Oπως θα σου πει κάθε συχνός ταξιδιώτης, οι πτήσεις μπορεί να είναι μια μάλλον αγχωτική εμπειρία, ειδικά καθώς όλο και περισσότερες πτήσεις καθυστερούν ή ακυρώνονται εντελώς. Αλλά είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι, ενώ μπορεί αυτό να κάνει την πίεσή σου να εκτοξευθεί στα ύψη, η πτήση είναι ένα θαύμα και εκείνοι που σε βοηθούν να φτάσεις με ασφάλεια από το σημείο Α στο σημείο Β – ή αλλιώς τα μέλη του πληρώματος της πτήσης – αξίζουν τον απόλυτο σεβασμό.
«Υπάρχει πολύ περισσότερο στη δουλειά από την παροχή υπηρεσιών κατά τη διάρκεια της πτήσης. Είμαστε πρώτα απ’ όλα επαγγελματίες της ασφάλειας και εκπαιδευμένοι να χειριζόμαστε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης που μπορεί να συμβούν σε οποιοδήποτε σημείο κατά τη διάρκεια μιας πτήσης», μοιράστηκε με το Travel + Leisure ο Andy, νυν μέλος του πληρώματος σε μεγάλη αεροπορική εταιρεία. «Όταν κάτι συμβαίνει 36.000 πόδια πάνω από το έδαφος, είμαστε οι πρώτοι που ανταποκρίνονται».
Πώς μπορείς, λοιπόν, να μεγιστοποιήσεις τον θαυμασμό σου και τις πιθανότητες να σου φέρεται σαν VIP στον αέρα. Είναι απλό: Να είσαι ευγενική. «Στο τέλος της ημέρας, καταλήγουμε στον χρυσό κανόνα. Αν μου δείξετε λίγο σεβασμό, θα είμαι περισσότερο από ευτυχής να κάνω το κάτι παραπάνω για εσάς και να κάνω την πτήση σας όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη», δήλωσε ο Andy. «Οι αεροσυνοδοί σας είναι επίσης άνθρωποι, οπότε την επόμενη φορά που τα ταξίδια σας δεν θα πάνε όπως τα είχατε σχεδιάσει, ελάτε να μας μιλήσετε, γιατί πιθανότατα έχουμε βρεθεί σε παρόμοια κατάσταση κάποια στιγμή στη ζωή μας και μπορούμε να προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε. Αυτό σημαίνει επίσης ότι έχουμε αισθήματα και συναισθήματα όπως όλοι οι άλλοι. Λίγη καλοσύνη μπορεί να βοηθήσει πολύ».
Τι άλλο μπορείτε να κάνεις: Να αποφύγεις τις παρακάτω προσβλητικές ενέργειες που ενοχλούν κάθε αεροσυνοδό.
1.Άγγιγμα μέλους του πληρώματος χωρίς τη συγκατάθεσή του
Όπως ακριβώς δεν πρέπει να αγγίζεις έναν ξένο στο έδαφος, μην αγγίζεις ένα μέλος του πληρώματος, το οποίο είναι ξένο.
2.Ζητώντας νερό αμέσως μετά την επιβίβαση
Η επιβίβαση είναι χαοτική τόσο για σένα όσο και για το πλήρωμα. Ωστόσο, τα μέλη του πληρώματος έχουν να διεκπεραιώσουν διάφορα σημαντικά καθήκοντα ασφαλείας, οπότε απόφυγε να ζητήσετις ένα ποτήρι νερό κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
3. Χρήση του μπάνιου σε ακατάλληλη στιγμή
Το καταλαβαίνουμε. Μερικές φορές, πρέπει να πας και δεν γίνεται να το αναβάλλεις. Αλλά αν μπορείς, προγραμματίσεις τις επισκέψεις στην τουαλέτα έτσι ώστε να μην συμπίπτουν με την εξυπηρέτηση.
4.Πατώντας το κουδούνι κλήσης κάθε δύο λεπτά
Ξέρεις εκείνο το κουμπί κλήσης πάνω από το κάθισμά, θα πρέπει να το χρησιμοποιήσεις με φειδώ.
5.Απαίτηση γεύματος μετά την ολοκλήρωση της εξυπηρέτησης
Εάν κοιμήθηκες την ώρα του γεύματος ή δεν είχες όρεξη να φας εκείνη τη συγκεκριμένη στιγμή, σημείωσε ότι ενδέχεται να μην μπορείς να σου σερβίρουν το φαγητό σου αργότερα.
6.Χρειάζεσαι βοήθεια με μια τσάντα που είναι σαφώς πολύ βαριά
Αυτό δεν είναι απλώς ενοχλητικό και δύσκολο, αλλά μια πραγματικά επικίνδυνη εργασία για τα μέλη του πληρώματος.
7.Τεντώματα στη μέση του διαδρόμου
Οι διατάσεις είναι σημαντικές για μια πτήση μεγάλων αποστάσεων. Απλά βεβαιώσου ότι το κάνεις σε κατάλληλο σημείο.
8.Να μην λες ευχαριστώ
Την επόμενη φορά που θα βγεις από ένα αεροσκάφος, αφίερωσε λίγο χρόνο για να σκεφτείς όλα όσα έκανε το πλήρωμα για σένα, -από το να σου εξασφαλίσει νερό και φαγητό μέχρι το να σε κρατήσει ασφαλή στον αέρα – και πες ένα απλό «ευχαριστώ».