Ξενοδοχεία: Ποια αντικείμενα έκλεψαν περισσότερο οι πελάτες το 2023

Δωμάτιο ξενοδοχείου (φωτογραφία αρχείου) iStock, από την ΒΙΚΗ ΒΑΜΙΕΔΑΚΗ

68

Κι όμως κάποιοι πήραν σπίτι τους ως σουβενίρ από το ξενοδοχείο που τους φιλοξενούσε το στρώμα του κρεβατιού. Αποκαλυπτική έρευνα για τα πιο συχνά κλοπιμαία και τους «κλέφτες» πολυτελείας.

Το να παίρνεις από το δωμάτιο του ξενοδοχείου σου σαπουνάκια ή στυλό είναι φυσιολογικό, ωστόσο ορισμένοι είναι τόσο τολμηροί που παίρνουν στο σπίτι τους ως «σουβενίρ» τηλεοράσεις, πιάνα, στρώματα κ.α.! Η Wellness Heaven ρώτησε 1.376 διευθυντές ξενοδοχείων το 2023, για το ποια αντικείμενα κλέβονται πιο συχνά, διαπιστώνοντας μια εντυπωσιακή διαφορά στη συμπεριφορά μεταξύ των επισκεπτών σε ξενοδοχεία 4 αστέρων και 5 αστέρων.

Ποιο ήταν το κύριο αποτέλεσμα της μελέτης: οι πετσέτες και τα μπουρνούζια κλέβονται περισσότερο. Αυτά τα δύο αντικείμενα του πόθου ακολουθούνται στενά από κρεμάστρες, στυλό και καλλυντικά. Εκτός από αυτά τα «συνηθισμένα» αντικείμενα, υπάρχει όμως και μια σειρά από θεαματικά κλοπιμαία.

Η Wellness Heaven ιδρύθηκε το 2006 από τον κβαντικό φυσικό Δρ. Tassilo Keilmann και είναι ένας ιστότοπος αξιολόγησης σπα και πολυτελών ξενοδοχείων σε Ευρώπη και την Ασία.

Τα πιο παράξενα κλοπιμαία

  • Εξοπλισμός μπάνιου

Απαιτήθηκε άριστη δεξιοτεχνία από εκείνους τους επισκέπτες που κατάφεραν να κλέψουν είδη μπάνιου, το κεφάλι ενός ντους υψηλής πίεσης, ένα ντους με υδρομασάζ, ένα κάθισμα τουαλέτας, έναν σωλήνα αποχέτευσης ή ακόμα και έναν ολόκληρο νεροχύτη, όπως αναφέρει ένα ξενοδοχείο του Βερολίνου.

  • Ένα Μεγάλο Πιάνο

Ξενοδόχος από την Ιταλία: «Μόλις περπάτησα μέσα στο λόμπι, παρατήρησα ότι κάτι έλειπε και αμέσως μετά έμαθα ότι τρεις άγνωστοι άντρες με φόρμες είχαν αφαιρέσει το πιάνο με ουρά, και φυσικά δεν το ξαναείδαμε».

  • Αριθμοί Δωματίων

Σε ένα ξενοδοχείο στην Αγγλία ένας επισκέπτης είχε αφαιρέσει τον αριθμό από την πόρτα του δωματίου του. «Δεν το προσέξαμε μέχρι που ο επόμενος επισκέπτης δεν μπορούσε να βρει το δωμάτιό του», δηλώνει ο διευθυντής του ξενοδοχείου.

  • Κυνηγετικά τρόπαια

Σε ξενοδοχείο στη Γαλλία, ένας επισκέπτης συνελήφθη να προσπαθεί να κλέψει το κεφάλι ενός κάπρου που κρέμονταν στον τοίχο. Μετά από κάποιο καιρό έλαβε στο σπίτι του το τρόπαιο: φίλοι αγόρασαν το πολύτιμο κομμάτι από το ξενοδοχείο και του το έστειλαν ως γαμήλιο δώρο.

  • Πάγκοι σάουνας

Σε ξενοδοχείο κοντά στο Σάλτσμπουργκ της Ελβετίας έκλεψαν τα ξύλινα παγκάκια από μια σάουνα. Η “ιδιωτική σάουνα” βρισκόταν στη βεράντα μιας σουίτας σπα. Τα παγκάκια ήταν από μυρωδάτο ξύλο πεύκου, που μάλλον ξεσήκωσε την επιθυμία του καλεσμένου. Μόνο όταν ο επόμενος επισκέπτης σχολίασε την απουσία των πάγκων («Πού να κάτσω στη σάουνα; Δεν μπορώ να χαλαρώσω ενώ στέκομαι.»), ο ξενοδόχος παρατήρησε την κλοπή.

