Έτσι θα επιλέξουν διακοπές οι Γερμανοί το 2024

από Χριστίνα Λαΐνοπούλου Πηγή φωτό: Pexels

22

Οι 8 στους 10 δημοφιλέστερους προορισμούς των Γερμανών το 2023 ήταν στην Ευρώπη, με τους τρεις κορυφαίους για το 2023 να είναι η Πάλμα ντε Μαγιόρκα, το Λονδίνο και η Βαρκελώνη.

Παρά την κυριαρχία της Ευρώπης, ο αριθμός των αναζητήσεών τους για μακρινούς προορισμούς, όπως το Μπανγκόγκ, η Τυνησία και η Νέα Υόρκη, σημειώνει άνοδο.

Επιπλέον, τα ταξίδια σύντομης διάρκειας αποτελούν τάση, με το 38% των Γερμανών να προτιμούν αποδράσεις έως τεσσάρων ημερών, ενώ το 36% κάνει κρατήσεις τελευταίας στιγμής το πολύ 2 εβδομάδες πριν την ημερομηνία αναχώρησης.

Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα της έκθεσης «A Year in Travel» που συνέταξε η eDreams ODIGEO για τις ταξιδιωτικές τάσεις των Γερμανών το 2023, και η οποία βασίζεται αφενός σε έρευνα της One Poll σε 10.000 ερωτηθέντες από το Ην.Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Πορτογαλία και τη Σουηδία (14-20 Μαρτίου 2023) και αφετέρου σε έρευνα σε 1.000 Γερμανούς (27 Ιουνίου – 5 Ιουλίου 2023) οι οποίοι ταξίδεψαν μία φορά στο εξωτερικό τνην τελευταία πενταετία.

Μερικά από τα κυριότερα συμπεράσματα της έκθεσης είναι τα ακόλουθα:

-Σχεδόν το ένα τέταρτο του συνόλου των ταξιδιωτών από τη Γερμανία επιλέγουν υπερατλαντικούς προορισμούς (24%), ελαφρώς μειωμένοι έναντι του 2022.

-Πάνω από το ένα τρίτο επιλέγουν ταξίδια διάρκειας έως 4 ημερών έναντι 48% του παγκόσμιου μέσου όρου, ενώ το 17% των Γερμανών προτιμά ταξίδια διάρκειας τουλάχιστον 2 εβδομάδων.

-Το 36% των Γερμανών κάνουν κράτηση διακοπών το πολύ δύο εβδομάδες πριν την αναχώρηση, ενδεικτικό ότι η τάση των last minute παραμένει. Παρόλ’ αυτά, το 26% (έναντι 19% του παγκόσμιου μέσου όρου) σχεδιάζει τις αποδράσεις του πάνω από 2 μήνες πριν την αναχώρηση.

-Βασικός υποκινητικός παράγοντας για μοναχικά ταξίδια είναι η ελευθερία επιλογών (35%). Ιδιαίτερα οι γυναίκες (40%) ταξιδεύουν μόνες με σκοπό να ανακαλύψουν τον εαυτό τους, ενώ και τα δύο φύλα το κάνουν προκειμένου να συναντήσουν νέους ανθρώπους (29%).

-Στα μοναχικά ταξίδια παρατηρείται αύξηση των επιλογών για προορισμούς παραλίας, με το 58% των ερωτηθέντων και το 64% των γυναικών να τους προτιμούν. Το 30% θεωρεί απαραίτητα το κουτί πρώτων βοηθειών αλλά και επαφές έκτακτης ανάγκης στα μοναχικά ταξίδια, ενώ η ιδανική ηλικία για μοναχικά ταξίδια, σύμφωνα με την έρευνα, είναι από 25 έως 34 ετών.

-Το 73% επιλέγει διακοπές με κριτήριο την ευεξία και την υγεία, ενώ αναμένεται αύξηση της ζήτησης για «τουρισμό ύπνου» και «retreat travel» με έμφαση στη γιόγκα, την πνευματικότητα και την άσκηση. Το 63% των ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο θεωρεί τα ταξίδια θετικά για την πνευματική υγεία ενώ το 42% θεωρεί σημαντική την αξία της χαλάρωσης και το 24% των ηλικιών 18-24 την περιπέτεια ως μέρος της προσωπικής τους ευεξίας.

-Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok, επηρεάζουν τις επιλογές διακοπών. Σε εξωτερική έρευνα εντοπίστηκε ότι το 60% των ερωτηθέντων παραδέχθηκε ότι επηρεάστηκε από βίντεο στο TikTok. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αντικαθιστούν τους ταξιδιωτικούς οδηγούς, προσφέροντας έγκαιρη ενημέρωση και επηρεαζόμενα από αξιόπιστους influencer.

-Η τάση «Set jetting» που περιλαμβάνει την επιρροή που έχουν η τηλεόραση και ο κινηματογράφος στην επιλογή προορισμού διακοπών, συνεχίζει να αναπτύσσεται, με τους ταξιδιώτες να επηρεάζονται ιδιαίτερα από σειρές και ταινίες όπως οι «The White Lotus» και «Game of Thrones». Έπειτα από την απονομή των Όσκαρ του 2023, τα δεδομένα της eDreams ODIGEO παρουσίασαν αύξηση στο set jetting. Μετά την πρεμιέρα του «The Fabelmans», οι κρατήσεις από Ιταλία και Λος Άντζελες αυξήθηκαν κατά 110% και μετά την κυκλοφορία του «Tár» στο Ην. Βασίλειο, οι κρατήσεις για Νέα Υόρκη αυξήθηκαν κατά 228% έναντι της προηγούμενης χρονιάς.

-Ο τουρισμός των σπορ αναμένεται να σημειώσει ανάπτυξη 17,5% μέχρι το 2030 και το 2024 σημαντικές αθλητικές διοργανώσεις όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, οι Παρολυμπιακοί Αγώνες, το Grand Prix, τα Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα Ποδοσφαίρου και το T20 cricket συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών. Οι αναζητήσεις για το Παρίσι, για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, παρουσιάουν αύξηση που ξεπερνά το 41% σε σύγκριση με το 2023, ενώ οι αναζητήσεις για το Σαββατοκύριακο του Μαρτίου για το Bahrain Grand Prix είναι αυξημένες κατά 183%.

-Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις είναι επίσης ελκυστικές για το 2024. Το Bodø της Νορβηγίας θα γίνει η Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Πολιτισμού και οι διεθνείς ταξιδιωτικές αναζητήσεις για τον προορισμό έχουν αυξηθεί κατά 72% έναντι του 2023. Επιπλέον, ενόψει της εισόδου της Ρουμανίας στην ευρωζώνη την επόμενη χρονιά, το ενδιαφέρον για ταξίδια στη χώρα παρουσιάζουν αύξηση 90% έναντι του 2023.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις