεί στην τοποθεσία σε σχέση με τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα. Για τα τρανς, τα μη δυαδικά και τα gender fluid άτομα, το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 51%. Για παράδειγμα, αυτοί οι ταξιδιώτες είναι σημαντικό να γνωρίζουν στοιχεία για την τοπική νομοθεσία και τις θρησκευτικές αντιλήψεις, αλλά και κάποια ασφαλή μέρη, ώστε να νιώθουν μεγαλύτερη ηρεμία.
Θετικές τάσεις εμφανίζονται και η χαρά του ταξιδιού επικρατεί
Ευτυχώς, 78% των ερωτηθέντων είπαν ότι απολαμβάνουν έμπρακτα την εμπειρία κράτησης ενός ταξιδιού, ενώ 82% είχαν θετικές αλληλεπιδράσεις στα ταξίδια τους, ιδιαίτερα με τα καταλύματα.
Αυτή η θετική ενέργεια παρατηρείται σε πολλές από τις ερωτήσεις της μελέτης της Booking.com, όπου τα ποσοστά βελτιώνονται από χρόνο σε χρόνο. Το 42% των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων είχε φιλική και κατατοπιστική επικοινωνία με το κατάλυμα πριν από την άφιξη, ποσοστό που αυξήθηκε σημαντικά από το 25% του 2022. Ομοίως, 47% των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι οι πρώτες τους εντυπώσεις κατά την άφιξη ήταν εξαιρετικές, με ποτά καλωσορίσματος, φιλικό προσωπικό και όχι μόνο. Το 2022, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 31%. Ένα ακόμα πιο θετικό στοιχείο είναι ότι πλέον 71% (από 62% το 2022) αισθάνονται ότι η εμπειρία τους ως ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στην πραγματικότητα τους προσφέρει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ως ταξιδιώτες.
“Φυσικά, για εμάς που κρατούμε ενεργή υποστηρικτική στάση, αυτά τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν πόσα έχουμε καταφέρει στον κλάδο των ταξιδιών, και παρά τα ορισμένα πισωγυρίσματα που συμβαίνουν στον κόσμο, συνολικά υπάρχει πρόοδος. Αυτό φαίνεται και από το 78% των ερωτηθέντων το οποίο νιώθει άνετα να ταξιδέψει χάρη στο ενισχυμένο πνεύμα συμπερίληψης που χαρακτηρίζει τον κλάδο των ταξιδιών. Όσο για τους μη δυαδικούς και τους gender fluid ταξιδιώτες, το αντίστοιχο ποσοστό αγγίζει το εκπληκτικό 87%”, υπογραμμίζεται στην έρευνα.
Η πλατφόρμα προωθεί το πρόγραμμα Travel Proud, με τη φιλοδοξία όλοι οι εμπλεκόμενοι στον τουρισμού να μετατρέψουν την επιφυλακτικότητα των ΛΟΑΤΚΙ+ ταξιδιωτών σε σιγουριά.
Η Arjan Dijk, CMO και Senior Vice President στην Booking.com δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Σε έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται ολοένα και περισσότερο από τις αντιθέσεις και την αστάθεια, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι σημερινοί ΛΟΑΤΚΙ+ ταξιδιώτες νιώθουν ταυτόχρονα μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα, αλλά και σιγουριά. Στην Booking.com, πιστεύουμε ότι πρέπει όλοι και πάντα να μπορούν να ανακαλύπτουν τον κόσμο χωρίς να χρειάζεται να κρύβουν τον πραγματικό τους εαυτό.
Κι ενώ έχουν γίνει σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια όσον αφορά την προβολή, την κατανόηση και την αποδοχή των μελών της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, η πρόοδος αυτή δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένη. Ο κλάδος των ταξιδιών πρέπει να προσπαθήσει να δείξει τον δρόμο της συμπερίληψης, καλλιεργώντας ένα περιβάλλον όπου όλοι μπορούν να εκφραστούν και να εξελιχθούν, είτε εξερευνώντας κοντινούς προορισμούς είτε ταξιδεύοντας στην άλλη άκρη του κόσμου».
- Συμπερίληψη: Η συμπερίληψη είναι μία έννοια ταυτόσημη με την αποδοχή, που καθιστά απαραίτητη την αναγνώριση της αξίας κάθε ατόμου. Τη δημιουργία μίας συλλογικής αντίληψης πως όλοι οι άνθρωποι είμαστε μέλη της κοινωνίας, χωρίς ταμπέλες και στερεότυπα.