  • Σύστημα HiFi

Ένας ιδιοκτήτης ξενοδοχείου από τη Γερμανία ανέφερε πώς εξαφανίστηκε ολόκληρο το στερεοφωνικό σύστημα στο χώρου του σπα: Οι κλέφτες προφανώς είχαν αποσυναρμολογήσει ολόκληρο τον εξοπλισμό μέσα στη νύχτα και τον φόρτωσαν στο αυτοκίνητό τους πριν φύγουν.

  • Λουλούδια

Η διοίκηση ενός θερέτρου στις Μαλδίβες αναφέρει ότι αγοράζει νέες συνθέσεις λουλουδιών πολλές φορές την εβδομάδα για να αντικαταστήσει αυτές που λείπουν. Μήπως η ζήτηση για λουλούδια είναι απλά πολύ υψηλή λόγω των πολλών προτάσεων γάμου;

 

Οι προτιμήσεις των κλοπιμαίων ανά εθνικότητα

Κατά την ταξινόμηση των παραβατών ανά εθνικότητα, από την έρευνα προκύπτει μια διαφορετική εικόνα. Αποδεικνύεται, για παράδειγμα, ότι οι Γερμανοί και οι Βρετανοί επισκέπτες ξενοδοχείων, ακολουθούν μια μάλλον βαρετή συμπεριφορά στις κλοπές τους: Εκτός από τις πετσέτες και τα μπουρνούζια, στο επίκεντρο βρίσκονται κυρίως τα καλλυντικά και τα προϊόντα περιποίησης.

Αντίθετα, οι Αυστριακοί έχουν άλλη αντίληψη: τα πιάτα και οι μηχανές καφέ εμφανίζονται ψηλά στην κατάταξη των κλοπιμαίων τους. Φαίνεται ότι δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τη δίψα τους για καφέ.

Για τους Αμερικανούς, τα μαξιλάρια και οι μπαταρίες εμφανίζονται ως τα κύρια αντικείμενα πόθου.

Οι Ιταλοί φαίνεται να προτιμούν τα ποτήρια κρασιού ως σουβενίρ από τα ξενοδοχεία που διαμένουν, ενώ το πιστολάκι μαλλιών βρίσκεται ψηλά στην ελβετική κατάταξη.

Οι Γάλλοι, από την άλλη, κλέβουν με πιο θεαματικό τρόπο: αντιπροσωπεύουν το έθνος που έλκεται κυρίως από τηλεοράσεις και τηλεχειριστήρια.

Οι Ολλανδοί επισκέπτες ξενοδοχείων βλέπουν στα αναμνηστικά τους πάνω από όλα το πρακτικό όφελος: Στα αγαπημένα τους περιλαμβάνονται λαμπτήρες και χαρτί υγείας.

Οι επισκέπτες των ξενοδοχείων 5 αστέρων προτιμούν ακριβά αντικείμενα

Συνολικά 740 ξενοδόχοι από ξενοδοχεία 4 αστέρων και 636 από ξενοδοχεία 5 αστέρων ερωτήθηκαν για να προσδιοριστεί η συμπεριφορά των κλεφτών ανάλογα με την περιουσία τους. Όπως αποδεικνύεται, το «Greed is good» (η απληστία είναι ωραία) φαίνεται να είναι ένα αξιόπιστο μότο ειδικά για την εύπορη πελατεία των 5 αστέρων.

Η πιθανότητα κλοπής υπολογιστών tablet σε ξενοδοχεία 5 αστέρων είναι 6 φορές μεγαλύτερη σε σύγκριση με την κατηγορία των 4 αστέρων. Ομοίως, τα έργα τέχνης είναι δημοφιλή αντικείμενα πόθου σε πολυτελή καταλύματα (4,3 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα κλοπής). Οι τηλεοράσεις και τα στρώματα κλέβονται επίσης πολύ πιο συχνά σε ξενοδοχεία 5 αστέρων. Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο ότι το 11,8% των διευθυντών ξενοδοχείων 5 αστέρων θρηνεί για την απώλεια στρωμάτων, ενώ μόνο το 2,2% των ξενοδοχείων 4 αστέρων φαίνεται να επηρεάζεται. Συνολικά, 91 ξενοδόχοι δήλωσαν την κλοπή στρωμάτων στην έρευνά.

