Άνοδο καταγράφει η παρουσία των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων που δεν συνδέονται με tour operators στην Ελλάδα σύμφωνα με έρευνα της GBR Consulting. Στην ανάλυσή της η GBR κατηγοριοποίησε τις διεθνείς αλυσίδες που είναι μέρος ή σχετίζονται με tour operators και τις αλυσίδες που δεν είναι.
Όσον αφορά τις διεθνείς αλυσίδες που δεν σχετίζονται με tour operator, η έρευνα κατάγραψε 160 ξενοδοχεία με 26.540 δωμάτια που ανήκουν σε μία από τις 35 διεθνείς αλυσίδες που έχουν σήμερα παρουσία στην Ελλάδα. Οι αλυσίδες αυτές προσφέρουν συνολικά 68 εμπορικά σήματα. 8 ξενοδοχεία ανήκουν σε 2 διεθνείς αλυσίδες, προσφέροντας 1.118 δωμάτια.
Σε σύγκριση με το 2018 επιτεύχθηκε αύξηση 80% όσον αφορά τον αριθμό των ξενοδοχείων και 78% όσον αφορά τα δωμάτια, καθώς πριν πέντε χρόνια μόλις 89 ξενοδοχεία ανήκαν σε μια διεθνή αλυσίδα, που δεν συνδέεται με tour operators με 14.869 δωμάτια.
Στην κατηγορία των 5 αστέρων, το 14% των ξενοδοχείων και το 18% των δωματίων ανήκουν σε διεθνή αλυσίδα (που δεν σχετίζεται με τουριστικούς πράκτορες), ενώ στην κατηγορία των 4 αστέρων τα ποσοστά αυτά είναι 2% και 6% αντίστοιχα. Στην κατηγορία των 3 αστέρων οι διεθνείς αλυσίδες δεν έχουν επί του παρόντος παρουσία, ενώ κατά την άποψή της GBR υπάρχουν σίγουρα ευκαιρίες.
Όσον αφορά τους μεγάλους tour operators αυτή τη στιγμή υπάρχουν 90 ξενοδοχεία με 20.360 δωμάτια που ανήκουν σε διεθνές εμπορικό σήμα τουριστικού πράκτορα στην Ελλάδα. Μεταξύ αυτών και η Tui, που έχει παρουσία στην Ελλάδα με εμπορικά σήματα όπως Club Lookea, Club Marmara, Club Magic Life κ.λπ. αλλά και υπό τη σημαία της Atlantica Hotels. Η Tui κατέχει το 50% της Atlantica Hellas SA. Επίσης η Der Touristik έχει παρουσία με εμπορικά σήματα όπως Sentido, COOEE και Club Calimera.
Πρώτη η Marriot
Στις διεθνείς αλυσίδες που δεν συνδέονται με tour operators, την πρώτη θέση όσον αφορά την παρουσία της στην Ελλάδα, κατέχει η Marriott International, σημειώνοντας ότι το 2014 δεν είχε παρουσία στην ελληνική αγορά, καθώς στα τέλη του 2013 δεν ανανεώθηκε η σύμβαση με το Ledra Marriott στην Αθήνα (Grand Hyatt Athens σήμερα). Από το 2015 η Marriott άρχισε να χτίζει την παρουσία της στην Ελλάδα και σήμερα έχει ένα μερίδιο 20% με βάση τον αριθμό δωματίων μεταξύ όλων των διεθνών αλυσίδων στη χώρα μας.
Δεύτερη με μερίδιο 9% είναι η Wyndham και στη συνέχεια ακολουθούν άλλες αλυσίδες Hyatt International , Labranda Hotels & Resorts, Louis Group, Accor, Brown Hotels, Domes Resorts κα. με μέσο μερίδιο η κάθε μία 5%.
Παράλληλα ο όμιλος Sani / Ikos Group είναι η πρώτη διεθνής αλυσίδα πολυτελών ξενοδοχείων ελληνικής προέλευσης. Επίσης, η Domes Resorts έχει γίνει μια διεθνής αλυσίδα, η οποία ιδρύθηκε στην Ελλάδα. Η HIG Capital έχει ξεκινήσει μέσω του τοπικού εταίρου της Inventio Ella Resorts και σκοπεύει να επεκταθεί διεθνώς.
Η GBR τονίζει ακόμη ότι επί του παρόντος, υπάρχει ένας σημαντικός αγωγός διεθνών αλυσίδων που θα εισέλθουν στην ελληνική αγορά. Το One & Only Aesthesis στην Αθηναϊκή Ριβιέρα θα ανοίξει αυτό το μήνα. Άλλο ένα One & Only θα ανοίξει στην Κέα, ενώ πολλά άλλα σχεδιάζουν, συμπεριλαμβανομένων των Banyan Tree, Six Senses, Rosewood (Blue Palace στην Κρήτη), Conrad και πολλών άλλων.
Οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες προσφέρουν ορατότητα, συνέπεια και τυποποίηση, διεθνή δίκτυα πωλήσεων και μάρκετινγκ, προγράμματα επιβράβευσης και πρόσβαση σε τεχνογνωσία όσον αφορά το σχεδιασμό, τις λειτουργίες, την τεχνολογία και το ανθρώπινο δυναμικό, σημειώνει η GBR Consulting.