Οι επισκέπτες των ξενοδοχείων 4 αστέρων ικανοποιούνται με λιγότερο εντυπωσιακά δώρα: οι πετσέτες και οι κρεμάστρες τείνουν να έχουν μεγαλύτερη ζήτηση από ό,τι στα ξενοδοχεία 5 αστέρων. Ο τυπικός επισκέπτης του ξενοδοχείου 4 αστέρων λατρεύει ιδιαίτερα τα πρακτικά αντικείμενα, όπως μπαταρίες και τηλεχειριστήρια (πιθανότητα κλοπής 2,8 και 4,4 φορές υψηλότερη, αντίστοιχα).

  • Καφετιέρες

Η καφετιέρα, η οποία είναι τόσο δημοφιλής μεταξύ των Αυστριακών επισκεπτών, είναι επίσης περιζήτητη από τους πολυτελείς επισκέπτες των πεντάστερων, καθώς παρατηρείται 4,8 φορές αύξηση στα στατιστικά στοιχεία κλοπής.

  • Χαρτί υγείας

Οι αναφορές κλοπών για ρολά χαρτιού υγείας αναφέρονται στην έρευνα μόνο από τα ξενοδοχεία 4 αστέρων. Για τους ταξιδιώτες πολυτελείας, φαίνεται να μην υπάρχει επιπλέον ανάγκη υγιεινής σε αυτόν τον τομέα.

  • Στρώματα πολυτελείας

Ακόμη και τα ακριβά στρώματα πολυτελείας (συχνά αξίας πολλών χιλιάδων ευρώ) μπορούν να εξαφανιστούν: η πιθανότητα κλοπής τους είναι 5,4 φορές μεγαλύτερη στα ξενοδοχεία 5 αστέρων. Το πώς ακριβώς μεταφέρονται τα ογκώδη αντικείμενα απαρατήρητα έξω από το ξενοδοχείο παραμένει μυστήριο. Κατόπιν αιτήματος, κάποιοι ξενοδόχοι δήλωσαν στην έρευνα, ότι αυτό συμβαίνει μόνο στη μέση της νύχτας – χρησιμοποιώντας ανελκυστήρες που οδηγούν απευθείας στο υπόγειο πάρκινγκ.

  • Υπολογιστές Tablet

Οι υπολογιστές tablet, που συχνά αναφέρονται ως “SuitePads” στις κατηγορίες δωματίων με υψηλή τιμή, κλέβονται 6 φορές πιο συχνά σε καταλύματα 5 αστέρων. Αυτές οι συσκευές έχουν συνήθως αξία περίπου 480 ευρώ και τείνουν να είναι ένα δημοφιλές αναμνηστικό για τους ταξιδιώτες πολυτελείας.

  • Κουβέρτες

Για να ολοκληρώσουν την εμπειρία ύπνου στο σπίτι τους, ορισμένοι επισκέπτες στα ξενοδοχεία πολυτελείας, προσθέτουν την κουβέρτα του δωματίου στις αποσκευές τους. Η κλοπή αυτού του αντικειμένου είναι 1,9 φορές αυξημένη στα ξενοδοχεία 5 αστέρων.

 

Οι τάσεις στις κλοπές ξενοδοχείων

Συγκρίνοντας τα δεδομένα με την έρευνα που είχε κάνει το Wellness Heaven το 2019, σχετικά με τις κλοπές στα ξενοδοχεία, τα «Μίνι Ψυγεία» είχαν αναδειχθεί ως το νέο αντικείμενο του πόθου. Το 3,3% των ερωτηθέντων ξενοδόχων ανέφερε κλοπή αυτής της συσκευής, αφήνοντας το μίνι μπαρ όχι μόνο άδειο, αλλά και ζεστό. Η κλοπή μίνι ψυγείων είναι 2,5 φορές πιο πιθανή σε ξενοδοχεία 4 αστέρων.

Σε σύγκριση με το 2019, αρκετές κλοπές παρουσιάζουν άνοδο: οι καφετιέρες (6,9% -> 11,4%), τα στρώματα (4,2% -> 6,6%) και οι υπολογιστές tablet (12,0% -> 18,3%) έχουν αυξηθεί σημαντικά. Από την άλλη, τα τηλέφωνα (4,8% -> 3,4%), τα μαχαιροπίρουνα (33,6% -> 27,5%) και τα φωτιστικά (4,3% -> 4,1%) έχουν μειωμένη πιθανότητα κλοπής.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!